Skip to main content

Probeer vanuit mijn tablet mijn mailbox te bereiken. Lukt al een paar dagen niet meer. Eerste advies in zo'n situatie: account resetten. Helpt niet, dus tweede optie: account verwijderen en opnieuw opvoeren. Krijg al dagen de mededeling

Kan niet aanmelden

De service is momenteel offline. Probeer het later opnieuw Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich blijft voordoen (701)

inmiddels een tweede tablet waarop ook al enkele dagen geen mail meer binnen komt. KPN wat is er aan de hand? Andere tablet, ander email adres!

 


Hoi @AndreWrdn, wat irritant dat je geen mail meer kan ontvangen op de tablets. Via webmail nog wel toch? En op de pc ook? 

Instellingen staan wel allemaal goed? Zou je daar anders nog een screenshot van kunnen sturen zonder dat je privacygevoelige info deelt? En van de foutmelding die je krijgt? Want het gaat wel om een mailadres van ons?


Even voor de historie: Na foutmelding GEEN instellingen aangepast op beide tablets werd plotseling geen mail meer gedownload. Dan ga je zoeken. Op PC en webmail waren de mailtjes gewoon allemaal te zien. Daarom de verwijder-herinstall toegepast, in eerste instantie met het commentaar waarmee deze post begon. Telefoon, chat geen resultaat (alleen kreeg ik het idee dat men bij de chat niet doorhad wat er precies aan de hand was). Daarbij ook nog eens het feit dat kpn.com als website niet bereikbaar was, inloggen voor het forum lukte dus ook niet.

Gelukkig kon de mail wel op de pc opgehaald, en na een paar dagen was het forum bereikbaar (kpn.com deed het weer).

Vraag hier neergezet, geen antwoord van kpn, dus nog een keer bij beide tablets Outlook verwijderd ,de . tablet opnieuw opgestart, Outlook opnieuw geinstalleerd, en de mail accounts opgevoerd. Wonder boven wonder: het werkte nu wel, ik kan op de twee tablets weer mail ontvangen. Om de een of andere onduidelijke reden werkte het nu wel.

Blijft twee vragen: wat was hier aan de hand (en waarom wist ook kpn blijkbaar niet van deze storing) en waarom was kpn.com niet bereikbaar (standaard Windows10, Edge, alles uptodate) maar kon ik wel gewoon Internetten?

PS.: de instellingen op Telefoon, tablet en PC zijn geen van allen veranderd!


Dat zijn twee goede vragen waar ik niet het antwoord op heb. Ik heb wel een vermoeden. Wij leken ergens geblokkeerd te zijn. Mogelijk werd er iets geblokkeerd en is dat door een update in de tablet of van een app of beveiligingssoftware weer opgelost. Maar wel blij te lezen dat het nu weer werkt. 


Outlook op Android is de laatste weken één doffe ellende.

De app wordt regelmatig "unresponsive" en crasht om de haverklap. Dat is overigens niet alleen met het emailaccount van KPN maar ook met mijn Gmail account, mijn zakelijke account en mijn Oulook account.