Skip to main content
Beantwoord

Webmail synchroniseert niet met Outlook op laptop

  • 14 August 2024
  • 36 reacties
  • 228 keer bekeken

Sinds een tijdje synchroniseren mijn email-mappen van outlook op mijn laptop niet meer met mijn Iphone/Ipad. 

Op advies heb ik nu nieuwe mappen in webmail aangemaakt en nu zie ik ze wel op mijn Iphone en Ipad. Maar de mappen in webmail zie ik niet in mijn outlook.

Mappen aangemaakt in outlook, stonden eerst cursief in mijn iphone. Ik kan ze niet verwijderen. Als ik ze op de laptop verwijder, blijven ze op mijn telefoon lichtgrijs cursief staan.  Maar kan ze niet weghalen 

Wat is er verkeerd. Heb volgens mij Outlook 2016. Iphone 13

Graag hoor ik wat ik moet doen!

Mvg. Resi Koonen 

Gebruik je wel een IMAP-verbinding?


Ja zeker!


Ook consistent op elk apparaat? En niet eentje met een POP verbinding?


Volgens mij niet …

Ik las wel dat meer mensen er last van hebben.

De webmail en iphone/ipad laten allen hetzelfde zien 

alleen de mail op de laptop niet (meer) Ging altijd goed, tot voor kort


IMAP/SMT staat er 


Zijn de mappen in de webmail wel aangevinkt voor synchronisatie @Resi ?

 


Dat durf ik niet te zeggen.

Ga kijken of ik het kan vinden ….


Dat durf ik niet te zeggen.

Ga kijken of ik het kan vinden ….

Ga naar de webmail

Klik r.boven op het tandwieltje

Klik op Instellingen

Klik links op E-mail

Klik middenin op Wijzig Imap abonnmenten en vink aan wat gesynchroniseerd moet worden @Resi 

 

 

 

 


Dat heb ik gevonden, maar dan staat er eentje die ik niet aan kan vinken (de eerste  submap) en onderaan staan enkele mappen in lichtgrijs … 

Ik stuur foto's mee 

 


Die map ‘2024 vakantie’ krijg ik nog steeds niet op mijn laptop te zien. Of is dat een kwestie van geduld?


Die grijze staan standaard altijd aan, kun je niet aan- of uitzetten @Resi 

Bij Postvak IN kun je bij 2024 R… ook een vinkje zetten, doet’ie ook mee.

Bij 2024 Vakantie kun je op het linker pijltje klikken, dat klapt het menuutje uit en kun je ook nog wat aanvinken.

 


die 2024 R… kan ik niks mee.  Zie foto

en het andere pijltje heb ik ook aangezet

maar ik zie zowel 2024 Vakantie als de submap niet op mijn laptop 

 


Hetzelfde geldt voor de submap Eneco. Aangemaakt op mijn laptop destijds maar die kan ik nu ook niet aanvinken 

 


Hallo @Resi 

 

Je kan ook in outlook zelf kiezen welke mappen je wilt synchroniseren, het maakt daarbij niet uit of hij in webmail aangevinkt is.

Klik met de rechtermuisknop op je accountnaam (e-mailadres) in het linkervenster van outlook en kiezen voor  IMAP-mappen.

In het popup scherm kies je dan Query en krijg je de mappen te zien:

Alles waar een gele folder voor staat ben je voor aangemeld, als je op een map klikt kan je kiezen of je wilt Aan- of Afmelden.

Je kan ook gewoon het vinkje onderaan uitzetten, dan zie je altijd alle mappen.

 

Hopelijk krijg je dan ook de mappen te zien in outlook die je nu niet kan aanvinken in webmail.


Als je een map aanmaakt in je eigen mailprogramma wordt deze nooit gesynchroniseerd met je webmail. want daar komt die map nooit in te staan.

Een map maak je aan, verwijder je en meld je aan voor synchronisatie binnen de webmail.

Verder gaat het synchroniseren nooit real-time.

Een en ander is onder andere afhankelijk van de intervallen die je ingesteld hebt in de mailprogramma's op je andere apparaten, dat kun je instellen van nooit, handmatig of om de X minuten @Resi 


Dat heb ik nu gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem …. 


Die map 2024 Vakantie incl. de submap 'tips’ krijg ik maar niet in mijn outlook terwijl ik 'm in outlook ook heb aangevinkt 


Dus ik maak de mappen vanaf nu aan in mijn webmail?

 

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met ‘je maakt een map aan, verwijder je en meld je aan voor synchronisatie binnen de webmail” 

 

Niet realtime, betekent dat dat met een beetje geluk (vooral geduld) de mappen er morgen wel in staan? 

 

En waar stel ik die intervallen in?

 

Tussendoor wil ik je trouwens al heel erg bedanken voor je geduld!!! Chapeau! 


Als je een map aanmaakt in je eigen mailprogramma wordt deze nooit gesynchroniseerd met je webmail. want daar komt die map nooit in te staan.

 

Echt wel, ik kan prima mappen in outlook maken die daarna in webmail ook te zien zijn.

Maar daar gaat het hier niet om.


Als je een map aanmaakt in je eigen mailprogramma wordt deze nooit gesynchroniseerd met je webmail. want daar komt die map nooit in te staan.

 

Echt wel, ik kan prima mappen in outlook maken die daarna in webmail ook te zien zijn.

Maar daar gaat het hier niet om.

Dat is dan nieuw voor mij @GeSp , maar ik gebruik uitsluitend de KPN-Webmail

en als het via een eigen mailprogramma zou kunnen, zou dat mijns inziens uitsluitend werken met het IMAP-protocol en niet met het POP-protocol toch?

 


Ik heb inderdaad ook altijd de mappen in mijn mailprogramma aangemaakt. Gebruik de webmail weinig. Maar omdat nu de outlook niet synchroniseerde met mijn Iphone/Ipad adviseerde mijn zoon om de map in webmail aan te maken. Tot zover dit…

 

maar nu weer terug hoe ik nu verder moet ;)


Dus ik maak de mappen vanaf nu aan in mijn webmail?

Zou ik wel doen

 

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met ‘je maakt een map aan, verwijder je en meld je aan voor synchronisatie binnen de webmail” 

Je kunt een nieuwe map aanmaken binnen de webmail

Je kunt een bestaande map verwijderen binnen de webmail

Nieuwe mappen kun je aanvinken binnen de webmail voor synchronisatie.

 

Niet realtime, betekent dat dat met een beetje geluk (vooral geduld) de mappen er morgen wel in staan? 

Inderdaad

En waar stel ik die intervallen in?

Binnen je eigen mailprogramma

 

Tussendoor wil ik je trouwens al heel erg bedanken voor je geduld!!! Chapeau! 

Graag gedaan uiteraard @Resi 


Helemaal helder, dank! 
Ik wacht het dan even af 


Echt wel, ik kan prima mappen in outlook maken die daarna in webmail ook te zien zijn.

Maar daar gaat het hier niet om.

Dat is dan nieuw voor mij @GeSp , maar ik gebruik uitsluitend de KPN-Webmail

en als het via een eigen mailprogramma zou kunnen, zou dat mijns inziens uitsluitend werken met het IMAP-protocol en niet met het POP-protocol toch?

 

Klopt @JanD , het geldt natuurlijk alleen voor IMAP, bij POP haal je alleen mail op uit Postvak IN en staan mappen in je mailprogramma alleen lokaal op je PC of ander apparaat.

Het beste is overigens om ze in webmail aan te maken om problemen die TS nu heeft te voorkomen.

Ik hoopte alleen dat hij zich op die manier kon abonneren op die niet aan te vinken mappen zodat hij de inhoud (mocht die er nog zijn) kon redden.


Dan voor nu nog een laatste vraag: kan ik dit gesprek ook opslaan ? 


Reageer