Skip to main content

Ik help een ouder familielid met administratie. Sinds gister heeft hij een eigen Hussel aansluiting. In de toegestuurde overeenkomst staat het e-mailadres dat aan hem is toegekend, en dat ik naar email.kpn.com moet gaan om een wachtwoord in te stellen.

Daar wordt direct om een wachtwoord gevraagd. Dat wil ik nu juist gaan instellen! Dus klikken op de link “Ik weet mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet”. Dan krijg ik een scherm om een KPN Id aan te maken. Vul (opgegeven) e-mailadres in, en verzenden. En jawel, er wordt een email verzonden naar datzelfde adres. En daar kan ik niet bij, want ik weet het wachtwoord niet.

Gister heb ik het opgegeven, omdat ik dacht dat ik door vermoeidheid iets over het hoofd zag. Inmiddels ben ik al weer bijna een uur bezig.

Ik heb een klantnummer, een (TV) abonneenummer, een pincode, een e-mailadres, maar het lukt me niet om KPN-d of een wachtwoord aan te maken.

Groet,

Jan

Inmiddels heb ik een KPN ID aangemaakt onder gmail-account. Ik kan dus de producten zien, ook het primair e-mailadres. Ik kan daar echter helemaal niets mee zolang ik het wachtwoord niet weet. 

Als ik wil wijzigen wordt ik omgeleid naar een nieuwe pagina waar ik moet inloggen met KPN e-mail adres en wachtwoord. Gmail wordt hier geweigerd.

Nieuwe truc bedacht: probeer in te loggen met kpn mail adres, klik op wachtwoord vergeten, geef gmail-adres op om de herstellink te ontvangen, en dan krijg ik de kans om het gmail wachtwoord te wijzigen. DAT WIL IK NIET. IK WIL HET KPN-WACHTWOORD WIJZIGEN. Sorry voor het schreeuwen, maar ik ben inmiddels een volle dag bezig.


Hoi @JPvanAlphen 

Via mijn KPN kun je een wachtwoord aanmaken voor het je toegewezen KPN e-mailadres
 


Inloggen kan ik nu alleen met het gmail-account. Ik krijg dan een lege overzichtspagina (meneer is net aangesloten). Als ik naar producten ga, klik ik op Thuis, en daarna op Informatie en Instellingen.

Daar staat onder E-mai;accounts het toegewezen primaire KPN adres, met de mogelijkheden “toevoegen", en “wijzigen”. Als ik op dat laatste klik ben ik weer terug bij de tweede alinea van mijn vorige bericht.

Op deze manier gaat het mij dus nooit lukken.


Ook de poging om via “Registreren” in 3 stappen het nieuwe primaire email-adres binnen te komen lukt niet. Wéér wordt een bericht om verder te gaan naar datzelfde emailadres gestuurd.

Ik geef het hier op. Ik zag dat er ook een subforum speciaal voor klanten / KPN id en MIjn KPN. Misschien he ik daar meer succes.


Hallo @JPvanAlphen , je hebt ook een 2e topic gestart met een gelijkwaardige vraagstelling.

Dat is niet zinvol, het geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 

 


En aangezien je het klantnummer weet staat in dat andere topic de oplossing voor het probleem.


Ja, ik heb een tweede topic gestart, maar hier (na 2 dagen geen nieuwe tips) eerst netjes aangegeven dat ik elders op dit forum een plek had gevonden die waarschijnlijk beter bij mijn vraagstelling aansloot.

Daar lijkt het goede antwoord dan ook vandaan te komen. Ik moet alleen eerst nog naar de fysieke locatie (het thuisnetwerk) en dat kan even een paar dagen duren. Dus ja, wel zinvol, en gezien mijn duidelijke verwijzing lijkt het me niet verwarrend. Sorry als dat wel zo wordt ervaren.

Jan


@JPvanAlphen, bedankt voor je terugkoppeling. Het is ook geen probleem, maar soms zorgt het voor dubbel werk wat natuurlijk niet nodig is :slight_smile:  Ik ga er vanuit dat wanneer je verbonden bent met het thuisnetwerk je jouw wachtwoord opnieuw kan instellen! Zo niet, dan weet je ons te vinden. 


Ik kan inmiddels melden dat het probleem is opgelost.


Fijn om te lezen @JPvanAlphen! Bedankt voor je terugkoppeling en een fijne maandag verder!


Reageer