Skip to main content

Ik probeer een mailaccount te installeren op een nieuwe pc. Heb echter het wachtwoord niet (meer) paraat. Ben echter onlangs overgestapt naar een e-mail only abonnement en kan derhalve op Mijn KPN niets meer dan alleen een e-mailadres toevoegen of verwijderen. Hoe nu verder? HELP.

Kunt u nog inloggen op http://email.kpn.com?


Het e-mail only abonnement staat dus wel in MijnKPN?

Kan je dan met jouw KPN ID inloggen op https://email.kpn.com/  ?

Dan zou je daar het wachtwoord moeten kunnen wijzigen.

Opzoeken kan niet, alleen wijzigen.


Ja, ik kan wel inloggen in Mijn KPN. Ik zie daar mijn twee e-mailadressen staan en kan daar niets anders dan toevoegen of verwijderen. Als ik inlog op jullie link dan verschijnt een blank scherm met daarin onderstaand venster.


Hallo @Adjudant , dan moet je eerst het e-mail only abonnement koppelen in MijnKPN

1) Als je bent ingelogd in MijnKPN, kies je voor "Producten".
2) Bij Producten kies je vervolgens voor "Product toevoegen". 
3) Er opent een nieuw scherm, daar kies je: "Ben je niet thuis, heb je een Digitenne, e-mail of VoIP only abonnement? Kies dan voor 'nee'."
4) Je vult vervolgens de gegevens in van het abonnement zoals postcode + huisnummer.
5) Druk vervolgens op de knop "Abonnement koppelen".  


Daarna kan je met jouw KPN ID ook weer inloggen op https://email.kpn.com/  


@Ruud, wel mooi dat ik daar na al die jaren achter kom! Dank daarvoor. Maar dat helpt mij (nog) niet omdat ik een ander klantnummer heb gekregen na het beëindigen van het internet abonnement. 😭

 


Kom je wel in je webmail? Webmail

Zo ja, dan is het wachtwoord opgeslagen in je browser.


 


@Adjudant 

Je zou gewoon bij Mijn KPN een nieuw wachtwoord moeten kunnen instellen. Zowel voor het KPN ID en daarna voor jouw emailaccounts (ik dacht dat je bij een “email only” 2 accounts mag aanmaken ?? met elk 10 aliassen ). Je kiest dan voor “Wachtwoord vergeten".

Email instellen:

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Deze instellingen moet je in jouw emailprogramma wijzigen.


Hoi @Adjudant 

Als het goed is wordt maandelijks €7,50 van je bankrekening geïncasseerd voor het e-mail only abonnement. In de omschrijving van de incasso staat het klantnummer.


ik dacht dat je bij een “email only” 2 accounts mag aanmaken ?? met elk 10 aliassen ).

Nee @WMG-N dat was misschien vroeger, maar tegenwoordig heeft een e-mail only abonnement ook maximaal 6 mailboxen met ieder 10 aliassen.

Als @Adjudant het abonnement op de door mij aangegeven manier aan MijnKPN toevoegt, kan hij het allemaal weer beheren.


Ik ben jullie allen veel dank verschuldigd, maar kom er geen steek verder mee. Ik blijf die prachtige pagina krijgen om eert een internetabonnement te koppelen (zie schermafbeelding boven). En een afschrijving heb ik ook (nog) niet omdat e.e.a. per 1 juli is ingegaan….


Helaas @Adjudant , dan wordt het toch wachten op de eerste afschrijving voor het klantnummer.

Bij een e-mail only kan je het e-mailwachtwoord alleen met je KPN ID veranderen.

bron:  E-mail wachtwoord of gebruikersnaam vergeten | KPN


Dank voor alle aanwijzingen en hints. Ik maak wel een nieuw account aan en zet het .pst bestand van Outlook er bij. Dan komen de e-mails vanaf het moment van activeren in het nieuwe account en kan de gebruiker oudere e-mails in het tweede (oude) account terugzien. Topic mag wat mij betreft gesloten worden.


@Adjudant 

Bel dan maandag met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ), die kunnen je hopelijk wel verder helpen (met het oude klantnummer ???).


@Adjudant 

Er is nog een andere mogelijkheid. Na de officiele beëindigingsdatum is jouw oude emailaccount nog 6 maanden bruikbaar. Dit is om de mensen in staat te stellen om de wijzigngen door te geven aan hun contacten.

Dit stelt jou in staat om de eerste rekening af te wachten waarop het nieuwe klantnummer staat. Bel daarna met de KPN klantenservice (tel. 0800 -0402 ) om jouw oude emailaccount over te laten zetten naar dat nieuwe abonnement inclusief alle emails én wachtwoorden die bij dat account horen.

Misschien is de KPN bereid / in staat om dit al nu (bijv. maandag a.s.) al te doen ?


@Adjudant

Er is nog een andere mogelijkheid. Na de officiele beëindigingsdatum is jouw oude emailaccount nog 6 maanden bruikbaar. Dit is om de mensen in staat te stellen om de wijzigngen door te geven aan hun contacten.

Dit stelt jou in staat om de eerste rekening af te wachten waarop het nieuwe klantnummer staat. Bel daarna met de KPN klantenservice (tel. 0800 -0402 ) om jouw oude emailaccount over te laten zetten naar dat nieuwe abonnement inclusief alle emails én wachtwoorden die bij dat account horen.

Misschien is de KPN bereid / in staat om dit al nu (bijv. maandag a.s.) al te doen ?

Dank! Ik zal dat maandag zeker proberen!


Dan bel je morgen toch even de klantenservice @Adjudant ?
0800 0402
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Reageer