Webmail filterregels instellen waarbij oude mails automatisch worden weggegooid
Graag zou ik een filterregel maken voor een flinke hoeveelheid afzenderadressen. Het gaat om nieuwsbrieven. De filterregel moet ervoor zorgen dat mails afkomstig van die adressen, die ik langer dan twee weken geleden in mijn inbox heb ontvangen, automatisch worden weggegooid.
Hoe doe ik dat?
Bladzijde 1 / 1
Volgens mij kan dat niet. Filterregels werken alleen bij mail die binnen komt. Die werken niet op mail van 2 weken oud.
och ja eigenlijk ook wel logisch, het is tenslotte een filter. Jammer. Het zou zo mooi zijn als je wat dingen zou kunnen automatiseren.
Je zou zoiets moeten hebben als ‘archiveerregels’, bestaat dat ook?
​@EME WoutersÂ
Ik heb de filterregels nog eens goed bekeken en dit is niet mogelijk. Jammer maar helaas.
dankjewel WMG-N voor het helpen kijken, ik ga iets anders bedenken!
Je zou je account kunnen instellen in bijvoorbeeld Thunderbird, en daar filterregels aanmaken. Zoiets als dit:
Â
Hee WalkerOfTheDay, dank voor de tip! Die optie kende ik nog niet, heel sympathiek dat het OS is. Daar ga ik me eens in verdiepen, zo te zien aan het screenshot kan ik daarmee wel de regels instellen die ik wil. Hoewel ik me afvraag of je in dit geval niet moet kiezen voor ‘archiveren’ omdat bij ‘ophalen van nieuwe e-mail’ de regel ‘leeftijd in dagen is meer dan x-aantal dagen’ altijd een ‘false’ zal opleveren. Of niet? Heb jij ervaring met dit programma?Â
Hee WalkerOfTheDay, dank voor de tip! Die optie kende ik nog niet, heel sympathiek dat het OS is. Daar ga ik me eens in verdiepen, zo te zien aan het screenshot kan ik daarmee wel de regels instellen die ik wil. Hoewel ik me afvraag of je in dit geval niet moet kiezen voor ‘archiveren’ omdat bij ‘ophalen van nieuwe e-mail’ de regel ‘leeftijd in dagen is meer dan x-aantal dagen’ altijd een ‘false’ zal opleveren. Of niet? Heb jij ervaring met dit programma?Â
Geen dank. Wat bedoel je met OS ?
Voor nieuwe mail zou je daar wel eens gelijk in kunnen hebben inderdaad. Ik maak nooit filters die email onmiddelijk verwijderen. Ik verplaats ze meestal naar een folder zodat ik nog even kan checken of ik niet per ongeluk iets verwijder dat ik eigenlijk wil behouden.
Het is een kwestie van uitproberen, gaat vast goed komen.
OS=open source
en die tip om alles eerst even in een folder te zetten, wordt ook wel aanbevolen, dus dat is een goeie! Wat ik graag wil, is van een aantal afzenders (nieuwsbrieven) de regel zo instellen dat ze worden weggegooid als ze ouder zijn dan 14 dagen. Ik heb niet altijd tijd om ze te lezen en dan mogen ze weg. Meestal ben ik aan het eind van het jaar lang bezig met oude mails weggooien, zo zonde van mijn tijd! Dus dat stuk zou ik graag automatiseren, en zo te zien kan dat met Thunderbird. Het liefst zou ik dat gewoon in de webmailapplicatie doen, ik gebruik geen lokaal geïnstalleerd mailprogramma meer, zo ben ik flexibel als ik aan een nieuwe computer toe ben. Maar Thunderbird valt te proberen en heeft nog wel meer aantrekkelijke opties. Kortom even wat tijd in investeren voordat ik tijdbesparende opties kan regelen! Veel dank voor je tip nogmaals.
ik gebruik geen lokaal geïnstalleerd mailprogramma meer, zo ben ik flexibel als ik aan een nieuwe computer toe ben.Â
Als je IMAP gebruikt in Thunderbird, dan ben je net zo flexibel. Want alle mail die je niet verwijderd blijft gewoon op de server staan. Je hoeft geen mail van de oude computer naar de nieuwe computer te kopiëren ofzo.Â
Dank Marlon, dat maakt Thinderbird mede interessant voor mij.
Goedemorgen ​@EME Wouters, welkom op de KPN Community! Ik zie dat je veel goede tips hebt gekregen vanuit de Community! Ik denk zelf dat een client zoals Thunderbird een ideale oplossing kan zijn.Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.