Skip to main content
Vraag

Wat is een werkende oplossing voor het verzenden van e-mails vanaf een Dahua-camera via SMTP?

• 29 januari 2025
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik heb er even een nieuw topic van gemaakt onder verwijzing van dit topic, waar ts al een probleem had met desktop verbinden smtp

Instellen smpt mail Dahua camera | KPN Community

Als er iemand een daadwerkelijke oplossing heeft voor Desktop of labtop ( Geen mobile)

Het probleem zit er dus in dat alle meest gebruikte smtp services dit niet meer ondersteunen en met name de oudere camera's.  Uitgaande mail van de cctv werkt dus niet meer. Er zijn verschillende search results via Google maar die zijn niet up to date en de meeste oplossingen al achterhaald omdat intussen die sites al weer zijn aangepast.

Het zit dus niet in de foute instellingen ( als de cam altijd heeft gewerkt) maar alleen in de smtp welke niet meer gebruikt kan worden.. Dus zoeken naar een oplossing heeft geen zin.

Uiteraard kun je wel de cam rechtstreeks benaderen en in de opslag kijken naar de filmpjes of foto, maar niet meer via uitgaande mail.

De laatste update van Dahua en Foscam ook niet.

Het enige wat overblijft zou een free smtp server zijn de voor gebruikers kan worden opengesteld. De meesten zijn allemaal voor commercieel gebruik ( ondanks dat ze voor persoonlijk gebruik vermelden)

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15172 reacties
  • 30 januari 2025

Hoi ​@websmoker, welkom op onze community! 
Vanuit KPN heb ik hier helaas niet heel veel over te zeggen, wellicht dat de community hier iets meer over weet?

Zijn er instellingen die je op je Dahua systeem aan kunt passen?

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 30 januari 2025

ja, ik kan ze aanpassen, probleem is alleen dat smtp severs niet meer werken op de oude manier.

Ik zag hier op het forum de zelfde screenshots gelijk aan die van mij.

Het is een probleem wat Wereldwijd speelt door dat Microsoft de instellingen veranderde.

o.a hotmail, yahoo, live mail zitten met dit probleem. Miljoenen cctv cams sturen dus geen meldingen va desktop/labtop meer door. Ik denk dat KPN dit ook niet doet?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3294 reacties
  • 30 januari 2025

​@websmoker SMTP zonder encryptie wordt van firewall geblokkeerd. Als je camera alleen via deze onveilige manier kan verzenden, moet je de beveiliging van firewall op laag/standaard zetten.

Reageer