Skip to main content
Vraag

Webmail op iPad (Safari) beëindigt de sessie na elke gelezen mail

• December 22, 2025
  • 9 reacties
  • 49 keer bekeken

Webmail op iPad (Safari) beëindigt steeds de sessie. Dan moet ik na elk gelezen bericht opnieuw inloggen..wat gaat er fout?

9 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

@Meneer De Groot 

Heb je misschien een anti virus programma geïnstalleerd ? Dit programma kan de URL van de KPN webmail als verdacht beschouwen en dan sluit het anti virus programma die webpagina na één of meerdere minuten.

Oplossing: voeg de URL van de KPN webmail toe aan de lijst met goede websites. Dan laat het anti virus programma de KPN webmail “met rust" en blijft de webpagina open.

Dank voor je reactie ​@WMG-N,

ik denk niet dat dat het is. Er komt een melding van de website zelf in beeld “uw sessie is verlopen”.

zal je net zien, wil ik bekijken hoe de melding er precies uit ziet, gebeurt het niet..

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

@Meneer De Groot 

Je zou moeten kunnen instellen wanneer de Webmail (na geen activiteit) zichzelf afmeldt. Of heb je dan meerdere programma's tegelijkertijd geopend ?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@Meneer De Groot binnen de webmail zelf bij instellingen kun je aangeven hoe lang de webmail actief kan blijven, van een paar minuten tot altijd en dan nog kan het voorkomen dat je soms opnieuw in moet  loggen is mijn ervaring.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Meneer De Groot en welkom bij de KPN Community! Fijn dat je al zoveel tips hebt gehad. 😄 Is het inmiddels gelukt om de instellingen aan te passen zodat de sessie langer actief blijft? 

​Je zou moeten kunnen instellen wanneer de Webmail (na geen activiteit) zichzelf afmeldt. Of heb je dan meerdere programma's tegelijkertijd geopend ?

Zo niet, ga dan via je webmail naar Instellingen (tandwieltje) > beveiliging > automatisch afmelden. Daar vind je hoe lang het duurt voordat je automatisch afgemeld wordt. 🙂 Dit kun je daar ook naar wens aanpassen. 
Ik ben benieuwd of het dan opgelost is!

Dank voor de tip, ​@WMG-N , ​@Sanne van KPN , ​@JanD ,

De tijd stond ingesteld op 15 minuten, ik.heb het naar 30 minuten gezet, maar het hielp niet.

Kennelijk is het geen bekend probleem

Ik probeer een andere browserapp.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmm, dan zal het hem daar inderdaad niet in zitten. Ik ben benieuwd hoe het met een andere browser gaat!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 28, 2025

@Meneer De Groot 

Heb je veel instellingen (bijv. lettertypen, o.i.d.) van de KPN webmail veranderd t.o.v. de standaardinstellingen ? Heb je dit probleem ook als je alles terugzet naar de standaardinstellingen ?

@WMG-N, ik heb nog nooit de instellingen aangepast. Wel categorieën gemaakt om inkomende mail te sorteren. Bij nader inzien heb ik meer problemen met Safari gehad en opgelost met andere browser