Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijgt de KPN webmail 2 staps verificatie?

• January 20, 2026
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb 2 stapsverificatie om in te loggen op mijn kpn via url of via de app. Respectievelijk ontvang ik na een wachtwoord een sms, en bij de app, na een code ook een sms. Dat is prima! Echter, als ik via kpn webmail via een andere alias inlog, hoef ik alleen een wachtwoord in te geven maar kan ik hier GEEN 2-staps verificatie instellen. Ik heb derhalve mijn wachtwoord maar weer eens aangepast maar moet dat wel via mijn kpn via een 2 staps beveiliging bevestigen. Gaat voor KPN webmail ook een 2 staps verificatie komen of is deze server dusdanig veilig? Anders kunnen ze alsnog bij mijn mail en heeft 2 stap verificatie weinig zin?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Paa44448888, voor de KPN webmail zijn er op dit moment geen plannen om de 2-staps-verificatie in te voeren. Hoe in de toekomst het e-mail platform van KPN er uit komt te zien, daar kan op dit moment ook nog niets over gezegd worden.

Zodra er iets qua nieuws valt te delen zullen we dat zeker doen!

4 reacties

JanD
Superuser
  • January 20, 2026

Dat heeft KPN nog in onderzoek  ​@Paa44448888 , is een veel gehoorde wens ook van mij.

Bij Ziggo bestaat het al jaren, gebruikt dezelfde webmailsoftware

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Het heeft nauwelijks zin om 2fa voor de mail in te voeren. Mailprogramma's kunnen er niet mee overweg. 

Derhalve heeft Ziggo geen 2fa op POP en IMAP.  Wel op webmail. Maar als een derde het wachtwoord weet is 2fa via een e-mail programma dus te omzeilen. 

Gewoon oon sterk wachtwoord maken met een willekeurige reeks. 

• January 20, 2026

Anders kunnen ze alsnog bij mijn mail en heeft 2 stap verificatie weinig zin?

Via een emailprogramma zoals Outlook kunnen "ze" bij je email als "ze" je wachtwoord kennen. En daarbij is 2FA niet mogelijk. Althans in ieder geval niet voor de protocollen die KPN gebruikt: POP3  en IMAP. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 23, 2026

Hallo ​@Paa44448888, voor de KPN webmail zijn er op dit moment geen plannen om de 2-staps-verificatie in te voeren. Hoe in de toekomst het e-mail platform van KPN er uit komt te zien, daar kan op dit moment ook nog niets over gezegd worden.

Zodra er iets qua nieuws valt te delen zullen we dat zeker doen!