Skip to main content

Als je de webmail van KPN gebruikt, is er dan een virusscanner actief, en is er ook een spamfilter actief?

 

Hallo @goldirk

Als het goed is, heb jij een virusscanner op je computer. Op Windows 10 draait standaard Windows Defender, ook een goede keus. KPN heeft een spamfilter actief op de mailservers, die “possible-spam” voor jou ter beoordeling in de SPAM map plaatst.


Dag Ruud,

Dank voor je antwoord.

Ik kom van webmail-online af, en daar was op de webserver ook een virusscanner actief, voor ieder E-mail account. Vandaar mijn vraag. 

Ik begrijp dat die niet bij KPN in de webmail actief is. Jammer.

 

groet  Dirk


Hallo @goldirk , ik ga ervan uit dat KPN ook op de mailservers security tools actief heeft, maar niet (zichtbaar) op individuele basis. Een KPN moderator kan hier wellicht wat meer over zeggen. Die komt hier binnenkort ook nog ‘langs’.


Beste @goldirk, welkom! Wij hebben inderdaad geen aparte virusscanner in de webmail zitten. Wel doen we natuurlijk automatische checks m.b.t. het spamfilter. Je kunt via ons wel gebruik maken van KPN Veilig. Daarnaast staat op de Windows pc's/laptops natuurlijk Windows Defender. In de regel zie je zelf vaak ook wel of een mail te vertrouwen is of niet. 


Dank allemaal voor de antwoorden.

Hiermee kan de discussie worden gesloten.