Skip to main content

Hallo,

Ik heb een client met het volgende probleem.

Outlook 2019 was ingesteld als POP mail. (omdat client best wel veel moet bewaren leek mij dat het verstandigste )

Maar dan vraagt hij regelmatig met een popup venster dat gebruikersnaam/wachtwoord niet juist is.

Als ik in dat venster niets wijzig(want wachtwoord is juist) dan klik ik op OK en hij haalt gewoon de mail binnen.

vraag 1: waarom krijg ik dat venster en als ik gewoon op OK klik logt hij wel in ( problemen op KPN server ?? )

uiters irritant maar ik dacht de oplossing te hebben door de mail in te stellen als IMAP.

inderdaad, hij geeft de melding niet meer en werkt na behoren, maar nu heb ik het probleem dat microsoft outlook niet meer wil afsluiten (wordt rechts onderin wel grijs met melding dat deze wordt afgesloten maar blijft vervolgens zo staan )

Ik moet via taakbeheer outlook afsluiten voordat ik outlook weer kan openen.

Dus met POP krijg ik nutteloze melding en klik ik op OK (alleen wil mijn client dit venster niet elke keer)

en met IMAP weigert outlook af te sluiten.

Heeft iemand voor mij de oplossing of heeft het te maken met server storingen van kpn ??

U wijzigd een bestaand mailaccount zomaar van POP3 protocol naar IMAP en weer terug? Die indruk krijg ik althans... Normaal gesproken kan dat helemaal niet. De verschillen tussen beide manieren van mail ophalen zijn zodanig dat da alleen maar narigheid op kan leveren...


1. Ik heb enkel van pop naar imap en nog niet terug.

2. Ik heb alle belangrijke mail opgeslagen en naderhand terug gezet op de server zodat mail bewaard blijft.

En bij andere providers bij verschillende clienten geen enkel probleem.

Enkel bij deze client en die heeft kpn.

Daarom denk ik ook voor het grootste gedeelte dat het in de synchronisatie van de kpn server zit.

Of een instelling in outlook die enkel bij kpn anders is waardoor dit probleem voorkomt.

Hoeveel GB kan een kpn mailserver per adres opslaan ? Misschien zit het hem daarin ?

Het liefste heb ik weer terug naar POP, alleen komt dat irritante venster dan weer terug waar de klant elke keer weer op oke moet klikken

 


Kan je eens een screenshot posten van de instellingen van dat pop e-mail account?

Kan je eens een screenshot posten vsn dat irritante venster met die melding.

Met de nieuwe mailboxen (na de migratie van jouw webmail) is jouw mailbox 15GB groot.


Kan je eens een screenshot posten van de instellingen van dat pop e-mail account?

Kan je eens een screenshot posten vsn dat irritante venster met die melding.

Met de nieuwe mailboxen (na de migratie van jouw webmail) is jouw mailbox 15GB groot.

We hebben helaas niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan weet je ons te vinden.:slight_smile:


Het probleem zit bij een client van mij dus ik kan niet gelijk antwoorden.

Maar het probleem met dat wachtwoord is nu ook bij de IMAP instellingen.

En het grootste probleem zit in het synchroniseren met de kpn server.

Op één of andere reden is het contact tussen de kpn server en mijn client slecht.

Hij heeft Ziggo internet een een mail account van kpn ( hier betaald hij kpn elke maand een bedrag voor om zijn email aan te houden )

het is een @kpnplanet.nl account .

maar waarom in godsnaam vraagt hij elke keer naar het wachtwoord voordat hij gaat synchroniseren.

Het wachtwoord staat al ingevuld, er wordt niets veranderd maar gewoon op oke geklikt en dan haalt hij de mail binnen.

vinkje staat bij wachtwoord onthouden maar blijkbaar accepteert de kpn server dit niet.

hij blijft om de half uur aangeven dat het wachtwoord niet klopt.

Instellingen staan helemaal goed.

dus … OF de kpn server werkt niet na behoren.

Of outlook 2019 is te nieuw waardoor hij dit probleem geeft bij pop of imap.

maar ik geef het op.

client moet iedereen maar een nieuw email adres doorgeven en dan heel snel stoppen met betalen voor dat kpnplanet mail account.

 

in ieder geval bedankt aan iedereen die getracht heeft mee te denken.

 


Wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Ik heb nog wel even een vraagje, zijn de meest recente updates geïnstalleerd?  Ga hiervoor naar Bestand > Accounts > Bijwerkopties > Nu bijwerken om Office bij te werken. Heb je bij ‘Versleutelingsmethode’ gekozen voor ‘SSL/TLS’ en ‘aanmelding via beveiligd wachtwoordverificatie niet aangevinkt? 


Ja. Allemaal geupdate en extra gecontroleerd.

Klant heeft ook een ziggo mail adres en daar heeft hij geen enkel probleem mee.

Dus het heeft echt te maken met de kpn server.

Maar ik heb al een extra email adres bij ziggo aangemaakt. Dus we gaan langzaam aan alles oversluizen en dan stoppen met het email account van kpnplanet.nl 

In ieder geval bedankt voor het meedenken.


Reageer