Skip to main content

Mijn HetNetmail is een email-only-account en niet gelinkt aan mijn KPN-ID. Via telefoon komt er niemand aan de lijn en de link in de SMS die je krijgt werkt niet. (kan ook niet omdat deze mail niet aan mijn KPN-ID zit). Chattten kan niet. Mailen is ook niet mogelijk.

Ik loop vast.
Kan KPN mij helpen?

Hallo @HetNet wachtwoord wijzigen 

Een e-mail only abonnement kan ook gekoppeld worden via MijnKPN op de website. Alleen heb je dan het klantnummer nodig. Dat staat als het goed is op de bankafschrijving.

Kies na inloggen in MijnKPN voor Producten → Product toevoegen

Met postcode, huisnummer, klantnummer (van recente bankafschrijving) en laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer zou je dan moeten kunnen koppelen.

Daarna kan je via de link KPN e-mail instellingen  het account beheren en het wachtwoord wijzigen


Helaas Ruud, er is geen bankafschrift want het is een € 0,00 abonnement. In mijn KPN kan ik niets toevoegen want ik heb dus te weinig gegevens. De telefoonverbinding wordt verbroken (ook als je op een later tijdstip terugbelt). Het is onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen. En dat is hard nodig want ondertussen kan ik niet meer in de mail. Ik krijg dus ook geen notificaties meer van deze info-wisseling. Het wachtwoord van de mail werkt namelijk niet meer.

Het zou fijn zijn als je me kunt helpen. Dit is blijkbaar het enige communicatiemiddel wat jullie met jullie klanten gebruiken. Algemene oplossingen helpen niet!

Met vriendelijke groet,

E. Donkers


Hallo @HetNet wachtwoord wijzigen , dit is het KPN klantenforum. Ik ben klant, net zoals jij.

Hier helpen in eerste instantie klanten elkaar met kennis en ervaring. KPN medewerkers (moderators) lezen mee en reageren waar nodig. Dat kan in de vakantieperiode een paar dagen duren.

Zet jouw gegevens in jouw forum profiel. De velden met (Privé) zijn alleen zichtbaar voor KPN.
Zet het e-mailadres in “Persoonlijke opmerkingen”, dan kan de moderator meteen op onderzoek.

Voor direct contact kan je ook gratis bellen met klantenservice 0800-0402.
Bereikbaar op ma - vrij van 08.00 tot 20.00 uur en za tot 17.00 uur. Zon- en feestdagen gesloten.


Hallo Ruud, excuus ik ben niet bekend met deze werkwijze; fijn dat jij wél wil reageren om te kijken naar een oplossing. Hopelijk kan KPN ook snel reageren.
Profiel is ingevuld.
Bij 0800-0402 krijg je niemand meer aan de lijn. Hoogstens een sms over het onderwerp waarvoor je belt, maar daarna wordt gewoon de verbinding verbroken. ‘De wachttijd is langer dan u van ons gewend bent; probeer het later nog een keer.’ is een melding die ik nu al heel vaak gehoord heb.
Ik wacht de reactie van KPN/moderator af.

Met vriendelijke groet,

  1. Donkers

Spijtig om te horen dat 0800-0402 problemen heeft met bereikbaarheid, mogelijk door onderbezetting en vakantieperiode. Ik hoop dat een moderator hier snel kan reageren. Succes !!


Ik heb het juiste klantnummer per privébericht naar je toegestuurd @HetNet wachtwoord wijzigen