Skip to main content
Ik heb hetzelfde probleem, ik kan mijn wachtwoord niet wijzigen omdat dit product niet geregistreerd staat in Mijn KPN en kan het niet toevoegen omdat ik dar geen klantennummer voor heb.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Goedemorgen quisp001, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Op het moment dat je en geen klantnummer hebt én geen MijnKPN, wordt het iets lastiger. Maar als je e-mail bij KPN hebt, zal hier wel een klantnummer aan moeten hangen. Het wordt dan namelijk omgezet naar een e-mail only abonnement met maandelijkse kosten. Kan je in het overzicht van jouw rekeningnummer zoeken op KPN, en controleren of bij de betaling aan KPN een klantnummer staat? Dit begint vaak met 90 en heeft 10 cijfers. Op die manier kan je het dan alsnog wijzigen.



Stel, je hebt nog internet van KPN thuis, kan je het ook aanpassen via deze link.



Wil je laten weten of je eruit gekomen bent? Anders help ik je graag alsnog verder. Wil je in dat geval ook aangeven om welk e-mailadres het gaat en wat je postcode + huisnummer is? Dit kan je toevoegen aan jouw Forum profiel!
Hallo Susan,



ik heb nog wel een oud klantennummer van mijn e-mail only abonnement maar die heeft geen 10 cijfers dus wordt dit niet geaccepteerd. Ik heb helaas geen internet van KPN thuis omdat ik verplicht glas heb van een andere provider. ik heb wel drie KPN mobiele abo's. ik heb de info toegevoegd in het forum profiel.
Goedemorgen! Op het adres zie ik geen e-mail only, maar als ik even jouw e-mailadres gebruik die ingevuld is om in te loggen op het Forum en KPN ID dan krijg ik wel een e-mail only abonnement. Op een ander adres, maar wél met een 10 cijferig klantnummer. Waar vind jij het 8 cijferige klantnummer terug? Op de factuur? Want open ik die, zie ik gewoon een 10 cijferig klantnummer die begin met 90. Zou je anders de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer willen noteren bij persoonlijke gegevens, die bij ons bekend is voor dit abonnement?



Helaas kan ik vanaf hier niet het wachtwoord resetten. Ik kan wel een brief aanvragen, met hierin gegeven hoe je het alsnog kan wijzigen. Echter, wordt dat lastig omdat het op een ander adres staat geregistreerd. De brief zal naar het geregistreerde adres worden verzonden.
Hallo Susan,



het juiste adres is in Schiedam (zoals in mijn profiel staat). ik heb de cijfers toegevoegd in mijn profiel. Ik zou ook niet weten hoe ik dat "verkeerde" adres zou moeten wijzigen.
Hallo Susan,



Wel bijzonder dat jij die gegevens wel kan inzien en ik niet 😞

Ik kan namelijk niet dat 10 cijferig nummer zien. Ik heb alleen nog het 8 cijferige klantnummer van een oude rekening. Zou je mij dat nummer kunnen mailen zodat ik het product alsnog kan toevoegen in "Mijn KPN"?
@quisp001, helaas komt het rekeningnummer niet overeen met wat ik op de facturen terugzie. Dat is wel nodig, want het is een verificatie vanuit onze kant. Is het misschien een ouder rekeningnummer die nu niet meer gebruikt wordt bijvoorbeeld? Daarnaast staat het op een andere naam, kan dit de naam van je (ex)partner bijvoorbeeld zijn?



Wat ik kan doen, wanneer de gegevens overeenkomen, is een factuur opsturen waar het klantnummer op staat. Dan kan je hem gebruiken om het alsnog te koppelen aan MijnKPN! Ik mag hem helaas niet zo op deze manier doorgeven, maar wel een factuur opsturen 🙂
Hallo Susan,



ik heb de gegevens vermeld in mijn profiel, ik hoop dat je hier alsjeblieft z.s.m. iets mee kan doen. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe.
Goedenavond quisp001, bedankt!



Het abonnement staat op naam van je ex-partner, waardoor ik helaas geen informatie mag verstrekken. In dit geval dien je een contractovername te regelen. Dit kan tegenwoordig online, maar hiervoor heb je wel een handtekening / akkoord nodig.



Een kortere weg voor nu, voor je e-mail, is door contact op te nemen met de contractant en het klantnummer op te vragen. Ik begrijp dat dit niet altijd mogelijk is, maar dit is i.v.m. contractovername alsnog wel nodig dat je contact krijgt.



Hopelijk lukt het op deze manier alsnog snel en kan je weer bij je mail!
Hallo Susan,



Dan heb ik een groot probleem, mijn ex-partner heeft dit contract (internet ) opgezegd, is verhuisd, woont nu in het buitenland en is onbereikbaar. Mijn account waar een aantal aliassen aan hangt is gehacked dus wil ik graag mijn wachtwoorden veranderen, vroeger ging dit via het account zelf, nu heeft KPN dit veranderd en ben ik dus de dupe. Ik ben al ruim dertig jaar klant van KPN en heb zelfs tien jaar gewerkt bij KPN. Al mijn belangrijke e-mail gaat via deze e-mailadressen. Wat nu????
Goedemorgen. Ik begrijp je heel goed dat je eigenlijk niet zonder deze e-mailadressen kan. Maar ik heb bepaalde regels wat betreft privacy waar we ons strikt aan moeten houden. Dat betekent dat ik het klantnummer nodig heb om je verder te kunnen helpen in dit geval. Ik hoop echt dat je op een of andere manier, bijvoorbeeld via een ander e-mailadres, je ex-partner nog kan bereiken en op die manier het klantnummer kan achterhalen. Maar zonder klantnummer kan en mag ik je hier niet verder mee helpen.


Ik kan zoals eerder gezegd mijn ex-partner niet bereiken. Ik dacht dat het feit dat ik dit e-mailadres gebruik en inlog met dit e-mailadres via KPN ID en dit mijn naam is, bewijs genoeg is dat ik de eigenaar ben van dit account. Ik heb dit e-mail adres al meer dan 20 jaar en ben hier zeer afhankelijk van. Heel veel mensen kennen alleen dit e-mailadres als mijn contactgegeven. Nu ben ik gehackt en kan niets wijzigen. Jullie kunnen via mijn oude contracten zien dat ik de eigenaar ben. Wat is trouwens het het privacyprobleem? Mijn ex-partner heeft dit contract opgezegd en gebruikt hier niets meer van. Dit kan toch niet waar zijn?
Ik kan je ook de naam van mijn mailbox geven waar alle e-mailadressen en aliassen onder hangen.
@quisp001, het abonnement voor internet en tv is destijds opgezegd, maar opzeggen is misschien niet het juiste woord. Het is omgezet, naar e-mail only. Wat er overgebleven is (de e-mailadressen, e-mail only) staat niet op jouw naam en gegevens (denk aan adres, bankrekeningnummer). Ik mag hierdoor niet het klantnummer doorgeven of facturen doorsturen, dit vanwege de privacywetgeving. Doe is het wel, dan overtreed ik regels die ik zeker niet wil overtreden! En ik begrijp heel goed dat je kan bewijzen dat jij gebruik maakt van het e-mailaccount, maar voor het wijzigen van het wachtwoord of doorgeven van het klantnummer moet ik echt contact hebben met de contractant (in dit geval je ex-partner).


Ok, dus als ik het goed begrijp mag ik geen inzage hebben in de gegevens van mijn ex-partner waar ik tien jaar mee samen hebt gewoond op een adres waar zij niet meer woont? En denk je nu echt dat ik haar Bankrekeningnummer ook niet weet? Ik weet nog veel meer van haar. Ik vind dit te belachelijk voor woorden.
Kan ik nieuwe KPN e-mail adressen aanvragen op mijn naam?
@quisp001, zolang het op haar naam staat niet helaas. Bij KPN kan je e-mailadressen aanmaken op het moment dat je een internet abonnement afneemt. E-mail only kan aangevraagd worden op het moment dat je een internet (en/of tv) abonnement hebt afgenomen, en dit hebt opgezegd met behoud van e-mail. Zonder een eerder bestaand internet abonnement bij KPN kan je geen KPN e-mail aanmaken.
En ik kan geen KPN internet aanvragen op mijn adres dus helaas.... Nou bedankt en ik zal meteen al mijn abonnementen opzeggen van KPN en na ruim 30 jaar naar de concurrentie gaan. Tevens zal ik hier een vette klacht over indienen en de gebruikelijke klachten op de diverse fora plaatsen.

Reageer