Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een paar weken krijg ik bij het ophalen van mail met Thunderbird foutmeldingen. De eerste is dat mijn wachtwoord niet goed is en dan vul ik het geode wachtwoord in. Dat helpt soms. De tweede is dat de authenticatie niet gelukt is.

Ik heb contact gehad met de helpdesk (telefonisch) en kreeg de melding dat het account geblokkeerd was wegens teveel foutieve inlogpogingen. Advies: een tijdje wachten. Dat hielp niet. Advies 2: wachtwoord wijzigen. gedaan, helpt heel even en dan weer foutmeldingen. Mailcontact gehad (op advies van helpdesk) met abuse @. Konden niet veel doen. hebben wachtwoord gereset. Nieuw wachtwoord aangemaakt. Nog steeds foutmeldingen. Account in Thunderbird verwijderd en opnieuw ingesteld. gaat 1 keer goed, daarna weer foutmelding.

Ik hen nu even geen opties meer. Ideeën?

 

Rik.

Heeft u nog andere apparaten waarmee u ook mail ophalen? Andere pc of laptop? Mobiel? Tablet? 


Heb ik wel maar die staan niet continu aan. Het is ook al heel lang gewoon goed gegaan en ik heb verder niets veranderd, naar mijn weten.


Kun je wel via de KPN webmail je mail afhandelen @Alchemyst53 ?

 


Heb ik wel maar die staan niet continu aan. Het is ook al heel lang gewoon goed gegaan en ik heb verder niets veranderd, naar mijn weten.

Heel vaak wordt oo de achtergrond stilletjes nieuwe mail opgehaald. In ieder geval op een tablet en mobiel. Op een laptop of pc kan dat ook. Als dat dan gebeurt met het verkeerde (oud) wachtwoord, dan zorgt zo'n apparaat er steeds voor dat het account geblokkeerd word.

Dus als u het wachtwoord wijzigt via MijnKPN, past u het dan meteen op alle apparaten aan?


@Alchemyst53 

Sinds kort moet je bij de KPN de authenticatie/verificatie opties aanvinken en/of invullen in jouw emailprogramma (bij jou is dat Thunderbird). Dit moet je doen voor elk account dat je in Thunderbird hebt. Dit is een aanvullende beveiliging. En dit wordt bij de KPN stukje bij beetje “uitgerolt".


@Alchemyst53 

Maak eens een nieuw account aan in TB dat naar jouw bestaande KPN emailaccount wijst. Lukt het dan wel ?


Ik heb alle opties doorgelopen met de helpdesk (meegekeken door schermdeling). Account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Hielp ook niet. maar bedankt.


@Alchemyst53

Soms willen de volgende 2 dingen ook nog wel eens helpen (alleen als je IMAP gebruikt):

1)) Verwijder TB en installeer het weer.

2)) Verwijder het account, sluit het programma, wacht ca. 10 minuten, laptop weer opstarten en maak het verwijderde account weer aan.


Bedankt. Ik gebruik POP.


Bedankt. Ik gebruik POP.

Ik zou IMAP gaan gebruiken als ik jou was. Dan blijven de mails op elk apparaat beschikbaar omdat ze op de server van de provider blijven staan.
Als je POP gebruikt, sla je ze alleen op op je computer, en mocht je computer dan crashen ben je alles kwijt.

Instructies staan hier:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird


Bedankt. Ik zal daarnaar kijken, maar dat lost het inlogprobleem nu niet op.


@Alchemyst53

Sinds kort moet je bij de KPN de authenticatie/verificatie opties aanvinken en/of invullen in jouw emailprogramma (bij jou is dat Thunderbird). Dit moet je doen voor elk account dat je in Thunderbird hebt. Dit is een aanvullende beveiliging. En dit wordt bij de KPN stukje bij beetje “uitgerolt".

Dat geldt voor het verzenden van email. Voor het ophalen van email is niet veranderd. 


Hi @Alchemyst53, wat een raar probleem dit 🤔

Kun je wel via de KPN webmail je mail afhandelen @Alchemyst53 ?

 

Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Als je op het moment dat het mis gaat in Thunderbird wél gewoon kunt inloggen en mailen via de online KPN Webmail omgeving, dan is er in ieder geval niks aan de hand met je wachtwoord. Hoor graag hoe dat zit!


Ik kan via webmail gewoon inloggen en mail bekijken.


@Alchemyst53

Heb je misschien “een paar weken” geleden een nieuwe update van TB geïnstalleerd ? En ging het daarna fout ? Of heb je toen misschien een ander programma geïnstalleerd ?

Heb je een SSD in jouw laptop die al een lange tijd in jouw laptop zit ? Test eens of de SSD één of meerdere fouten heeft. Hoe staat het met de gezondheid van de SSD ? Er zijn programmatjes die de gezondheid van de SSD kunnen uitlezen.


@Alchemyst53 

Heeft TB geen hulpforum ? Indien het een fout in TB is zouden de mensen van TB dit allang van op de hoogte moeten zijn.


Ben je hier inmiddels wat verder mee gekomen via Thunderbird @Alchemyst53? Ik hoor het graag als je de oorzaak en oplossing gevonden hebt!


Ik heb een paar dagen geen mail opgehaald. Toen een keer handmatig gestart in Thunderbird. Dat lukte. Toen de frequentie van ophalen verlaagd naar 1 keer per 2 uur. Ik krijg nog steeds af en toe de melding maar de mail lijkt wel opgehaald te worden. Ik denk dat er verder geen oplossing meer is. Het is werkbaar op deze manier.

Bedankt!


En prompt gaat het weer mis. Weer de Auth failed message!!


Balen dat het toch heel snel weer mis gaat @Alchemyst53 😑

Dan wil ik je nu toch aanraden om verdere hulp te zoeken via de supportpagina van Thunderbird, hopelijk is er snel duidelijk waar dit toch door veroorzaakt wordt!


Heeft u ook nog een ander apparaat wat ook email ophaalt?

Want volgens mij word gewoon de hele tijd uw account geblokkeerd omdat er steeds met een verkeerd wachtwoord ingelogd word. 

Heeft u ooit wel eens wat ingesteld op een tablet ofzo? Mobiele telefoon? Windows Mail? 


Reageer