AndreWrdn schreef:
Het spamfilter blijft nog steeds ondoorgrondelijk. Al bijna een half jaar probeer ik het filter aan te geven dat mail van bijvoorbeeld Dagblad de Limburger geen spam is. Hopeloos…
Dat gaat ook niet werken, jouw persoonlijke filter werkt op jouw inbox, niet op jouw spamfolder waar die mailtjes in terecht gekomen zijn.
AndreWrdn schreef:
Aan de andere kant komen de laatste paar dagen mailtjes (zogenaamd) van diverse “serieuze” bronnen die me aangeven dat ik een grote prijs heb gewonnen. Allemaal alleen al te herkennen aan het “stotteren”in het onderwerp (“Uw o-rdernummer 856-25 is aangekomen") en het aparte verzendadres (“*Jumbo.NL <info@chaosfunnies.com>")
Was het maar zo simpel, chaosfunnies.com kan maar zo een legitieme afzender zijn en het "briefgeheim" weerhoudt de spamfilter er van de titel en inhoud te "lezen". De spamfilter zal moeten leren dat het een spammer betreft. Hoe meer mensen die mails van de inbox naar de spamfolder slepen hoe sneller het kwartje bij de spamfilter zal vallen.
AndreWrdn schreef:
Nu kan ik het mailtje doorschuiven naar de spam map, maar ze blijven, niet herkend door het spamfilte komen.
Toch zal je dat moeten blijven doen en zal je anderen er ook van moeten overtuigen om dat te gaan/blijven doen. Vaak gooien mensen spam direct in de prullenbak en dat is nu net niet de bedoeling, eerst naar de spamfolder verplaatsen en daarna in de prullenbak.. Hoe meer meldingen hoe sneller de spamfilter leert.