Skip to main content

In windows mail nieuw account aangemaakt maar het geeft steeds de foutmelding, de instellingen zijn verouderd. 

eerste account aanmaken in de lijst “andere account, dat is het snelste manier toch. werkt niet en ik kan ook niet in de account aanklikken om de instellingen aan te passen. 

dus stap twee, “ geavenceerde configuratie ”

imap.kpnmail.nl

smtp.kpnmail.nl

zelfde foutmelding, niets kunnen versturen of ontvangen.

klik op accounts nu kan ik wel de instellingen aanpassen.

inkomende: imap.kpnmail.nl:1993:1  

uitgaande : STMP.kpnmail.nl:587:1

Laptop is nog geen jaar oud. Na reparatie is W10 er opnieuw opgezet ( van af fabriek) 

van af dat moment kan ik de KPN account niet meer goed werkend krijgen. 

vr.groet loper5

Ik zie een 1 teveel staan. Het moet niet 1993 zijn. Zo ziet het er bij mij uit:

 


bedankt voor de snelle reactie.

klopt, ik heb het aangepast maar helaas geen mail versturen of ontvangen. 

opnieuw verwijderd en nieuw aangemaakt inclusief 993:1 en 587:0


Hmm, ook na het opnieuw aanmaken niet, @loper5?

Zou je de account nog eens willen verwijderen en weer opnieuw willen installeren als je de stappen bij ‘handmatig instellen’ voor Windows 10 mail volgt? Hopelijk zie je daar iets bij staan dat toch net even anders moet en gaat het daarna wel goed!


Vreemd dat het je niet lukt want met Windows 10 Mail zou je alleen jouw e-mailadres, naam en wachtwoord in hoeven geven en de rest geschiedt automatisch.

Welk domein (alles achter @) gebruik je om mee in te loggen?


Bedankt Maja.

verwijderen en weer opnieuw een account aanmaken, allemaal gedaan.

De tip van jouw is het gemakkelijkste en het menu geeft ook aan “klaar” mail openen, goed. 

Mail versturen of ontvangen, lukt niet. Daarna komt weer de melding, uw instellingen zijn verouderd.

Dan maar een nieuw account en dan “geavanceerde configuratie” 

Maar helaas het zelfde verhaal.

Alle andere apparaten werkt kpnmail wel goed, maar dit was eerst ook goed op deze laptop maar 

nadat W10 er nieuw is opgezet is het mis.

 


wjb    inderdaad moet het niet moeilijk zijn en het is ook niet de eerste keer dat ik dit doe en dan zijn geen problemen geweest.

mijn domein naam is @kpnmail.nl

 


Nick83.

Die instellingen moet het zijn, ook aangepast in “account toevoegen” Geavenceerde configuratie.

Daar heb ik de gegevens zo ingevoerd maar helaas. 

kpn account aangeklikt, instellingen wijzigen, toen zag ik bij uitgaande post een verkeerde cijfers staan.

ik voeg er een foto bij.

cijfers heb ik veranderd in 587:0  maar helaas.

 


Wat u zwart weggepoetst heeft, dat is niet uw volledige emailadres. Want daar is het te kort voor. Bij mij staat daar wel m'n volledige emailadres.

Gebruikt u als gebruikersnaam wel het volledige emailadres?

 

 

 

 

 


@loper5 

Probeer eens het volgende:

Ergens diep in Windows (“Programmas en onderdelen” ???) kun je diverse software(-onderdelen) aan- en uitzetten. Misschien helpt het als je daar Mail uit- en weer aanzet ?


Nick83.

opnieuw een account en de gegevens volledig ingevuld.

van uit kpnmail een bericht verzenden naar Gmail lukt wel maar van uit Gmail naar kpnmail werkt niet.

klik ik op de account van kpnmail dan krijg ik direct het venster maar aanpassen niet. 

klik ik op de tekst “synchronisatie instellen, dat reageert niet. Kan niets aanpassen.

 


Willy22   opdracht uitgevoerd, computer herstart, mail weer aangezet, computer herstart, helaas .

kan wel een mail verzenden maar niet ontvangen. 

ik heb mail ook wel eens verwijderd en weer geïnstalleerd maar dat veranderde niets.  


Wat heeft Gmail hier nu opeens weer mee te maken?


dit is om te testen als kpnmail werkt dacht ik zo.:sunglasses:


Willy22   opdracht uitgevoerd, computer herstart, mail weer aangezet, computer herstart, helaas .

kan wel een mail verzenden maar niet ontvangen. 

ik heb mail ook wel eens verwijderd en weer geïnstalleerd maar dat veranderde niets.  

Wat heeft u nu? Windows 10 Mail met daarin 1 account: het KPN email adres? Gmail speelt hierin geen rol toch?

U kunt mail versturen. Maar u ontvangt niets? Krijgt u een error? Als u inloggen op KPN webmail ziet u wel mail staan?


ik sluit dit onderwerp af. Ga is verder snuffelen.

ieder bedankt voor de reacties.

vr. groet  loper5


Hi @loper5, ben je er nog uit gekomen? Zo ja, wat heb je precies veranderd om er voor te zorgen dat het nu wél goed gaat met de mail? Hoor het graag!


neen, alle instellingen geprobeerd, zowel van KPN als van het forum, ik blijf de foutmelding krijgen dat de instellingen zijn verouder. 

Misschien moet ik het bij microsoft forum zien. 

Het is te gekomen na de herinstallatie van W10.

Daarna heb ik weer een schone instalatie gedaan van Mail en van W10 maar niets helpt.

Instaleren van de account van KPN geeft het wel steeds aan dat het klaar is.

 


@loper5

Probeer of de volgende programma's helpen:

Installeer en draai het programma Tweaking's Registry Backup (Dit programma maakt een kopie van het Windows’ register)

Draai daarna het programma Tweaking's Windows Repair  (in Safe Mode). Dit programma kan een heleboel dingen van Windows (10) repareren. Schakel eerst het anti-virus programma uit en draai daarna het programma.


Bedankt, ik ga er morgen mee aan de gang.

Ik heb ook al een programma windows repair maar dat is een Engels programma, ja welke klik je dan aan. :slight_smile:

Je hoort nog van mij.


@loper5 

Bovenstaande programmas zijn beide ook in het engels. Bij de “repairs” moet dan gewoon alle “repairs” kiezen.


hallo Wily22

bedankt voor de tip.

Ik heb alles uitgevoerd maar helaas zonder resultaat.

Misschien de App mail nog eens verwijderen en er weer opnieuw opzetten, wie weet.

In ieder geval bedankt. 

vr.groet loper5  


@loper5

Het beste zou zijn om van Windows Mail alle bestanden en alle registervermelding te verwijderen en daarna weer te installeren. Maar dan moet je echt EXTREEM goed weten wat je aan het doen bent, wat je wel en wat je niet veilig kan verwijderen.

Daarom is het misschien een goed idee om een emailprogramma te gebruiken dat niet van Microsoft afkomstig is. Bijv. Thunderbird. Dan is het veel makkelijker om alle "rommel” te verwijderen en zo'n programma opnieuw te installeren.

Tip: verwijder “Registry backup” niet. Als je keer problemen hebt met Windows kun je met dit programma het register weer herstellen naar een eerdere situatie waardoor Windows weer (foutloos) gaat werken.


Je hebt het in je eerste bericht gehad over een reparatie, waarna Windows 10 er opnieuw op is gezet en daarna is de ellende begonnen. Wie heeft die reparatie uitgevoerd? Is het een idee om daar even contact mee op te nemen? Misschien hebben ze daar vaker met dit probleem te maken gehad na een herinstallatie en weten ze waar dit aan kan liggen!

Als het écht niet lukt, is gebruik maken van een ander programma zoals @Willy22 voorstelt, helemaal niet zo'n slecht plan. Ook zou je gebruik kunnen maken van de online Webmail omgeving, zodat je in ieder geval weer gewoon kunt verzenden en ontvangen nu!


@loper5 

Microsoft levert wel goede en leuke programmas (bijv. Windows Mail) maar die zijn altijd (te veel) geïntegreerd met Windows zelf of leunen (te) zwaar op specifieke onderdelen van Windows. Gezien de complexiteit van bijv. Windows (10) en/of Windows Mail kan het dan verschrikkelijk moeilijk zijn om te achterhalen waarom iets niet wil werken.

Een “stand alone” emailprogramma als bijv. Thunderbird leunt veel minder op specifieke onderdelen van Windows en dan is ook het oplossen van problemen makkelijker.


Oké,  bedankt , ik snuffel het wel even door net zolang tot ik wel kpnmail kan ontvangen.