Skip to main content
Vraag

Wachtwoord vergeten van wxs.nl mailaccount

• February 12, 2026
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

Ruim 20 jaar geleden ben ik naar Portugal geëmigreerd en had vanaf dat moment een e-mail only abonnement (weet niet of dat nog steeds bestaat bij KPN) Voor alle duidelijk ik heb geen KPN apparatuur (box ?) meer in gebruik en ik heb dus ook geen internet via KPN meer !  In ieder geval ben ik het wachtwoord van mijn wxs.nl e-mail kwijt/vergeten. Het lukt me met geen mogelijkheid om dit te herstellen omdat ik uiteraard nu een Portugees mobielnummer heb waardoor ik de de SMS code voor tweetraps verificatie niet kan ontvangen. 

Maar het kan toch niet zo zijn dat er geen enkele andere mogelijkheid is om mijn wachtwoord te achterhalen dan wel een nieuw in te stellen. Ik weet niet hoe ik rechtstreeks met KPN in contact kan komen bijv. via e’mail. om mijn probleem uit te leggen. Bij toeval kwam ik hier in de Community  terecht. Ik heb wél een KPN ID.

Iemand een idee hoe dit probleem op te lossen is. 

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 12, 2026

Welkom ​@RobPT.

Ik heb helaas slecht nieuws voor u, dit is door een beperking van methodes in het 2FA systeem wel het geval.

U dient een Nederlands nummer te hebben, anders kunt u niet meer inloggen.

Is er geen familie waarvan u het nummer kunt registreren en dan laten doorsturen ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Bedankt voor je reactie. Ja, de mijn dochter woont nog in Nederland dus ik zou haar nummer, ná overleg natuurlijk ,kunnen gebruiken en daar die SMS naartoe laten sturen. Als we vooraf alles heel goed afspreken moet het lukken om binnen 10 minuten( geldigheidsduur van die code) in te loggen. Maar ik heb een vraag, meer een verzoek eigenlijk. Jij kunt ongetwijfeld inloggen op met je eigen KPN ID.

Omdat ik er geen idee van heb wat ik te zien krijg als het mij ook gelukt is om in te loggen is mijn vriendelijke verzoek om voor jezelf in te loggen en mij te vertellen of er op de pagina die dan opent de mogelijkheid bestaat om aan te geven dat ik mijn wachtwoord vergeten ben waarna er dan ongetwijfeld een procedure is die ik moet volgen om e.e.a. te realiseren. Nogmaals het gaat mij alleen om mijn wachtwoord. Verder heb ik niets aan KPN hierin Portugal. Bij voorbaat dank.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 13, 2026

Je kan op de e-mail omgeving inloggen via de website, dan kan je het paswoord aanpassen.

Hiervoor heb je dus wel je KPN id nodig.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@RobPT,

Welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Als je e-mailadres (@wxs.nl) is gekoppeld aan je KPN ID, dan kun je naar email.kpn.com gaan en daar proberen in te loggen met je KPN ID. Lukt het inloggen, dan zie je daar ook de optie ‘wachtwoord vergeten’ en kun je het e-mailwachtwoord aanpassen via de stappen die worden aangeboden.

Is het e-mailadres nog niet gekoppeld aan je KPN ID, dan moet die koppeling eerst worden gemaakt. Pas daarna kun je het wachtwoord beheren via het KPN-account. In dat geval kan het inderdaad zijn dat er nog een verificatiestap nodig is. De oplossing die je zelf noemt: tijdelijk het Nederlandse nummer van je dochter gebruiken voor de sms-verificatie, is in de praktijk vaak de meest werkbare optie als er geen ander verificatiemiddel beschikbaar is. Als dit vooraf goed wordt afgestemd, is die 10-minuten geldigheid meestal voldoende.

Hopelijk geeft dit je wat meer duidelijkheid over de stappen en mogelijkheden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2026

Beide bedankt voor jullie reactie. De actie met het telefoonnummer van mijn dochter is gelukt maar daarna niets meer. Het is stomweg onmogelijk om een nieuw wachtwoord te genereren. Voor alle mogelijkheden moet je in Nederland wonen en o.a. verbonden zijn met de KPN Box. Het gaat te ver om alles hier in detail uit te leggen. Wat me wel verbaasde is dat ik eergisteren via Whatsapp (!) een bericht ontving van KPN dat er een reactie op mijn bericht in de KPN Community was. Whatsapp is gekoppeld aan je telefoonnummer, in mijn geval dus mijn Portugese nummer, Geen idee hoe KPN dat nummer kent en dat ze via Whatsapp communiceren. Maar goed ik heb aangegeven dat ik mijn e-mail only abonnement wil opzeggen (dat is dus wél gelukt) maar de reacties (2) zijn tegenstrijdig. In ieder geval kreeg ik een mail dat ze me gaan bellen. Ben benieuwd hoe dat afloopt. Ik meld me weer als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@RobPT,

Dank voor je terugkoppeling. Heel vervelend dat het alsnog niet gelukt is met het wachtwoord resetten! Ook zonder dat je in Nederland bent, moet je deze kunnen resetten als je een KPN ID hebt. Je moet dan de E-mail Only wel eerst koppelen aan het KPN ID en dat kán ook vanuit het buitenland met de juiste verificatiegegevens. Als het niet lukt, kunnen we telefonisch helpen. In dat geval was dus het advies geweest om even te bellen met ons.  Ik lees dat je het nu hebt opgezegd, dat is natuurlijk ook een optie. Daar zou je wel ook bevestiging per mail van moeten krijgen. Hou dit even in de gaten. Anders zou ik opnieuw even telefonisch contact met ons opnemen.

Wat betreft WhatsApp: ik herken niet dat we op deze manier contact met onze klanten opnemen. Heb je misschien een screenshot van het gesprek voor mij? Zorg wel dat je privégegevens even wegpoetst, voordat je deze plaatst.