Skip to main content

Beste leden ik zit met een heel vervelend probleem tot afgelopen vrijdag kon ik gewoon inloggen via telfort webmail en dat zelfde account heb ik ook in outlook 2016.

Maar nu kreeg ik de melding gebruikers en wachtnaam niet correct bij webmail.

En sinds gisteren krijg ik ook foutmeldingen bij mijn outlook.

Ik kan geen email versturen en of ontvangen via outlook.

webmail kom ik helemaal niet meer in terwijl mijn wachtwoord juist.

Nu had ik telfort en ik ben gaan samenwonen en dat is dus Kpn geworden.

Tot afgelopen weekend geen enkel probleem.

Nu zag ik je moet een account aanmaken bij Kpn lees extra email toevoegen en daar is al het 1e probleem telfort.nl is niet mogelijk wel kpnmail.nl.

Het wachtwoord dat ik had is niet meer goed te weinig tekens etc.

Dus vanmorgen even met Kpn gebeld en daar werd mij verteld dat ik niet ben meegegaan met de server en men gaat dit uitzoeken.

Ik moest een wachtwoord aanmaken voor kpn webmail en dat gedaan maar nog steeds de melding wachtwoord en of gebruikersnaam niet juist.

Ik kan op dit moment helemaal niets !

Ik kan niet in mijn outlook en niet in de webmail.

Wie heeft voor mij de oplossing want ik kan wel tijdelijk een gmail account of zo aanmaken maar ik wil mijn outlook terug en mijn webmail.

Hallo @Sylvia65 gebruik je onderstaande link voor de KPN webmail:

KPN Webmail (kpnmail.nl)

 


Ja


En daar moest ik van Kpn het wachtwoord veranderen en dat heb ik gedaan, maar dat vergat ik in mijn bericht er nog bij te zetten het schijnt dat afgelopen zaterdag mijn wachtwoord voor outlook 2016 is veranderd en dat is niet door mij gedaan!

Het kpn account is van mijn vriend dus ik moest zelf een extra email account toevoegen en dat heb ik dus gedaan maar dat kon niet met telfort.nl


Hallo @Sylvia65 

 

Hoe lang geleden heb je jouw eigen abonnement opgezegd, als dat 6 maanden geleden is klopt het dat het nu niet meer werkt, email adressen blijven nog 6 maanden na opzeggen beschikbaar en daarna worden ze opgeheven.

Het wachtwoord wat in Outlook 2016 gebruikt wordt is hetzelfde als waar je mee inlogt op webmail maar als je mail account is opgeheven dan werkt dat natuurlijk niet meer.

 

Voor welk account heb je nu een wachtwoord ingesteld, voor dat nieuwe kpnmail.nl email adres?

Als je niet meer weet welk wachtwoord je hebt ingesteld dan kan je het via deze link wijzigen: https://email.kpn.com/

Via die link inloggen met het KPN-ID en daarna het account kiezen waarvan je het wachtwoord wilt wijzigen:

 

Je telfort email adres kan je als Extra e-mailadres toevoegen door op het plus teken te klikken, daar dan het hele email adres invoeren, dus met @telfort.nl erachter.

Een Extra e-mailadres heeft hetzelfde wachtwoord als van het hoofdaccount, je kan dus ook inloggen via het Extra e-mailadres via webmail of outlook.

Het kan dat jouw oude telfort email adres nog als gereserveerd staat als hij pas onlangs is vervallen, dan kan je die via de klantenservice of door een KPN medewerker/moderator hier weer laten vrijgeven.


Min telfort is al 2 jaar geleden opgezegd en het email adress is voor het het nieuwe kpn mail omdat ik niet het telfort email adres kon gebruiken.

Ik ben niet de eigenaar van het hoofaccount en ik moest mijn email toevoegen en dat wilde ik met telfort.nl maar dat gaat niet


Het probleem zit in het telfortaccount ik weet het wachtwoord en dat is afgelopen zaterdag veranderd maar niet door mij en ik kan als ik inlog via outlook geen berichten verzenden of ontvangen en daar wordt dan vermeld neem contact op met de provider.

Dus ik heb nu een account aangemaakt met kpnmail.nl omdat het niet anders ging ,maar ik wil /wilde gewoon telfort omdat ik dan een nieuw account zou aanmaken van kpn en de oude email overzetten


Je kan nog steeds een telfort email adres aanmaken maar alleen als Extra e-mailadres.

Heb je wel een eigen hoofdaccount, dus een kpnmail.nl mail account?

Als je op het > erachter klikt kan je zien of je telfort email adres eronder zit.

Als je nog geen eigen mail hoofdaccount hebt dan die eerst aanmaken met @kpnmail.nl , daaronder kan je dan je @telfort.nl e-mailadres toevoegen, zie de afbeeldingen hierboven, daar heb ik er een @planet.nl onder gehangen.


Ik heb helaas geen eigen hoofdaccount en mijn extra email e-email adres is kpnmail want ik kreeg het telfort er niet in. er stond gelijk kpnmail.nl achter


En de hoofdgebruiker heeft gmail en dat wil ik onder geen beding!

ik weet ook niet of het mogelijk dat ik een eigen account kan aanmaken?


En de hoofdgebruiker heeft gmail en dat wil ik onder geen beding!

ik weet ook niet of het mogelijk dat ik een eigen account kan aanmaken?

Ja, zie eerste gedeelte van de afbeelding, op het + teken drukken en je kan een nieuw mail hoofdaccount aanmaken (je kan 6 hoofd accounts aanmaken), dat kan echter alleen @kpnmail.nl zijn.

 

Ik heb helaas geen eigen hoofdaccount en mijn extra email e-email adres is kpnmail want ik kreeg het telfort er niet in. er stond gelijk kpnmail.nl achter

Als je dat in  dat 2de scherm gedaan hebt (na klikken op >), dan gewoon doortypen en er @telfort.nl achter zetten, dan verdwijnt kpnmail.nl automatisch.

 

 

Zie ook deze links voor uitleg:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm


Een extra-emailadres wordt in de volksmond ook vaak een alias genoemd. Alleen KPN gebruikt het verwarrende woord adres i.p.v. alias


@Sylvia65

Als je een nieuw account aanmaakt dan kan dat inderdaad alleen nog maar met …..@kpnmail.nl.  Maar daar kun je wel jouw oude ….@telfort.nl emailadres aanhangen als een alias (Op voorwaarde dat dat emailadres niet al door een ander in gebruik is genomen). Gewoon xxxx@telfort.nl” intikken en je niet laten intimideren door wat de software jou wil laten doen.


Even voor mij als leek ik moet dus een nieuw adres aanmaken en dat moet via email account via het 2e scherm met bijbetaling want in het 1e scherm lukt mij het niet

 


Wat een verschrikkelijk warrig topic. 

Als het emailadres vervallen is, dan staat het nu in quarantaine en kan het voorlopig niet toegevoegd worden…

Alleen een KPN medewerker kan het dan herstellen. 


Even voor mij als leek ik moet dus een nieuw adres aanmaken en dat moet via email account via het 2e scherm met bijbetaling want in het 1e scherm lukt mij het niet

 

Ja, daar kan je een telfort adres aanmaken.

Je hebt al wel een eigen kpnmail adres aangemaakt in het 1ste scherm?


@Sylvia65

In het 1e scherm (met dat > teken) moet je een nieuw account(-naam)/gebruikersnaam (….@kpnmail.nl) aanmaken. Naam doet er niet zoveel toe omdat dit slechts een gebruikersnaam is.

Klik daar op het > teken om in het 2e scherm te komen. Daar moet je jouw emailadres aanmaken/creëren. Daar moet je ook jouw wachtwoord aanmaken/wijzigen voor dat account.


Beste allemaal het probleem is inmiddels opgelost en goede service van Kpn.

Ze hadden mijn webmail hersteld en dar kreeg ik via sms een bericht van maar het werkte niet.

Dus contact opgenomen met Kpn die het wel lukte om de webmail te herstellen.

Outlook 2019 ging echter niet de ene foutmelding na de ander en met de hulp online van kpn zat dit in het wachtwoord dat op geen enkele wijze te herstellen was. Dus outlook opnieuw geinstalleerd maar het probleem bleef. Dus vandaag contact opgenomen met microsoft en daar heeft men via hulp online het probleem gevonden en de oplossing was echter heel simpel het oude account werd verwijderd en een nieuw account aangemaakt met dezelfde gebruikersnaam en alles werkt nu perfect.

In mijn geval was outlook dus de boosdoener


Hi @Sylvia65, wat fijn dat het inmiddels allemaal weer in orde is! Bedankt dat je nog even hebt laten weten hoe het precies zat 😊