Skip to main content

Mijn vader heeft een freeler account , maar weet het wachtwoord niet meer. Hij heeft het mailprogramma verwijderd van zijn pc en moet er opnieuw opgezet worden. Hiervoor zijn de account gegevens nodig. Hij kan op dit moment geen mail ontvangen, dus wachtwoord resetten kan niet en hij is geen klant bij KPN. Hoe lukt het om hier een wachtwoord bij te krijgen?

Hoi @Gui001, welkom op ons forum!
Dit moet ook zonder KPN abonnement lukken.
 

  1. Je hebt een KPN ID of maakt een nieuw KPN ID aan met een maildres naar keuze.
  2. Je logt in op je MijnKPN
  3. Je klikt op Product Toevoegen
  4. Volgt de volgende stappen
    1. Welk abonnement wilt u koppelen? > Thuis Internet, TV en/of Vast bellen

    2. Bent u thuis en verbonden met internet van KPN? (Hebt u een Digitenne abonnement, e-mail abonnement, VoIP only van KPN of bent u niet thuis? Kies dan voor “nee”.) > Nee

    3. Vul deze gegevens in: U vindt ze op de factuur van dit abonnement. Wij kunnen dan vervolgens uw abonnement erbij zoeken. > Hier vul je zijn gegevens in

  5. Je hebt nu het e-mail only abonnement gekoppeld aan je KPN ID. Vervolgens kun je inloggen op email.kpn.com om de mailadressen te beheren en de wachtwoorden te wijzigen! 


Hallo @Thomas, dank voor je reactie! 

Vanaf stap 3 ben ik het kwijt. Van welke factuur van welk abonnement kan ik die gegevens invullen? Er is immers geen abonnement. Als ik het probeer met mijn eigen KPN ID, die we alleen hebben voor mobiel, krijg ik de melding dat de gegevens niet kloppen. Ik kom dus nog niet verder. 

Ik kom verder in berichten tegen dat een email only abonnement €7,50 zou kosten. Je geeft zelf aan dat het ook zonder KPN abonnement moet lukken, maar aan het eind van de stappen is er wel een abonnement. Dit is niet onze bedoeling. Zijn er andere mogelijkheden?


Een e-mailadres is per definitie altijd gekoppeld aan een abonnement. Als dit geen actief internet abonnement (meer) is zal dit een (betaald) e-mail only abonnement zijn.
Deze staat net als een actief internet abonnement op een adres, heeft een klantnummer en wordt vanaf een rekeningnummer betaald.
Helaas kan ik je niet aan de gegevens daarvan helpen maar je vader zou hierover wel contact met ons op kunnen nemen op 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service
 

De enige andere manier is via deze pagina waar je alleen het klantnummer nodig hebt.

*edit: 0420 moet natuurlijk 0402 zijn


Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Daar ga ik even mee aan de slag. Mochten we niet verder komen dan nemen we contact op met klantenservice of chat. Bedankt @Thomas voor je hulp tot zover!


Graag gedaan hoor! Succes!


@Thomas: om verwarring te voorkomen nog even de typo verbeteren in jouw eerdere reactie?
Voor contact met kpn werkt 0800-0402 beter :wink: