Skip to main content
Beantwoord

Wat is de toekomst van KPN Webmail

• July 9, 2026
  • 21 reacties
  • 312 keer bekeken

Welke plannen of gedachten zijn er nu bij KPN ten aanzien van KPN webmail in de komende jaren?

Beste antwoord door Noordzee

Precies. Ik wil graag van KPN horen wat de plannen en gedachten zijn voor de komende jaren.

Hallo ​@Coosvw ,

KPN schrijft : 

Onze e-maildienst wordt verbeterd. Gebruik je het e-mailadres? Dan blijft het gewoon werken.

bron: 

Kortom : 

KPN blijft een e-maildienst aanbieden. Of dat nu webmail is of dat het op een manier vorm krijgt, dat is nu nog niet bekend gemaakt. 

Blijf vooral de website en dit platform in de gaten houden voor het laatste nieuws. 

En als er iets gaat wijzigen, dan horen alle klanten dat ruim van te voren. 

21 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 9, 2026

Beste ​@Coosvw zie onderstaande link:

• July 9, 2026

Dat topic  beantwoord de gestelde vraag toch niet? 

Je kan wel stellen dat vanwege de verandering/verbetering de dienst niet op korte termijn verdwijnt.

De toekomst is natuurlijk volledig afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers van kpn webmail.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2026

Precies. Ik wil graag van KPN horen wat de plannen en gedachten zijn voor de komende jaren.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 9, 2026

Die hoor je niet ​@Coosvw  behalve hetgeen ik in de link aangegeven heb.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 9, 2026

Hallo ​@Coosvw ,

KPN schrijft : 

Onze e-maildienst wordt verbeterd. Gebruik je het e-mailadres? Dan blijft het gewoon werken.

bron: 

Kortom : 

KPN blijft een e-maildienst aanbieden. Of dat nu webmail is of dat het op een manier vorm krijgt, dat is nu nog niet bekend gemaakt. 

Blijf vooral de website en dit platform in de gaten houden voor het laatste nieuws. 

En als er iets gaat wijzigen, dan horen alle klanten dat ruim van te voren. 

• July 9, 2026

Die hoor je niet ​@Coosvw  behalve hetgeen ik in de link aangegeven heb.

Schrijf dan meteen dat daar waarschijnlijk geen inhoudelijke reactie op wordt gegeven.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Maar even, email wordt al aangeboden aan klanten sinds tiscali, telfort, hetnet en kpnplanet, al dag in en dag uit houdt KPN deze dienst in de lucht. Waarom zou je nu opeens denken dat KPN er mee stopt?

Naast dat het een dienst is welke een hoop klanten graag afnemen is het voor KPN ook simpelweg een stukje klantenbinding lijkt me. Je email verliezen is toch erg vervelend dus zal je dan minder snel overstappen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2026

Ik zou heel graag van KPN zelf horen wat de plannen of gedachten zijn ten aanzien van KPN webmail in de komende jaren? Twee maanden geleden meldde KPN letterlijk ‘Onze e-maildienst wordt verbeterd.' Maar er werd alleen maar een verschraling aangekondigd en verder bleef het stil. Hoe zit dat nu?

Waar zijn de KPN-ers met kennis van zaken die hier duidelijkheid over kunnen geven? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 9, 2026

Plannen en gedachten zullen nooit met de buitenwereld gecommuniceerd worden.  Dit is namelijk concurrentiegevoelige informatie en die blijven binnenskamers. 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 10, 2026

Ik zou heel graag van KPN zelf horen wat de plannen of gedachten zijn ten aanzien van KPN webmail in de komende jaren? Twee maanden geleden meldde KPN letterlijk ‘Onze e-maildienst wordt verbeterd.' Maar er werd alleen maar een verschraling aangekondigd en verder bleef het stil. Hoe zit dat nu?

Waar zijn de KPN-ers met kennis van zaken die hier duidelijkheid over kunnen geven? 

Dan moet je met de helpdesk van KPN bellen en die zullen je geen antwoord kunnen/willen geven om dezelfde reden als ​@Joep1965 ook noemde.

Dit forum is voor en door particuliere klanten van KPN en geen helpdesk van KPN ​@Coosvw 

• July 10, 2026

KPN en Ziggo zijn zover ik weet de enige twee landelijke providers die dit nog leveren. Mischien dat er nog best veel gebruik van wordt gemaakt. Maar veel klanten gebruiken juist geen emailadres/webmail van de provider, dat is makkelijker bij het wisselen van een provider.

Als het bieden van de dienst te duur wordt kan dit maar zo stoppen. Of reden zijn voor een prijsverhoging.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

KPN heeft een paar maanden geleden in het eigen klantenpanel geïnventariseerd hoe klanten denken over het aanbieden van e-mail, en hoe zij het gebruiken. Daaruit bleek dat zeer veel klanten nog steeds gebruik maken van e-mail via KPN, en dat zij dat willen blijven doen. Voor KPN was dat een signaal dat het voor klanten belangrijk is dat zij een e-maildienst van KPN kunnen blijven gebruiken. Er is dan ook geen aanleiding om te veronderstellen dat daar verandering in komt. Dat heeft KPN toen ook aan de deelnemers van het klantenpanel laten weten. Sterker nog: de laatste ontwikkelingen wijzen erop dat KPN juist investeert in vernieuwingen in de door KPN aangeboden e-maildienst.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Coosvw en welkom hier! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en wat fijn om te zien dat je al zoveel reacties hebt gekregen. 😄

Ik haak aan bij wat hier al gezegd is. We zijn het e-mail platform aan het verbeteren, dus alle communicatie en updates daarover laten we weten in het topic dat JanD eerder noemde:

Geen van ons hebben inzage in plannen voor de verdere jaren, als die er al zijn. Dus een toekomstplan kan ik je helaas niet geven. Ik raad je alleen aan om bovenstaand topic te volgen, dan krijg je vanzelf bericht zodra we meer informatie hebben. 

Dit is puur mijn eigen mening, maar gezien er juist verbeteringen doorgevoerd worden en er aan het platform gewerkt wordt verwacht ik ook niet dat het op de korte termijn uit de lucht gehaald zal worden. Zou een beetje zonde zijn. 😄
Hopelijk is er snel nieuws, ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2026

Maar waarom geeft KPN zelf geen antwoord en duidelijkheid naar klanten. Het feit dat tot nu toe geen enkele KPN-er hier reageert vind ik vreemd en verontrustend.

Het lijk erop dat de vervelende mededelingen zo lang mogelijk worden uitgesteld. Dat is al eerder gebeurd bij KPN. Een volwassen bedrijf informeert ruim van te voren zijn klanten over ingrijpende veranderingen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2026

Ik zie nu de allerlaatste reactie, van een KPN-er. Sorry, dus wel een reactie.

Maar ik begrijp dat KPN-ers worden misbruikt om hier te reageren naar klanten terwijl ze zelf beperkte kennis hebben. Natuurlijk zijn er plannen. Maar hoe ingrijpender, hoe eerder ik het zou willen weten om te bekijken wat ik het beste kan doen.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Beste ​@Coosvw 

Maar ik begrijp dat KPN-ers worden misbruikt om hier te reageren naar klanten terwijl ze zelf beperkte kennis hebben. 

Een KPN-moderator wordt niet misbruikt en heeft ook geen beperkte kennis.

Een KPN moderator is een volwaardig medewerk(st)er in dienst van KPN t.b.v. forum- en klantenondersteuning.

Nogmaals, in  eerder genoemd artikel kun je alles vinden wat er tot nu toe bekend is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik geef de informatie die beschikbaar is, meer dan dat is er momenteel helaas niet voor handen.
We doen ons best om iedereen zo vroeg mogelijk op de hoogte te houden, daarom zijn we ook vroeg begonnen met de communicatie over de veranderingen van het e-mail platform.

Als er meer informatie is en je hebt aan de hand daarvan nog vragen, laat het hier dan gerust weten of maak tegen die tijd een nieuw topic aan. We helpen je graag, maar voor nu is er helaas niet meer informatie. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 12, 2026

Er wordt momenteel een heel nieuw e-mail platform geïmplementeerd. Alleen al daarom zal er nog jaren kpn e-mail zijn 😀.

Zodra de implementatie is afgerond worden we er in groepjes (batches) naar overgeheveld. 

Webmail, webmail.kpnmail.nl dus, blijft er deel van uitmaken. Ook smtp voor een mailprogramma. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Vreemd dat de conclusie van ‘Noordzee’, die duidelijk niet gebaseerd kan worden op de tekst die wordt aangehaald, hier als beste antwoord wordt beoordeeld. En weer niet iemand namens KPN.

• July 15, 2026

Vreemd dat de conclusie van ‘Noordzee’, die duidelijk niet gebaseerd kan worden op de tekst die wordt aangehaald, hier als beste antwoord wordt beoordeeld. En weer niet iemand namens KPN.

Je kan zelf deze keuze ongedaan maken en bijvoorbeeld het bericht van Sanne kiezen hoewel het allemaal niet het letterlijke antwoord op jouw vraag betreft.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 15, 2026

Er is toch duidelijk vermeld dat er geen nieuwe informatie is. Hier zult u het dus mee moeten doen!!