Skip to main content

Sinds kort inlog problemen in het buitenland, moet 100 x inloggen en wordt er dan steeds weer afgegooid met de opmerking om opnieuw in te loggen omdat de sessie expired is.

Zo werkt dit niet voor mij.…

 

Wouter

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Je gebruikt een normale internet verbinding? Geen VPN of Tor ofzo?


Vanuit welk land probeer je in te loggen op webmail?


Hallo @Webmail probleem na kpn update, wordt je er direct uitgegooid of duurt het even?

Er zit een timer “automatisch afmelden” in de nieuwe webmail. Die beëindigt na een instelbare tijd van 5 - 30 minuten je sessie. Dit is een beveiligingsmaatregel. Via Instellingen → Beveiliging kan je die instellen.

Het is volgens mij een ”idle” timer, je wordt er niet uitgegooid als je bezig bent.


Helaas, wordt er tijdens gebruik binnen secondes uitgegooid

Wouter


Heb het gevoel dat het combinatie met Hotel wifi is, via data roaming gaat het beter…

Wouter


Je gebruikt een normale internet verbinding? Geen VPN of Tor ofzo?

Geen vpn, ben in UAE


Zoals aan collega reeds gemeld lijkt aan combinatie met wifi hotel teliggen

Zit nu op dure data roaming zonder probleem


Hallo @Webmail probleem na kpn update Welkom hier op het Forum en mooi om te zien dat veel leden van de Forum-community al met je hebben meegedacht. Wellicht @Dennis ABD hier ook enkele suggesties bij? 


Het enige wat ik me kan bedenken is dat de hotel wifi rare dingen doet met een proxy ertussen. Je zou eens kunnen proberen een VPN verbinding over de hotel wifi te starten (er zijn aardig wat gratis alternatieven om te testen) en eens kijken of het dan wel werkt.

 

(een VPN is sowieso aan te raden via publieke wifi)


Hi, welkom op het forum. 

Ik vermoed dat er toch een bepaalde restricties zijn via WiFi van het hotel waardoor er onderbrekingen voorkomen. Internet is in dat land sowieso zwaar gereguleerd vanuit de overheid, maar ik weet niet of dat de oorzaak is aangezien het via 4G wel goed werkt. Komt dit ook voor wanneer je op een andere locatie via WiFi de webmail pagina bezoekt? Maakt het nog uit wanneer je je e-mailaccount in een mailapp instelt op je telefoon op laptop met onderstaande gegevens? 


Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Dank voor alle adviezen,

Vlieg vannacht naar europa voor de feestdagen. Zal eea uitproberen bij terugkomst.

Groet, Wouter


Fijn feestdagen gewenst en we horen het vanzelf van je, hoop ik. ;)


Is het gelukt?


Kreeg net een mededeling van een van de Arabische landen dat we geen toegang hadden tot een website omdat Europa geblokkeerd was. Misschien een regeringsmaatregel? Geen internet voor Europeanen?

 


@ Alex,

Ook via VPN (VyprVPN) problemen bij hotel, Zal dus inderdaad aan de WiFi van het hotel liggen, 

Ik ga daar nu dus een klacht indienen, maar of dat wat oplevert…?

 

Dank voor alle adviezen, wat mij betreft kan de topic gesloten worden. 

Wouter


Dat durf ik niet zeggen. Wél graag gedaan uiteraard.