Skip to main content
Vraag

Wachtwoord herstellen van hetnet.nl-emailaccount lukt niet

• December 9, 2025
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Beste,

Mijn vader heeft nog een oud @hetnet.nl-e-mailaccount. Sinds een paar weken is deze niet meer toegankelijk via de Outlook-desktopapplicatie. Hij moet zijn wachtwoord opnieuw invoeren, maar het wachtwoord dat in zijn “grote boek” met wachtwoorden staat werkt niet.

Als ik het wachtwoord wil herstellen, lukt dit helaas ook niet. Het heeft altijd gewerkt, maar nu krijg ik het niet meer aan de praat. Inloggen / herstellen via de KNP Webmail werkt ook niet. 

Heeft iemand toevallig nog tips?

Alvast bedankt! 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Unleashed1991. Welkom op de KPN Community! Niet zo handig dat je vader niet meer bij zijn hetnet-mail kan. Dan moeten we even kijken of dat te herstellen is. 

Als eerste is van belang dat er nog wel een abonnement actief is. Dat kan een Internet (en TV) abonnement zijn of een E-mail Only abonnement. In het eerste geval blijft na een opzegging het e-mailaccount nog 6 maanden te gebruiken en wordt daarna definitief opgeheven. Dus hopelijk is dat niet het geval. 

Als er nog wel een abonnement is, dan raad ik aan om het abonnement te koppelen aan een MijnKPN-account. Kijk dan bij de maandelijkse incasso op het bankafschrift en pluk daar het klantnummer vandaan. Dit dien je te gebruiken bij het koppelen van het abonnement. Hier kun je beginnen met het aanmaken van een account (dat kan met een willekeurig e-mailadres). Als dat eenmaal gelukt is dan kun je gaan naar http://email.kpn.com en inloggen met je MijnKPN-account. Vervolgens kun je dan het e-mailaccount aanklikken en het wachtwoord wijzigen. 

Laat maar weten of je er zo uitgekomen bent! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 11, 2025

Hoi Arjan, Ah kijk! Ze zijn 10 maanden geleden overgestapt naar een andere provider. Dus dan is het mail account opgeheven en verwijderd? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dan is dat het geval inderdaad. In de maanden dat het nog actief was (na de opzegging), konden we nog een E-mail Only abonnement (€7,50 per maand) activeren waardoor het mailaccount behouden bleef. Dat lukt nu helaas niet meer denk ik. Maar als je nog wilt dat ik ga kijken, vul dan je profiel in met de gegevens van je vader (achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer en hetnet-mailadres onder persoonlijke opmerkingen). Misschien is er toch wat mogelijk.