Skip to main content

Al sinds een paar weken kan ik niet inloggen bij mijn Bol.com account. Ik krijg een melding dat het wachtwoord niet goed is. Als ik dan mijn e-mailadres opgeef, zodat zij mij een link kunnen sturen om mijn wachtwoord te wijzigen, komt deze mail niet aan. Telefonisch contact gehad en nogmaals tot 5x toe geprobeerd om de link te verkrijgen, maar er komt niets binnen. Verder werkt mijn mailprogramma prima (Outlook 2019), want ik krijg alles en van iedereen binnen en kan ook alles verzenden. Zij vragen mij om naar mijn mailinglist te kijken of Bol.com daar tussen staat, maar ik weet niet waar ik dat moet zoeken.

Wie kan deze pensionado helpen ?

Al gekeken in de webmail

 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

en met name in de SPAM folder


Bedankt voor de reactie, maar daar is niets te vinden.

Bol.com vraagt om te kijken in de mailinglijst of zij niet geblokkeerd zijn. Waar vind ik de mailinglijst ? Dat is eigenlijk mijn vraag.


@RBI Helaas heb ik hier momenteel geen simulatie van de webmail. Wel een screenshot (zie onder).

Als ik jou was zou ik inloggen via de webmail en eens bij de instellingen langs gaan. Hopelijk kun je de oorzaak zo achterhalen.

Misschien hebben @Willy22 en/of @RBxx   en/of @GeSp nog waardevolle aanvullingen. 

 

 


@RBI 

Misschien is bol.com per ongeluk bij je geblokkeerde verzenders terecht gekomen?

Kan je vinden via de instellingen:

 

Er is ook wel een optie om Nieuwsbrieven apart te laten zien in de webmail maar dat maakt niets uit voor wat er in outlook te zien is, het staat dan gewoon in Postvak IN:

 

@Erwin_ Die mention kreeg ik niet in mijn mailbox, ik zag het toevallig.


Ik was jou in mijn reply vergeten.. 🥵.  Toen werd @Sanne_M boos en zei: “Je moet @GeSp  sowieso mentionen, die weet superveel van e-mail” ;-)

Ik heb je dus later toegevoegd.

Ik denk dat je daarom geen mention hebt gehad. 


@Erwin_  Dan klopt het, later toevoegen van een mention werkt i.d.d. niet.

Nu kreeg ik hem wel.


Beste GeSp,

Bedankt voor de reactie, maar deze lijst is leeg. Jammer, was misschien de oplossing geweest.


Beste Erwin,

Bedankt voor de reactie, maar daar wordt ik helaas niet wijzer van. Geblokkeerde afzenders etc. bekeken, maar niets gevonden.


Beste GeSp,

Bedankt voor de reactie, maar deze lijst is leeg. Jammer, was misschien de oplossing geweest.

@RBI  Heb je in outlook zelf ook gekeken of het email adres daar misschien geblokkeerd wordt?

Afhankelijk van wat je bij de opties instelt komen die mails dan wel of niet in de map Ongewenste mail.


Bedankt, heb ik al gekeken, geen geblokkeerde afzenders.


Dan zou ik toch nog eens bij bol.com te rade gaan., @RBI . 

Andere mails komen gewoon binnen toch?


Blijft over de vraag of het mailadres wel correct vermeld staat bij Bol


Beste Speedmaster,

Bedankt voor de reactie, ga ik doen. Ik vind het overigens wel vreemd, dat je na jaren hetzelfde e-mailadres en wachtwoord te hebben gebruikt er ineens een melding komt dat het wachtwoord onjuist is.

Kan mijn mail ook gehackt worden door iemand ?


Beste Erwin bedankt voor de reactie. Dat zal ik doen.


Beste Speedmaster,

Bedankt voor de reactie, ga ik doen. Ik vind het overigens wel vreemd, dat je na jaren hetzelfde e-mailadres en wachtwoord te hebben gebruikt er ineens een melding komt dat het wachtwoord onjuist is.

Kan mijn mail ook gehackt worden door iemand ?

Uiteraard kan dat. Maar volgens mij had je dit nog niet vermeld dat je foutmelding kreeg bij het inloggen.

Als je zoiets vermoed is het belangrijk om direct via je MijnKPN omgeving een nieuw wachtwoord voor je e-mail aan te maken. 

https://mijn.kpn.com/


@RBI 

Of je hebt zelf een 2e emailprogramma dat die email ophaalt. Of je laat misschien GMail email ophalen van jouw emailaccount ?


Beste Willy 22,

Bedankt voor je reactie, maar geen van beide suggesties is hier relevant.

Ik heb zelf een medewerker van Microsoft mijn computer laten overnemen en deze persoon heeft alles nagekeken en geen rara dingen ontdekt. Alles werkt prima.

Er is overigens een nieuwe ontwikkeling. Afgelopen donderdag is er bij mijn e-mail account (het account waar het om gaat) toch een mail binnen gekomen, maar als spam.

pik heb dit te laat ontdekt op zaterdag. Toevallig dat ik het ontdekt heb. Dus ze kunnen wel degelijk iets naar mijn mailadres sturen. Hierin stond een link om mijn wachtwoord te wijzigen en nog meer dingen. Helaas, misschien omdat ik het zaterdag pas ontdekt heb, werkt deze link niet. Ik denk dat hij maar beperkt geldig was.

Er is weer een mailtje binnen gekomen op mijn oorspronkelijke adres (dus het kan toch wel), met de mededeling dat ze graag met mij willen bellen. Moet nog gebeuren.

Wordt vervolgd.


@RBI 

Als er hackers in het spel zouden zitten, zouden ze niet alleen maar enkel ogen hebben op je bol.com account. Dus vraag bij Bol.com je password-mail op en check tegelijkertijd je webmail. Het kan een paar minuten duren voordat die binnenkomt 

Probeer dit ook eens met een (nagemaakte password-)mail van iets fictiefs vanaf een ander mailadres. Als die gewoon binnenkomt zit het probleem bij Bol.com. Misschien is je mailadres wel aangepast? De Bol.com klantenservice kan je dan wel helpen.