Skip to main content

Nadat ik F-Secure Freedome via KPN heb geprobeert, het niets vond en het weer van m’n Mac afgegooid heb, werkt m’n email niet meer. Het blijkt dat KPN om een of andere reden m’n wachtwoord gereset had en me daar een mail over had gestuurd die ik dus niet kon lezen omdat m’n email onbereikbaar was (handig!) Email deed het niet meer op m’n Mac, Nokia GSM en Samsung-Tablet. Na veel gezoek kon ik m’n wachtwoord resetten en nu werkt m’n email weer op m’n Nokia, m’n Tablet en via Webmail maar NIET via Apple Mail terwijl ik daar toch echt dezelfde inlog/wachtwoord gegevens voor gebruik. Ik heb m’n account uit Apple Mail gewist en een poging gedaan dat account helemaal opnieuw te activeren, maar helaas. Wat zie ik over het hoofd?

Update: ik kom in Apple Mail dus niet voorbij deze melding. Username is grijs en kan ik dus niet invullen. Als ik in dit venster POP ipv IMAP kies blijft Sign In grijs en kan ik ook niet verder. Ik heb alle prefs van Mail weggegooid zodat Apple Mail zich gedraagt alsof ik het voor de eerste keer gebruik en dan nóg kom ik niet langs deze melding. Email/WW is 100% juist want het werkt wel met Webmail en op m’n GSM (via Edison Mail) Sterker nog; een hele oude versie van Apple Mail op een hele oude Mac Mini werkt wél (???)

 


Hallo @JM van Elk ,

Heb je geen kpnmail-adres als hoofd-account? 
En dan daar dat andere e-mailadres hangen als alias? 

 

De instellingen:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Ik krijg precies hetzelfde te zien als ik in Apple Mail een XS4ALL mailbox aanmaak, ook met diezelfde rode waarschuwing. Username, Incoming en Outgoing kan ik invullen zodra ik daadwerkelijk in het betreffende vakje klik.

Instellingen:
Username: je XS4ALL inlognaam (het gedeelte in vóór het apenstaartje)
Password: je XS4ALL password
Incoming Mail Server: imap.xs4all.nl
Outgoing Mail Server: smtp.xs4all.nl

De poorten hoef je nergens in te vullen, dat regelt Apple Mail voor je.


Hallo @JM van Elk ,

Heb je geen kpnmail-adres als hoofd-account? 
En dan daar dat andere e-mailadres hangen als alias? 

 

De instellingen:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Hoi, ik kan helemaal niets zolang ik niet voorbij dit scherm kom. Voor zover ik weet heb ik geen kpnmail adres, ik heb altijd een xs4all adres gehad en dat werkte tot gisteren prima… 


@JM van Elk 

@DonRua 

Toen je werd overgezet van XS4all naar KPN kreeg je een nieuw KPN emailaccount met (gebruikers-)naam: ….@kpnmail.nl en daar werd jouw xs4all emailadres als een alias aangehangen.

Bij “username” (of “account name") moet je de naam van het KPN emailaccount (….@kpnmail.nl, zie hierboven) invullen en niet het xs4all emailadres.

Bij de webmail kun je inloggen met zowel jouw kpnmail.nl als jouw xs4all emailadres en dus lukt het daar wel om "binnen te komen".

Je kunt ook jouw emailaccounts controleren in MijnKPN: Kies “MijnKPN” > producten > <jouw adres> > Informatie & instellingen > …………….

(Heeft Apple geen nederlandse versie van dat programma ?)


@JM van Elk

@DonRua

Toen je werd overgezet van XS4all naar KPN kreeg je een nieuw KPN emailaccount met (gebruikers-)naam: ….@kpnmail.nl en daar werd jouw xs4all emailadres als een alias aangehangen.

Bij “username” (of “account name") moet je de naam van het KPN emailaccount (….@kpnmail.nl, zie hierboven) invullen en niet het xs4all emailadres.

Bij de webmail kun je inloggen met zowel jouw kpnmail.nl als jouw xs4all emailadres en dus lukt het daar wel om "binnen te komen".

Je kunt ook jouw emailaccounts controleren in MijnKPN: Kies “MijnKPN” > producten > <jouw adres> > Informatie & instellingen > …………….

(Heeft Apple geen nederlandse versie van dat programma ?)

Hhmmm en dat kpnmail heeft dezelfde gebruikersnaam? In mijn geval dus jmvanelk...? Ik ben nu aan het werk, ik ga het vanavond proberen.

Blijft het toch vreemd dat ik bij Webmail en BlueMail wél met m'n xs4all kan inloggen...

En ja er is een NL versie van Apple Mail maar ik vind een Engelstalig OSX fijner.

 


Apple Mail werkt weer. Dank allen die met me mee dachten… :-)


@JM van Elk 

Dan wil ik toch graag weten wat je gedaan hebt om dit probleem op te lossen. Of werkte het weer zonder dat je iets gedaan hebt ?


@JM van Elk

Dan wil ik toch graag weten wat je gedaan hebt om dit probleem op te lossen. Of werkte het weer zonder dat je iets gedaan hebt ?

Het is me toch gelukt om de in en outgoing mailserver in te vullen met gebruik van m’n xs4all account. Daarna nog handmatig de juiste poorten invullen en toen deed de geit het weer. Maar overgang naar kpnmail of niet; ik heb geen kpnmail adres. Ik kan het tenminste nergens vinden. M’n xs4all account is geen alias...


@JM van Elk 

Toen je werd overgezet van XS4all naar KPN kreeg je een nieuw KPN emailaccount (…..@kpnmail.nl) en daar werd jouw xs4all emailadres als een alias aangehangen.

Dat kun je zelf ook controleren: Kies MijnKPN > Producten > <jouw adres> > Informatie & instellingen > …………………

Als je dus wel een (extra) KPN emailadres hebt gekregen kun je dat ook gebruiken om bijv. bij de KPN webmail in te loggen. Probeer dat maar eens.