Skip to main content

Alle wachtwoorden van al mijn xs4all mail adressen zijn gereset. Kreeg daar een keurig mailtje over en inderdaad, ik kan geen mail meer binnenhalen.

Bij de mogelijkheid (in mijn KPN) om de wachtwoorden opnieuw in te stellen staan deze xs4all adressen niet, alleen KPN adressen (die ik niet gebruik). Wat zie ik over het hoofd?

De XS4ALL adressen staan als allias onder de KPN adressen die u ziet staan. Klik de KPN adressen maar eens aan. Op deze volgende pagina zou u de aliassen moet zien. Mogelijk laad deze pagina traag, dus geeft het ff de tijd.


@f2bluegrass 

Werd er ook vermeld waarom deze wachtwoorden werden gereset ? Zijn jouw emailaccounts gehackt ? Was er "verdachte activiteit” bij de emailaccounts ?

Heel simpel. Gewoon de wachtwoorden van de @kpnmail.nl accounts opnieuw instellen. Alles opschrijven op een stuk papier en vervolgens op het ">” teken klikken. Dan komt er per emailaccount de XS4all emailadressen tevoorschijn. Die @kpnmail.nl emailadressen moet je wel gebruiken voor in jouw emailprogramma (het zijn gebruikersnamen) en voor in de KPN webmail.

Zorg ervoor dat het wachtwoord voor "MijnKPN” anders is dan voor jouw emailaccounts (denk: extra veiligheid). Ik vermoed dat dit niet geval was.


Dank voor de uitleg, ik begrijp er weer iets meer van...

Inmiddels heb ik alles weer aan de gang, met nieuwe wachtwoorden.

Ik vermoed dat e.e.a. werd veroorzaakt door de nieuwe VPN.

Freedome stopt er mee en die applicatie heeft altijd feilloos gewerkt.

De nieuwe doet het ook min of meer, maar scheen (naar ik nu begreep) ongemerkt van IP adres te wisselen. Met een vaste instelling gebeurde er voorlopig niets geks meer.

Die VPN heb ik nodig om (vanuit NL) land specifieke streams te kunnen zien en ook landspecifieke fora te bezoeken.

En van uit het buitenland NL only zaken te kunnen zien.

 


@f2bluegrass

Snel wisselen van IP adres is nu net de truc om allerlei beperkingen te omzeilen (bijv. zie jouw antwoord hierboven) Maar doen spammers dus ook. De software van de KPN is dermate slim dat dit gedrag kan worden opgemerkt. En dan wordt ook jij als spammer aangemerkt door de KPN. Dan vind ik het zeer goed dat de KPN jouw een waarschuwingsbericht stuurt en jouw wachtwoorden heeft gereset. Ze dachten waarschijnlijk dat jouw emailaccount gehackt was. Dit is een aanscherping van de KPN procedures rondom spamming.

Misschien kun je de VPN zo instellen dat jouw email niet meer via de VPN wordt verstuurd ? Daarmee vermijd je dit soort gedoe.


Die @kpnmail.nl emailadressen moet je wel gebruiken voor in jouw emailprogramma (het zijn gebruikersnamen) en voor in de KPN webmail.

Dat is niet waar. Je kunt gewoon een alias gebruiken als gebruikersnaam. 


Reageer