Skip to main content
Hallo forumgenoten.

Sinds een tijdje kan ik geen mail meer ontvangen via mijn @planet.nl account.

Na een hele serie sessies met de Klanten Service blijkt dat mijn wachtwoord is veranderd.

Ik kan mij niet herinneren dat ik dat gedaan heb, maar wel dat er rond die tijd diverse berichten binnenkwamen van de KPN server dat bepaalde berichten niet verstuurd konden worden; allemaal met namen/adressen die ik absoluut niet kende. Ik heb die berichten toen verwijderd maar verder geen aandacht aan gegeven.

Ook kreeg ik in die tijd een bericht van KPN dat mijn account geblokkeerd zou zijn.

Een IT onderlegd persoon vertelde mij echter dat ik waarschijnlijk gepwnd was.



Ik was toen in het buitenland en kon zo snel niets doen, maar bij terugkomst in NL probeerde ik natuurlijk om mijn wachtwoord te veranderen.

Maar dat is niet mogelijk gebleken omdat je daarvoor eerst het oude moet hebben, wat ik niet weet (veranderd door anderen? Gepwnd?)

Bovendien heb ik gecontroleerd bij KPN of mijn account geblokkeerd was maar dat was niet zo. Kon ook geen bericht kunnen vinden dat zoiets ooit gebeurd was trouwens.

Ik heb alle opties geprobeerd om mijn wachtwoord te veranderen, zoals aangegeven op de KPN website; dus via Mijn KPN, KPN ID, wel en niet thuis, via mijn klantnummer, maar alles zonder succes.

Dus nu loop ik in een eindeloze cirkel en krijg geen mails binnen maar kan wel versturen.

Van de KPN Klanten Service werd ik ook niet wijzer want die vertelden mij alleen dat het wachtwoord is veranderd, dat ze wel kunnen zien wanneer dat gebeurd is maar niet wat dat nieuwe wachtwoord nu is en als ze dat wel zouden kunnen, het nooit per telefoon door kunnen geven. Dat laatste snap ik, maar een beetje meer medewerking of meedenken was welkom geweest.

Mijn planet.nl account is overigens een e-mail-only abonnement.



Als iemand dit probleem kan helpen oplossen, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.



Ik las ergens op dit forum een bericht van ene Susan als KPN Moderator (ca. een jaar geleden) die een identiek probleem besprak waarbij aangegeven werd dat er een laatste mogelijkheid is om schriftelijk verdere instructies te krijgen. Als Susan dit leest, zou ik graag hier meer over willen horen.



Met dank



Henny



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Dag @Cool Cloggy Dat is een gek probleem. Natuurlijk wil je het opgelost zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik ga in elk geval met je meedenken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mail-adres en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@ Bart, KPN Moderator

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld in mijn KPN Forum profiel.



Ik wacht met smart op je verdere hulp en advies.



Groet



Henny
Dag @CoolCloggy Even nog voor mijn beeld. Via deze link kun je je wachtwoord wijzigen. Je kunt hier je mailadres invoeren en klikken op 'ik weet mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet'. Dan wordt je doorgestuurd naar een nieuwe pagina, 'KPN ID: wachtwoord vergeten'. Je kunt hier een mailadres invullen om een nieuw wachtwoord mee aan te maken óf je kunt een nieuw KPN ID aanmaken. Dit had je al geprobeerd? Wat lukte hier precies niet?
Hallo Bart,

Dank voor je antwoord en advies.

Als ik je raad opvolg, kom ik idd op de KPN ID pagina. Maar die vraagt me "uw" e-mail adres in te geven waar ze een mail naar heen sturen. Maar dat kan ik nou net niet openen (omdat ik het ww niet weet).



Als ik een ander (wel werkend) email adres op geef, krijg ik daar idd een bericht om mijn KPN ID wachtwoord te veranderen!. Dat wil ik juist niet want dat ww ken ik wel.

Ik ben helemaal confuus.



Kun je eea verduidelijken?



Alvast bedankt



Henny


Als ik een ander (wel werkend) email adres op geef, krijg ik daar idd een bericht om mijn KPN ID wachtwoord te veranderen!. Dat wil ik juist niet want dat ww ken ik wel.

Ik ben helemaal confuus.


Wat gebeurt er als je hier inlogt met je KPN ID? Kun je dan wel je mailadres selecteren?
Bart,

Ja als ik via "Wachtwoord vergeten" op de KPN ID site kom kan ik daar elk email adres invullen. Maar als ik mijn @planet.nl mail adres invul wordt er een bericht gestuurd naar dat adres, maar dat bericht kan ik niet lezen want daarvoor moet je het ww weten. Maar als ik een ander, wel werkend, adres invul krijg ik de mogelijkheid om mijn KPN ID ww te veranderen. Maar dat ken ik dus wel.

Ik begrijp er helemaal niets meer van.



Als ik het goed begrijp: zowel mijn @planet.nl mail adres, als MijnKPN en KPN ID hebben ieder een eigen (ander) wachtwoord, toch?

Nogmaals dank voor je raad.



Henny
@Bart_



Wat bedoel je in je bericht met het woord "hier: "Wat gebeurt er als je hier inlogt met je KPN ID?"

Moet dat een link naar een site zijn misschien. Het is nu gewoon platte tekst.



Groet



Henny
Wat bedoel je in je bericht met het woord "hier: "Wat gebeurt er als je hier inlogt met je KPN ID?"

Moet dat een link naar een site zijn misschien. Het is nu gewoon platte tekst.


Ik heb het over dezelfde pagina waar we het de voorgaande berichten ook over hadden. Met KPN ID heb je toegang tot al je KPN-diensten, ook MijnKPN. Dus eenmaal ingelogd bij KPN ID moet het ook mogelijk worden om je MijnKPN te wijzigen.
Bart.



Maar waarom moet ik mijn ww voor MijnKPN veranderen?

Ik weet het ww niet voor mijn h-*****n@planet.nl niet meer. Dat wil ik veranderen.



Sorry voor de verwarring.



Henny
Goedemorgen @CoolCloggy. Ik neem het even over van mijn collega Bart. Wat vervelend dat het nog steeds niet is gelukt. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd. Als je me er een reactie op stuurt help ik je verder! Ik hoor graag van je!
Het is inmiddels gelukt. We hebben het e-mail only abonnement gekoppeld aan een nieuwe KPN ID account en op die manier het wachtwoord hersteld. ☺️

Reageer