Skip to main content

Ik ben mijn telfort mail wachtwoord kwijt!!

Die ik heb werken niet. mijn nieuwe Mac accepteert het niet.

 

Ik heb wel met glasvezel, een ander wachtwoord gekregen.

 


Hallo @Henk Sp 

 

Kan je nog wel in KPN webmail inloggen met je Telfort e-mailadres en wachtwoord, als dat niet lukt is je wachtwoord waarschijnlijk toch anders dan je denkt.

Je kan hier een nieuw wachtwoord instellen: https://email.kpn.com
Daar inloggen met je KPN ID en als je op het mailaccount klikt zie je daar de optie wachtwoord wijzigen.

 

Gebruik je wel de juiste instellingen in je mail op de Mac?
Tegenwoordig moet je ook authenticatie instellen voor uitgaande mail (bij Apple staat meestal dat het optioneel is maar dat is het dus niet).

Zie deze pagina voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc


Overigens, het veranderen van drager zoals DSL naar glasvezel veranderd niets aan je wachtwoorden van je KPN ID of van je mailaccounts.


Voor Telfort mail is het deze link, @GeSp .

https://webmail.telfort.nl/mail/main

@Henk Sp , klik op wachtwoord vergeten (maar check eerst of je via deze link wel kunt inloggen. Zo ja dan klopt het wél)


Ik log al een hele lange tijd in via de standaard KPN webmail met Telfort e-mailadressen @PeterG 

Je kan via de Telfort webmail link inderdaad nog steeds inloggen met Telfort e-mailadressen maar je komt daarna in KPN webmail terecht en als je uitlogt krijg je ook het KPN webmail inlogscherm te zien.
KPN kan die Telfort inlog pagina net zo goed verwijderen en je gelijk doorlinken naar de KPN webmail pagina.


Ik heb wel met glasvezel, een ander wachtwoord gekregen.

 

Dat is vreemd, je krijgt alleen een ander IP-adres, maar verder wijzigt er niets @Henk Sp 

Als je via de KPN webmail probeert in te loggen en je geeft aan dat je je wachtwoord niet meer weet, krijg je een mail om je wachtwoord te resetten.

 


Een mail krijgen terwijl je niet kunt inloggen op de mail omdat je het wachtwoord niet meer weet…

Ik denk dat de procedure toch anders is @JanD 😉.

Je dient een KPN ID te hebben om het wachtwoord te wijzigen. 


Een mail krijgen terwijl je niet kunt inloggen op de mail omdat je het wachtwoord niet meer weet…

Ik denk dat de procedure toch anders is @JanD 😉.

Je dient een KPN ID te hebben om het wachtwoord te wijzigen. 

Je hebt volkomen gelijk @PeterG , het gaat nu inderdaad via MijnKPN, excuses voor de foutieve info @Henk Sp 


Ik ben er uit!
Gewoon pop3 veranderen in imap

en dan klopt mijn wachtwoord ook!

Was gewoon bezig met oude gegevens 🥴sorry voor het tumult !
Ben aardig op leeftijd, dan vergeet je wel eens wat. Beter oude gegevens gelijk maar weggooien in het vervolg! 😥

gr. Allemaal


@Henk Sp 

Raar, omdat het wachtwoord behoort bij het (KPN) emailaccount en dan maakt het niet uit of je nu POP of IMAP gebruikt. Misschien had je de verkeerde combinatie gebruikt ?

Misschien is het beste om gewoon ALLE wachtwoorden te vernieuwen ?


Toen ik glasvezel kreeg, dat toen nog puur Telfort was kreeg ik een brief met een nieuw wachtwoord toegestuurd, om hen vervolgens zelf aan te passen, en pop3 te wijzigen in Imap.

Conclusie: mijn pop3 gegevens werden uiteraard afgewezen, heb natuurlijk bij het wisselen een ander wachtwoord gemaakt. En dan krijg inderdaad problemen.

Maar gelukkig zelf kunnen fixen!

Ik heb overigens gewoon email kunnen ontvangen op mijn linux computer.

*Ik heb er nu dus een machine bij dus.

Gr.

 

 

 


@Henk Sp

Het is JOUW keuze of je POP of IMAP wil gebruiken. IMAP is aanbevolen maar NIET verplicht. Dit is NIET iets wat de KPN bepaalt en bij beide protocollen moet je gewoon hetzelfde wachtwoord gebruiken.


Als U het niet erg vindt, ik heb geen tijd meer om te reageren, en hoe het verder met pop3 en imap zit maakt me niet uit. Mij werd dat toen telfort geadviseerd! 

Gr.


@Henk Sp

Als je email op lsechts 1 apparaat ophaalt en leest gebruik dan POP. Lees je email op meerdere apparaten dan is het beter om op alle apparaten IMAP te gebruiken.

(Einde discussie, wat mij betreft).


Hi @Henk Sp, welkom hier. 

Fijn om te zien dat het is gelukt, maar IMAP op POP zou niets uit moeten maken. 

Voor andere meelezers: wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kun je in de e-mailomgeving inloggen met je KPN ID en daar je adressen beheren. Mocht je er niet uitkomen, kun je altijd met ons bellen. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


Reageer