Skip to main content

In windows mail nieuw account aangemaakt maar het geeft steeds de foutmelding, de instellingen zijn verouderd. 

eerste account aanmaken in de lijst “andere account, dat is het snelste manier toch. werkt niet en ik kan ook niet in de account aanklikken om de instellingen aan te passen. 

dus stap twee, “ geavenceerde configuratie ”

imap.kpnmail.nl

smtp.kpnmail.nl

zelfde foutmelding, niets kunnen versturen of ontvangen.

klik op accounts nu kan ik wel de instellingen aanpassen.

inkomende: imap.kpnmail.nl:1993:1  

uitgaande : STMP.kpnmail.nl:587:1

Laptop is nog geen jaar oud. Na reparatie is W10 er opnieuw opgezet ( van af fabriek) 

van af dat moment kan ik de KPN account niet meer goed werkend krijgen. 

vr.groet loper5

Ook ik had hetzelfde probleem na een nieuwe installatie van Windows 10. Op de eerste manier lukte het niet, toen de raad van Loper5 opgevolgd:

imap.kpnmail.nl:993:1
smtp.kpnmail.nl:587:0

Maar dan vraagt het programma om een gebruikersnaam en dan moet je hele e-mail adres invullen, dus met wat er achter het @ komt.

Het zou mooi zijn als dit ook aangepast wordt bij de uitleg op mijnkpn instellen e-mail op pc of mac…

In ieder geval bedankt.


Dank voor je toevoeging @PeterLJanssen!


Ook ik heb het probleem met mail verzenden, ontvangen ging goed maar verzenden werkte niet. Ook de raad opgevolgd van @loper5, met handmatige instellingen ingevuld, en daar wordt dan automatisch smtp.kpnmail.nl:587:1 ingevuld ipv :0. dit gewijzigd (via accounts>email en Accounts, via windows mail kwam ik er niet bij) en het werkt. met windows 11.


Ik zie dat er nog reacties komen heel fijn.

Mijn oplossing om KPNmail te instaleren heb ik via helpdesk geregeld.

Oplossing, toets in het internetadres het volgende:  kpnwebmail.

inloggen helaas foutief wachtwoord.

nieuw wachtwoord gemaakt en yes ik was binnen. 

mail, nieuwe account,  Emailadres ingevuld en mijn wachtwoord kpn en zie daar, klaar. hé hé.

Nu zal ik mij nog even afmelden over dit onderwerp.

moet het nog even opzoeken hoe dat ook al weer moet.

bedankt.


Top dat jij ook een oplossing hebt gevonden die goed voor je werkt! 

Nu zal ik mij nog even afmelden over dit onderwerp.

moet het nog even opzoeken hoe dat ook al weer moet.

Dit kan via de instellingen in je profiel :slight_smile:


in mijn profiel zie ik zo niet een link om deze topic te verwijderen of af te sluiten of bij instellingen. 

zie ik wat over het hoofd.

 


Het is niet mogelijk om een topic te verwijderen of sluiten, maar je kunt je wél afmelden voor mailtjes over updates vanuit het forum. Dit vind je terug bij de instellingen: