Skip to main content

De laatste dagen gaan mails die normaal in Inbox komen in de spammap. Dus van een bekende afzender waar ik vaak mails van krijg. Niet alleen bij mij maar ook bij andere klanten van KPN. Hoe kan dit?

kan je op de iPad of iPhone ook een spammap aanmaken of moet je altijd inloggen op de webmail?

Dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat de afzender steeds mailtjes verstuurd naar adressen die niet meer bestaan. Dan word zo iemand als spammer aangemerkt.


kan je op de iPad of iPhone ook een spammap aanmaken of moet je altijd inloggen op de webmail?

Het email account instellen als IMAP. Dan heb je de spam map gewoon in het programma / app beschikbaar.


Ik heb een IMAP account maar geen zichtbare spammap op mijn telefoon


Ik heb een IMAP account maar geen zichtbare spammap op mijn telefoon

Dat kan niet. Dat moet. Kunt u een screenshot van uw instellingen plaatsen? (login even wegpoetsen)


 


Hoi Evelyn, welkom! Nick geeft al aan wat waarschijnlijk de reden is dat de mails ineens als spam worden gezien. Je kunt de spammap ook op je iPad bekijken. Alleen moet je daarvoor wat dingen aanklikken. Open de mailapp op je iPad. Je ziet dan als het goed is de lijst met mails die in je postvak in staan. Bovenaan die lijst staat < Postbussen (of alleen de < ). Tik dat aan en je krijgt een overzicht van alle postvakken. Een daarvan heet, als ik het goed heb, Reclame. Dat is de spammap. Daarin zou je dan dus alle mails moeten zien die als spam gemarkeerd zijn. Je kunt ze vanuit daar dan weer verplaatsen naar je postvak in. 

 


Helaas, dat zie ik wel bij mijn Gmail account maar niet bij mijn wxs account. 


Ook niet als je verder naar beneden scrollt, Evelyn? Ik heb het inmiddels hier op een iPad kunnen testen en als ik die stappen volg dan zie ik inderdaad eerst de overige mappen en dergelijke van Gmail. Maar als ik dan verder naar beneden scroll krijg ik een zelfde lijstje met mappen en dergelijke van de ingestelde KPN mail, met ook daar de map voor spam. Het heeft hetzelfde icoontje als de spammap van Gmail maar kan anders heten (Junk of Spam i.p.v. Reclame).


Kan het zijn dat outlook en het standaard Apple mailprogramma elkaar beïnvloeden?

ik heb nu outlook gedownload en zie nu de spammap wel. 

Mijn man heeft ook een kpnaccount maar geen outlook op de IPad en heeft ook nog geen spammap. 


Zou geen invloed mogen hebben. Je ziet nu de spammap ook in Apple Mail nadat je Outlook geïnstalleerd hebt? Da's dan heel mooi, maar ik kan het niet verklaren.