Skip to main content

Is het nu zo dat kpn de knoware.nl mail beheert?  En als dat zo is wat moet ik als mailserver invullen? Tot gisteren kon ik gewoon een mail sturen via smtp.kpnmail.nl op port 587 sturen maar vandaag krijg ik een melding “The mail server responded: Unable to relay without authentication.. Please verify that your email address is correct in your account settings and try again.”

Wie weet wat de status van de knoware.nl is? Hoeveel mensen gebruiken het nog? Kan ik de domain gewoon overnemen?

 

Dat zijn de gewone mailservers van KPN

Inkomend: imap.kpnmail.nl of mail.kpnmail.nl

Uitgaand: smtp.kpnmail.nl


@slambr 

Heb je wel de "verificatie / authenticatie” opties geselecteerd en ingevuld in jouw emailprogramma ?


Om deze antwoord volledig te maken nog het volgende:

Kpn heeft de mail voor knoware.nl in beheer en heeft hiervoor een KPN account angemaakt waar de knoware email aan gekoppeld is. KPN stuurt elke maand een factuur voor 0 euro naar de emailadres die bij deze account hoort.

Je kan die beheren door op de mijnKPN omgeving (mijn.kpn.com) in te loggen met als gebruikersnaam de email waar de factuur naar toe gaat. Slim dus om dit een andere te laten zijn als de knoware adres. Hier kun je zien dat je een lopende en geldige account hebt.

Je kan op de webmail inloggen (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) met de volledige knoware adres en je password. Hier kan je ook de password opnieuw  aanvragen.

 

Voor een mail programma wekte dit voor mij.

Google op “kpn mail instellingen smtp mail” en hier gevonden dat connection SSL/TLS met normaal password werkt., 

Dit zei Google: “

Als KPN uw e-mailprovider is, kunt deze gegevens gebruiken:

Mailserver: smtp.kpnmail.nl. Gebruikersnaam en wachtwoord: zoals ingesteld bij inkomende mail. Beveiligingstype: aan (kies voor TLS of StartTLS, anders SSL) Poort: 587.

SMTP server: smtp.routit.net (IP4) en smtpv6.r...

Wachtwoord: het wachtwoord van uw e-mailac...

Gebruikersnaam: de gebruikersnaam van uw ...

Poort: Poort 25

gebruikersnaam is dan de volledige email adres van de knoware account

 

 

 


Hallo @slambr

Dankjewel dat je met ons de oplossing hebt gedeeld, ik ben blij dat jij antwoord hebt kunnen vinden op jou vraag.