Skip to main content

Ik heb hier ook last van. Al 3 keer gehad dat mijn e-mail wachtwoord ineens niet meer klopte terwijl ik zelf niets veranderd had. Vanuit Mijn KPN het wachtwoord opnieuw ingesteld het het werkte weer…. voor zo lang als het duurt.

Wel is het bekend dat er blijkbaar spam verstuurd wordt met mijn e-mail adres als afzender. Deze spam komt niet bij mij vandaan, maar het zou kunnen dat dit toch bepaalde systemen bij KPN triggert om het wachtwoord te resetten. Dat heeft natuurlijk geen enkel nut, iedereen kan ieder mogelijk e-mail adres invullen als afzender van mail dus de spammers laten zich daardoor niet tegenhouden. Sterker nog, die merken het niet eens. Maar het levert mij wel hinder op.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het volgende kan bij Outlook helpen: Maak een nieuw account aan in Outlook (met dezelfde gegevens) en verwijder het account dat problemen veroorzaakt. Vraagt Outlook nog steeds om een wachtwoord ?

 

Dat helpt dus niet.

Het is geen lokaal probleem, dat bewijst dat mijn telefoon (die op het zelfde account is ingesteld) ook geen mails kan ontvangen. Het zou wel erg sterk zijn als zowel de computer en de telefoon precies tegelijk problemen zouden hebben met het zelfde e-mail account. Het zou nog sterker zijn als, door het wachtwoord van het account opnieuw in te stellen, deze problemen ook op allebei de apparaten tegelijk verholpen zouden zijn zonder de accounts te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Het probleem ligt echt op de servers van KPN. Ik stel mijn wachtwoord iedere keer goed in, KPN herstelt het naar verkeerd.

Daarnaast gebruik ik geen Outlook als e-mail account maar Mozilla Thunderbird. Op mijn telefoon (Android) gaat dit via Gmail. En ja, beiden geven dus tegelijk aan dat het wachtwoord verkeerd is. Na in Mijn KPN het wachtwoord opnieuw ingesteld te hebben is de melding bij beiden weg en komen de gemiste mailtjes binnen. Maar zoals ik zei, voor zo lang als het duurt. Ik zet het goed, KPN zet het weer verkeerd. Dat moet ophouden!


Hoi @PatrickZZ 

Wat gek dat je al een paar keer hebt ervaren dat het wachtwoord van je e-mailaccount plotseling is gewijzigd. Als dit door ons is gewijzigd in verband met het vermoeden van misbruik van een e-mailaccount, ga ik ervan uit dat je daar dan ook over geïnformeerd bent. Vermoed je dat dit de reden is, maar heb je verder geen nadere info ontvangen, dan kan je het beste even per e-mail navraag doen via abuse@kpn.com .  


Misschien moet je dan ook het wachtwoord van je KPN id eens wijzigen... in iets moeilijks...


Reageer