Skip to main content
Vraag

Wanneer wordt Webmail beschikbaar over IPv6?

• May 17, 2025
  • 9 reacties
  • 90 keer bekeken

Ik ben dual-stack hier thuis maar wil meer werken met IPv6-only valt me nu op dat  kpc.webmail.kpnmail.nl  alleen over de legacy protocol beschikbaar is (IPv4) wanneer gaan jullie innoveren en dit ook beschikbaar maken over ipv6?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • May 17, 2025

Beste ​@ChiefStroopwafelOfficer KPN zal dan afhankelijk zijn van hun toeleveranciers waar KPN de software voor de webmail van inkoopt.

• May 17, 2025

Wat is daar het nut van? Wat voor meerwaarde bied het?

Met de toenemende adoptie van IPv6 (Google zit al op 48% en in APJC zelfs al over de 50%) is het belangrijk om na te denken over de toegankelijkheid van diensten zoals webmail. Het ondersteunen van IPv6 biedt verschillende voordelen en kan bijdragen aan een betere gebruikerservaring en toekomstbestendigheid van uw diensten. Hieronder licht ik kort toe waarom dit relevant is:

1. Toekomstbestendigheid: Het aantal beschikbare IPv4-adressen is beperkt, en veel nieuwe apparaten en netwerken maken al gebruik van IPv6. Door webmail via IPv6 bereikbaar te maken, speelt men in op deze technologische vooruitgang en voorkomt men mogelijke bereikbaarheidsproblemen in de toekomst.

2. Verbeterde bereikbaarheid: Sommige gebruikers en netwerken hebben uitsluitend IPv6-connectiviteit, vooral in nieuwe of groeiende markten. Door IPv6 te ondersteunen, zorgt u ervoor dat uw webmail ook voor deze gebruikers toegankelijk blijft.

3. Efficiënt netwerkverkeer: IPv6 biedt voordelen zoals betere routing en efficiënter netwerkverkeer, wat kan bijdragen aan een snellere en betrouwbaardere toegang tot webmaildiensten.

4. Concurrentievoordeel: Het ondersteunen van IPv6 laat zien dat uw organisatie vooruitdenkt en openstaat voor technologische vernieuwing, wat het imago kan versterken in een concurrerende markt.

Door webmail bereikbaar te maken via zowel IPv4 als IPv6 (dual stack), zorgt men ervoor dat de diensten toegankelijk blijven voor iedereen, ongeacht hun netwerkconfiguratie. Dit bevordert niet alleen de klanttevredenheid, maar draagt ook bij aan een soepelere overgang naar een volledig IPv6-gebaseerde toekomst.

Beste ​@ChiefStroopwafelOfficer KPN zal dan afhankelijk zijn van hun toeleveranciers waar KPN de software voor de webmail van inkoopt.

gelukkig is dit hetzelfde wat xs4all gebruikte en die was wel toegangelijk over IPv6 and IPv4….dus dat is zeker mogelijk

JanD
Superuser
  • May 18, 2025

Beste allen, lees hier alles over IPv6:

https://www.worldipv6launch.org/

en het bijbehorende logo:

• May 18, 2025

@ChiefStroopwafelOfficer een kulverhaal van ChatGTP zeker? 😁 het bied geen enkele meerwaarde.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 18, 2025

Een statistiek zegt veel

https://stats.sidnlabs.nl/nl/registration.html Mei 2025 6142792 .nl domeinen

https://www.ev6.net/v6sites.php IPv6 only  17 .nl domeinen.

Dus ipv6 naast ipv4 aan te bieden brengt alleen maar meer kosten en complexiteit.

Ben ik uren bezig om iets te schrijven word het meteen op ChatGPT afgegeven maar nu even terug naar IPv6!

KPN heeft al jaren IPv6 op hun netwerk dus is dit kleine moeite webmail ook aan te zetten. (zelfs deze community zit op IPv6) :)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 18, 2025

Ben ik uren bezig om iets te schrijven word het meteen op ChatGPT afgegeven