Skip to main content

Ik ben mijn planet.nl email wachtwoord vergeten en probeer een nieuwe aan te vragen.
Via https://webmail.kpnmail.nl lukt het niet; stuur door naar mijnKPN
Via mijnKPN lukt het niet. Daar staat wel een @kpnmail.nl adres dat ik niet gebruik.
Mijn planet.nl adres is blijkbaar niet gekoppeld aan dit account.
Mijn planet email toevoegen kan niet omdat een nieuwe email adres moet eindigen met @kpnmail.nl

Wie weet hoe ik nu een nieuw wachtwoord kan aanvragen?

Hallo ​@dddddddd 

Is het planet e-mailadres  wellicht een alias van je kpnmail.nl mailaccount?
Zie je die als extra e-mailadres staan als je het kpnmail.nl account aanklikt, je kan daar dan ook het wachtwoord wijzigen.

@dddddddd 

Een nieuw emailaccount kan alleen nog maar met xxxxxx@kpnmail.nl gemaakt worden. Maar daar kun je wel jouw planet emailadres als een alias aanhangen. Je moet je dan gewoon niks aantrekken van wat “MijnKPN” voorstelt. Gewoon jouw planet emailadres in zijn geheel invullen.

Ik kan inderdaad mijn @kpnmail.nl wijzigen maar er staat geen enkele link naar mijn planet account. Een alias er aanhangen kan ook maar dan vraagt hij wel weer het oorspronkelijke wachtwoord wat ik dus niet meer heb.

Jouw @planet.nl emailadres moet haast wel bij één van jouw e-mailaccounts als alias vastgelegd zijn of heb je wellicht naast jouw Internet abonnement ook nog een email-only abonnement?

Heb je al met jouw KPN ID ingelogd op https://email.kpn.com en gekeken of jouw @planet.nl adres daar ergens als alias is vastgelegd?

Ik kan inderdaad mijn @kpnmail.nl wijzigen maar er staat geen enkele link naar mijn planet account. Een alias er aanhangen kan ook maar dan vraagt hij wel weer het oorspronkelijke wachtwoord wat ik dus niet meer heb.

Die laatste zin snap ik niet, er wordt niet gevraagd om een wachtwoord als je een alias toevoegt.
Wat doe je precies waardoor er om een wachtwoord gevraagd wordt, in welke scherm zit je dan?

Bestaat dat planet e-mailadres nog wel?
Als het nog bestaat kan je het ook niet toevoegen omdat het al onder een ander mailaccount hangt.
Als je er een mail naartoe stuurt vanaf een ander e-mailadres, lukt dat gewoon of krijg je een foutmelding?

Je hebt wel een KPN thuis internet abonnement?
Betaal je misschien ook nog voor een email only abonnement? Dan zou hij daar aan gekoppeld kunnen zijn.

Nee ik heb geen e-mail only abonnement. Op mijn iPad werkt de mail prima, ontvangen en versturen.  Alleen op mijn nieuwe Mac mini kan ik alleen verzenden maar niet versturen, daar wordt een wachtwoord gevraagd. 

alsis zie ik niet en kan ik alleen met kpnmail.nl maken.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Als het e-mailadres op je iPad nog wel werkt dan moet het planet e-mailadres aan een ander mailaccount en/of klantnummer gekoppeld zijn.

Als je dat klantnummer niet hebt dan kan je het beste de klantenservice hiervoor benaderen:

Je kan de klantenservice bellen via 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00).
Tegenwoordig kan je ook een terugbelafspraak maken via de KPN website, je zou dan door de juiste medewerker/afdeling moeten worden gebeld op het moment dat het jou uitkomt.

Reageer