Skip to main content

Als ik via mijn kpn planet mail wachtwoord wil opvragen om o.a. de server imap in te stellen krijg ik de volgende melding waardoor ik niets kan na kijken/zoeken. Hoe nu verder?

403 ERROR

The request could not be satisfied.

Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Generated by cloudfront (CloudFront)

Ik wil dus het wachtwoord opnieuw instellen omdat ik deze niet meer weet

 


Hi @DoeMaarGek (leuke gebruikersnaam) en welkom op het forum! 

Ik ben ook benieuwd waar die foutmelding vandaan komt. Ik loop even voor de zekerheid de stappen met je door om je e-mail wachtwoord te wijzigen, want die foutmelding komt me niet bekend voor. 

  1. Ga direct naar email.kpn.com
  2. Log in met het KPN ID
  3. Selecteer een e-mail account en klik op Wijzigen
  4. Vul 2 keer het nieuwe wachtwoord in en klik op Wijzig wachtwoord

Lukt dat? Mocht je het wachtwoord van je KPN ID niet meer weten, dan kun je via je e-mail een nieuw MijnKPN wachtwoord aanvragen.
Hopelijk is dat dan niet het e-mail adres waar je het wachtwoord niet meer van weet. 😬


Hoi @Sanne_M Dank voor de tip, het wachtwoord wijzigen is nu gelukt.  De error melding heb ik omzeild door de vpn uit te zetten.

Nu nog de imap wachtwoord, daar kom ik ook niet verder mee.

 


Fijn dat het gelukt is! 

Wat bedoel je met het imap wachtwoord? Kun je een foto plaatsen van de instelling die je bedoelt, met eventuele privégegevens weggepoetst? 


Het imap en smpt wachtwoord

 


Dat zou je e-mail wachtwoord moeten zijn, als ik het goed zie. De instellingen voor e-mail zijn als volgt: 

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Werkt dat? Of wil hij een ander wachtwoord hebben?


Hier zit de kneep, welk KPN wachtwoord wordt hier bedoeld? 😅


Het email ww wordt niet geaccepteerd


Dat moet wel het e-mail wachtwoord zijn. 😕 Wat gebeurt er wanneer je die gebruikt? Krijg je een foutmelding? Werkt het wel om met je e-mail wachtwoord op de webmail in te loggen?


Ik krijg de melding inlogfout controleer wachtwoord en mailadres.

 

De webmail doet het wel, zodoende weet ik dat je op het forum een antwoord hebt gegeven.

Heel bijzonder.


Hallo @DoeMaarGek 

 

Je vult wel je hele e-mailadres in als gebruikersnaam?

Wat je ook kan proberen is om bij SMTP server het beveiligingstype te wijzigen naar StartTLS als dat een kiesbare optie is, bij IMAP laat je dan wel SSL/TLS staan.


Hallo @GeSp, geprobeerd, helaas.

Toch bedankt voor het meedenken.


Echt heel apart. Welk e-mail programma gebruik je op je telefoon? Hier staat geen VPN op aan?

Dank voor het meedenken @GeSp! Ik zat al te twijfelen of ik je aan de mouw zou trekken in dit topic, dus fijn dat je er al bent. Als je verder nog ideeën hebt, laat het weten!


Goed opgemerkt @Sanne_M VPN lijkt (weer) aan te staan aan het sleuteltje te zien in de afbeelding.
Het zou dus aan de VPN kunnen liggen, anders lijkt het toch aan verkeerde inloggegevens te liggen bij een inlogfout.

Je gebruikt op die mobiel dezelfde inloggegevens als bij de webmail @DoeMaarGek ?
Als het ook niet werkt met VPN uit, heb je het wachtwoord ook gecontroleerd door op het doorgestreepte oogje te drukken, misschien heeft de telefoon er toch iets anders van gemaakt bij bepaalde karakters?


@GeSp @Sanne_M  ik maak gebruik van outlook wat altijd goed werkte. Nu heb ik als tijdelijke oplossing het via gmail weer inzichtelijk kunnen maken waarbij ik dezelfde gegevens en wachtwoord gebruik. Dat lukt dus wel.

VPN heb ik via mcaffee. 


Fijn dat het nu weer werkt al is het via een andere app, had je voorheen die VPN ook al draaien toen outlook nog wel werkte?


Ja, ik gebruikte deze al lang.

Tot 6 juni kreeg de planet mail keurig in outlook vanaf toen was het mis. 

Ik blijf wel onderzoeken hoe ket kan maar ik zie de mail van dat account in iedergeval weer 

Dank voor het meedenken, @Sanne_M  ook 


Fijn dat het via Gmail wel werkt, goed dat je deze ook geprobeerd hebt! 

Ik ben benieuwd of het nog lukt om te achterhalen wat er mis ging via Outlook en of je dat nog aan de praat krijgt, maar je mail is in elk geval weer op je telefoon te lezen. 🙂


👍