Skip to main content

Via webmail online in de browser kun je ‘contacten’ invoeren; na invoeren via 'nieuw contact’ zie je de gegevens vermeld onder ‘Mijn Adresboeken’ > ‘verzamelde adressen' en niet onder ‘Mijn Adresboeken’ >‘Contacten’.

Wat is eigenlijk het verschil tussen :
‘Mijn Adresboeken’ > ‘Verzamelde adressen' en  ‘Mijn Adresboeken’ >‘Contacten’ ?

Waarom zijn er uberhaupt  ‘Verzamelde adressen' én ‘Contacten’ ?
Je roept bij beide via rechts-klikken een indentiek hulpmenu op, wat schijnt te impliceren dat er geen verschil tussen de twee is…...: ….zeer verwarrend!
 

vr gr , Wietze

 

 

Hallo @wbvds 

 

Het zijn beide adresboeken, wat dat betreft zijn ze gelijk.

Het verschil is dat als je een mail verstuurd en daarbij een nieuw e-mailadres als ontvanger gebruikt wordt, dat e-mailadres (en de naam indien die erbij staat) aan de ‘Verzamelde adressen’ wordt toegevoegd, dat automatisch toevoegen kan je trouwens via de instellingen uitzetten:

 

 

Bij contacten die je zelf via Contacten invoert kan je gelijk meer informatie toevoegen, je maakt ze aan in het adresboek waarin je op dat moment staat, als je in het Contacten adresboek gaat staan zou een nieuwe contact daarin terecht moeten komen.

Verzamelde adressen is dus alleen een lijst met e-mailadressen en soms namen, je kan ze indien gewenst bewerken en daar extra informatie aan toevoegen, je kan ze eventueel ook verplaatsen naar een ander adresboek.

Je kan ook extra adresboeken aanmaken zodat je bijvoorbeeld werk en privé e-mailadressen kan scheiden.
 



Dank voor je antwoord: het verplaatsen van 'verzamelde adressen’ naar  ‘contacten’ had ik inmiddels zelf ook ontdekt.
Je toelichting en uitleg maakt veel meer duidelijk omtrent de achtergrond en opzet van Contacten, dus daar kan ik verder nu goed mee uit de voeten.

 

Nogmaals dank voor je tijd en moeite, stel het zeer op prijs!