Skip to main content

Wat is er de oorzaak van dat ik zonder enige regelmaat gedwongen wordt om mijn email wachtwoord, naam en soort mail moet opgeven? 

De ene keer via de Outlook app in Android op Galaxy Tab A, de andere keer bij het inloggen op een Windows10 PC (zonder daarbij direct Outlook te starten), op mijn Android9 telefoon, alles met de laatste updates?

Soms wordt het wachtwoord met sterretjes afgedekt bij dit opstarten (waarom wordt dan naar een wachtwoord gevraagd?), soms moet het hele theater opnieuw. Ik vind geen enkele reden hiervoor terug, alleen dat het met mijn KPN mail adres gebeurt, Outlook.com en Gmail hebben er geen last van. Bij mijn echtgenote gebeurt het zelfde!

 

Wie geeft er een oorzaak aan?

Wat de oorzaak is weet ik niet. Maar heeft u de afgelopen jaren wel eens het wachtwoord van uw emailbox(en) veranderd? Misschien moet je dat eens proberen. Dat kan hier: https://email.kpn.com


Hoe vaak veranderen? Daar ligt het dus echt niet aan. En dat weet ik zeker. Trouwens als dat het probleem zou zijn verwacht ik van KPN een verzoek om mijn wachtwoord te veranderen, net zoals andere serieuze partijen dat doen. En ja, ik zou dan goed opletten dat ik het op een juiste manier doe.

Maar niet gewoon de gegevens opnieuw ingeven.


Nee joh... niets doen en gewoon lekker door blijven klagen is een veel beter idee...


Nee joh... niets doen en gewoon lekker door blijven klagen is een veel beter idee...


waaruit wordt geconcludeerd dat ik niets doe?


Hallo @AndreWrdn, vervelend dit! We hebben een poos geleden wat problemen gehad met de mail, wellicht dat dit nog naweeën zijn ervan. Je kunt proberen om de accounts op elk apparaat opnieuw in te stellen. Hopelijk werkt dan alles weer naar behoren! 


Opnieuw aanmelden ben ik mee bezig (o.m. door het installeren van Office 2019) het is met deze mededelingen wat rustiger (enkele dagen zonder!)

 


Ook ik heb de laatste tijd, niet frequent maar wel met enige regelmaat, last van het feit dat de Outlook cliënt op mijn Android tablet en telefoon opnieuw om het wachtwoord vraagt van mijn KPN mailbox.

In dezelfde Outlook cliënt staan ook nog drie andere mailboxen (zakelijk, Outlook.com en Gmail) en daarmee heb ik nooit last van dit fenomeen.


Ook ik heb de laatste tijd, niet frequent maar wel met enige regelmaat, last van het feit dat de Outlook cliënt op mijn Android tablet en telefoon opnieuw om het wachtwoord vraagt van mijn KPN mailbox.

In dezelfde Outlook cliënt staan ook nog drie andere mailboxen (zakelijk, Outlook.com en Gmail) en daarmee heb ik nooit last van dit fenomeen.


Zelfde geldt voor mij ook, alleen heeft mijn vrouw bij KPN er ook last van op Android tablet en soms PC


Opnieuw aanmelden ben ik mee bezig (o.m. door het installeren van Office 2019) het is met deze mededelingen wat rustiger (enkele dagen zonder!)

 

Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat met Outlook 2019, merk je daar al verbetering in? Zo niet, is dit echt de 2019 editie of de Office 365 editie? Dan laten we hier nog eens naar kijken. 

en dan ook welk android tablet xijn vrouw heeft qua merk/type en android versie, en of ze dan de stock mail app gebruikt of een andere

Voor wat betreft de tablet van je vrouw: welk merk en type is dit? Welke androidversie zit daarop? En gebruikt zij dan de 'mail’ app die standaard op de android tablets zitten of gaat het om een andere app?


Outlook van Office 2019 is geinstalleerd. De vraag krijg ik al een paar dagen niet meer, maar of dat aan Office ligt betwijfel ik. Wat wel (weer) opvalt is dat de Webmail indeling van de mappen (met daarin een SPAM map op hoogste niveau) indeling niet zichtbaar is, de Ongewenste mail map in Office blijft leeg. Maar dat is een andere post

Ook bij mijn vrouw blijft de vraag de laatste dagen weg

ANdroid 9, laatste updates, Outlook app van Android


Goed om dit te lezen! Het lijkt dus vooralsnog toch opgelost. Mocht het toch weer terugkomen, laat het dan gerust weten.