Skip to main content

Ik wil graag emailadressen verwijderen die in de dropdown van het "Aan" vak komen te staan bij het opstellen van een nieuwe mail. Ik zie dat dit probleem al meer dan 6 jaar hier aangekaart wordt. En nooit een oplossing. Het laatste wat ik las was van een jaar geleden ofzo, met de komst van de nieuwe webmail, zou je emailadressen moeten kunnen verwijderen, maar ik zie nergens iets waar dat zou kunnen. Als ik iets intik bij verzenden aan en ik kies contacten, staan er bij mij honderden contacten. Ik ben aktief op Marktplaats en iedere keer als ik mail met iemand, wordt er een nieuw versleuteld email adres toegevoegd………………. Ik vind het zowieso belachelijk waarom dit zo lang moet duren en waarom het zo ingewikkeld is dat als je iets intikt bij verzenden aan, je kiest voor contacten, je kan selecteren, maar ik zie nergens staan dat je het kan verwijderen. Het geeft mij geen vertrouwen in KPN 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Laat maar, na heel veel lezen en mijn topiconderwerp iets te wijzigen, heb ik de oplossing gevonden bij een oud topic van 11 maanden geleden…………...opgelost. Ik begrijp alleen niet waarom je zo lang moet zoeken, het wordt je niet gemakkelijk gemaakt …..


Laat maar, na heel veel lezen en mijn topiconderwerp iets te wijzigen, heb ik de oplossing gevonden bij een oud topic van 11 maanden geleden…………...opgelost. Ik begrijp alleen niet waarom je zo lang moet zoeken, het wordt je niet gemakkelijk gemaakt …..

Hoi @CorneliadV, ik ben blij om te lezen dat je 't toch gevonden hebt! Zeker als je al verschillende topics gelezen hebt en eerst geen oplossing tegen kwam. Kan je ook delen in welk topic je jouw antwoord gevonden hebt? :relaxed: Mogelijk zijn andere forumbezoekers ook geholpen met jouw vondst, stel dat ze jouw topic tegen komen en op zoek zijn naar hetzelfde. Zo helpen we elkaar!


Het topic waar ik het heb gelezen was al 3 jaar geleden ingezet. Maar 11 maanden geleden kwam het antwoord van ene Marcia (kpn Moderator). De titel van de topic is: Geschiedenis email adressen verwijderen, die het programma vanzelf opslaat

Het genoemde ‘gedrag’ kon ik niet vinden, maar ik koos ‘e-mail’ en dan rechts bovenin zag ik ook een contacten afbeelding van een poppetje staan (4e optie rechts naast KPN logo). En daar kreeg ik contacten en verzamelde adressen (bij mijn zo'n 600 door marktplaats).  Daar kon ik ze verwijderen. Ik probeerde het iedere keer via de contacten als ik een nieuwe email aanmaakte en dat lukte niet.

Haar oplossing (gekopieerd uit topic):

Je gaat in de webmail via de instellingen naar ‘e-mail’. Je kunt onder ‘gedrag’ Automatisch contactpersonen verzamelen in de map "Verzamelde contactpersonen" bij het versturen aanvinken. 

Vervolgens kan je in je contactenlijst (het ‘telefoonboekje’ naast het envelopje) kiezen voor ‘verzamelde adressen’. Je klikt dan op het betreffende e-mailadres en vervolgens op verwijderen. 

Kost even wat klikwerk, maar dan is het e-mailadres verdwenen uit jouw e-maillijst!


@CorneliadV Dat is super, dankjewel voor je uitgebreide uitleg en het delen ervan! Als we iets voor je kunnen doen of als je vragen hebt, laat het gerust op het forum weten.