Skip to main content
Vraag

Wat moet er in de velden voor wachtwoord manager Safe in Cloud?

• February 4, 2026
  • 6 reacties
  • 32 keer bekeken

Mijn wachtwoord manager (Safe In Cloud) maakt een database aan, waarmee ik al mn apparaten kan synchroniseren.

Die database wil ik parkeren op mijn Kpn-cloud, maar dan heb ik de juiste gegevens nodig om in bijgaand formulier in te vullen… Inlognaam en wachtwoord is me wel duidelijk, maar wat moet er in de andere velden komen te staan?

wie heeft hier ervaring mee of is sowieso slimmer dan ik 😊

6 reacties

• February 4, 2026

HTTPS

share.kpnmail.nl

443

/drive/Userstore

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Marlon92,

Dank voor je reactie, helaas werkt het niet. Ik krijg de melding dat gebruikersnaam of ww niet goed is. Maar dat is 100% goed.

zijn er nog andere/meer opties?

• February 4, 2026

Het werkt wel. Maar achter /drive/Userstore moet nog meer staan. Daar moet nog een map achter met daarachter nog een map. Bijvoorbeeld Documents. Die eerste map heet bij iedereen anders. Dus wat die bij jou is zal je zelf uit moeten zoeken.

Instaleer de app CX File Explorer. Daarmee kan je de naam van die eerste map achterhalen. 

Waarom gebruik je juist deze wachtwoordmanager? Er zijn zat andere die gewoon gratis zijn. Ik zelf gebruik KeePass. Open in vanuit CX File Explorer. Ook gratis 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2026

hoi Marlon92,

Dank voor je  antwoorden. Ik gebruik SafeInCloud al jaar en dag. Heb daar ooit eenmalig voor betaald, doet wat ik wil en ben er aan gewend. Het overstappen naar een andere wachtwoord-app gaat natuurlijk ook weer met het nodige gedoe gepaard, dus als het even kan wil SafeInCloud blijven gebruiken.

Met het invullen van mapnamen, kom ik wel verder, maar t werkt nog niet. Telkens een andere foutmelding. -code 409- -of ik wel schrijf rechten heb- -verkeerde inloggegevens-…

Ik probeer nog wat…

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Harry-1234! Goede vraag en fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 

Heb je inmiddels de oplossing gevonden?
Zo niet, dan heb ik op de website van SafeInCloud ook informatie gevonden over hoe je het met andere cloud software kan laten synchroniseren: [Win/Mac] Cloud synchronization
Voor het gemak heb ik hem op Windows gezet qua het besturingssysteem dat je gebruikt zodat de stappen daarmee overeen komen. 

Daar staat ook specifiek de wachtwoord foutmelding genoemd en wat je kunt doen om die op te lossen, dus ik hoop dat het zo lukt!
De site is in het Engels, maar hopelijk kom je met de vertaaloptie in je webbrowser een eind. 

Laat je weten of het gelukt is? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Nee, niet gelukt….

Bijzonder dat het vanaf mn iPad en vanaf mn MacMini wel werkt met Dropbox en iCloud. Hiermee lijkt het er op dat het niet aan Safe-In-Cloud of een ev firewall ligt.

De oplossingen van Safe-In-Cloud die je me aandroeg bieden geen oplossing.

In de kennisbank kwam ik nog een link tegen, maar dat levert een bestand “drive” van 180b op, waarvan ik niet weet of kan vinden wat er mee moet/kan.

kortom nogal teleurstellend dat het zoveel moeite kost..

gr. Harry1234