Skip to main content

Als ik een topic aankaart waar ik geen reactie van KPN voor krijg zou ik dat topic willen verwijderen. Ook als het een beschrijving / situatie betreft die niet meer actueel is.

Ik zou dat topic graag willen verwijderen, wanneer kan dat?

Dat kan niet.


Duidelijk antwoord, maar misschien iets in de volgende versie van het forum? Maakt zoeken naar antwoorden makkelijker, een deel van de posts is ingehaald door nieuwe functionaliteit door kpn aangeboden


Duidelijk antwoord, maar misschien iets in de volgende versie van het forum? 

Nee. Het is niet te doen om constant oude topics na te lopen om te controleren of die nog wel actueel zijn. Daar is geen beginnen aan. 


Ik “zit” op meerdere fora, de zoekfunctie van dit forum is wel erg beperkt, althans ik zie geen uitgebreide zoek  functie voor bv na een bepaalde datum.

Of kijk ik niet goed ? Zou best kunnen, ik hoop het.

Wat wel kan is : zoek met :
fiets site:forum.kpn.com
compleet invoeren in een www zoekmachine
maar zoeken op (na een) datum gaat dan weer niet op die manier.

 


Ik “zit” op meerdere fora, de zoekfunctie van dit forum is wel erg beperkt, althans ik zie geen uitgebreide zoek  functie voor bv na een bepaalde datum.

Ja, daar heb ik ook al meerdere keren over geklaagd. 


Hoi, André. Het spijt me voor de late reactie. Momenteel is het erg druk op ons forum vandaar dat ik hier nog geen reactie had geplaatst. wjb gaf het antwoord al, maar dan in weinig woorden ;)
Ik merk dat er misschien toch wel behoefte is aan wat meer duidelijkheid. Topics verwijderen die niet meer relevant zijn? een terechte vraag. Toen ik hier nog maar net begon wilde ik meteen alle oude topics verwijderen, lekker overzichtelijk en actueel. Dat was onbespreekbaar, en met goede redenen. Inmiddels ben ik door enige ervaring erachter gekomen dat oude topics toch zeer waardevol zijn. Ik noem er hieronder een aantal redenen in willekeurige volgorde;

Ontwrichting van ranks en badges; de community staat voor je klaar. Hier vind je een grote groep mede forumgebruikers die bereid zijn kennis met je te delen. Daarvoor word je beloond met het behalen van badges en het stijgen in rang. Wanneer er topics verwijderd wordt gaan daarmee ook; likes, posts en antwoorden verloren. Het heeft dus invloed op de status van gebruikers. 

Content = Search Engine Optimalisatie (SEO): Bijna alle (unieke) ‘bezoekers’ en daarmee ook ‘nieuw leden en topic starters’ kommen bij ons binnen via Google. De zoekmachine is dus onze voordeur. Het is daarom belangrijk dat we goed vindbaar zijn en blijven. Wat zijn dan de ingrediënten om hoog op de resultatenpagina van Google terecht te komen? Dat is niet bekend. Google werkt met algoritmes en hoe meer wij weten van de algoritmes, hoe meer we kunnen optimaliseren om zo hoog mogelijk in de zoekmachine te komen. Het algoritme van Google is echter een van de best bewaarde geheimen die het bedrijf kent. Er zijn wel wat algemene truckjes om het algoritme positief te beïnvloeden. Even heel plat gezegd: kwalitatieve en betrouwbare content over een onderwerp maakt dat je een hogere rang krijgt in de zoekresultaten. Maar ook de hoeveelheid aan informatie en ‘zoekwoorden’ op je platform hebben invloed. Conclusie: wanneer we topics verwijderen heeft dit negatieve gevolgen op onze vindbaarheid. Daarmee lopen we potentiële klantvragen en -inzichten van onze doelgroep mis. Dat is zonde!

Transparantie: als organisatie vinden wij het belangrijk dat we daar waar mogelijk open en transparant communiceren met onze klanten. Ik heb het hierboven al even genoemd, we komen door alle informatie en vragen van onze gebruikers tot waardevolle inzichten. Hiermee kunnen we onze producten en gebruikerservaringen optimaliseren. Net zo belangrijk is dat de informatie bewaard blijft, dat is wel zo prettig voor onze (vaste) gebruikers om er eventueel op terug te vallen wanneer dat nodig is. 

Jouw vraag, mijn antwoord: mogelijk heb je na het stellen van een vraag een onvolledig of niet bevredigend antwoord van de community en KPN ontvangen. Dat kan. Het is denkbaar dat je probleem daarmee niet altijd is verholpen. Maar, je hebt wel meer informatie gekregen over ‘hoe’ iets werkt. Ook kunnen andere bezoekers (via Google) met een soortgelijke vraag op jouw topic terecht komen. De informatie en adviezen die zijn gegeven is voor een ander misschien wel toepasbaar en dé oplossing. Met jouw vraag worden dus meerdere gebruikers geholpen. Je bent hier nooit alleen 😊

Collectief geheugen: Het KPN forum is één grote encyclopedie. Hier vind je veel informatie en kennis. Dit kan nu minder actueel zijn, maar mogelijk wel goed naslagwerk. En toch misschien ook gewoon leuk om eens na te lezen.  

Dan nog het vraagstuk: zoeken via de zoekbalk van het forum. Daar moet ik jullie gelijk in geven, dat zou een stuk beter kunnen. Er wordt wel steeds meer verbeterd, laatst is er nog een update geweest van de zoekbalk. Maar, nog steeds niet zaligmakend. Dit is ook een punt van verbetering die we op de lijst hebben staan. Hierover zijn we (doorlopend) in gesprek met de leverancier van ons platform.


hier valt niets aan toe te voegen, behalve dat DUS de zoekfunctie moet worden verbeterd, plus de mogelijkheid om aan een post een vlaggetje oid toe te voegen dat de stellingen in de post achterhaald zijn


plus de mogelijkheid om aan een post een vlaggetje oid toe te voegen dat de stellingen in de post achterhaald zijn

In de ideale wereld zou dat perfect zijn. Maar zoals Nick hierboven al eens opmerkt, onbegonnen werk. We hebben nu al enige moeite het aantal topics en reacties bij te benen. Dan zouden we een heel blik aan nieuw personeel moeten opentrekken om alle oude minder relevante topics na te lezen. En wie bepaalt er eigenlijk of een vraag + informatie achterhaald is? Ook een leuke discussie ;)

Maar, misschien dat we daar als kpn forumteam toch nog iets creatiefs voor kunnen bedenken. Wie weet... 

We zullen ons hard blijven maken voor de optimalisatie van de forum zoekbalk. Dat is al winst :)


Verbeterpunten voor de zoek functie:

  • Zoeken op alle opgegeven zoektermen, niet alleen als een zoekterm gevonden wordt.
  • Sortering op meeste overeenkomende zoektermen en/of datum (nieuwste eerst)
  • Zoek functie binnen een subforum.
  • Zoek functie binnen een topic. (Sommige topics zijn ruim 100 pagina's lang.)

Verbeterpunten voor de zoek functie:

  • Zoeke op alle opgegeven zoektermen, niet alleen als een zoekterm gevonden wordt.
  • Sortering op meeste overeenkomende zoektermen en/of datum (nieuwste eerst)
  • Zoek functie binnen een subforum.
  • Zoek functie binnen een topic. (Sommige topics zijn ruim 100 pagina's lang.)

Noted! :)


plus de mogelijkheid om aan een post een vlaggetje oid toe te voegen dat de stellingen in de post achterhaald zijn

In de ideale wereld zou dat perfect zijn. Maar zoals Nick hierboven al eens opmerkt, onbegonnen werk. We hebben nu al enige moeite het aantal topics en reacties bij te benen. Dan zouden we een heel blik aan nieuw personeel moeten opentrekken om alle oude minder relevante topics na te lezen. En wie bepaalt er eigenlijk of een vraag + informatie achterhaald is? Ook een leuke discussie ;)

 

Informatie over oude mailprogramma's, oude Windows versies (om te beginnen van voor Windows7!0 etc. Dat zou ook een klus voor actieve vrijwilligers kunnen zijn!


Reageer