Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem met een XS4ALL account vanaf verschillende Mac computers en een iPhone. Webmail werkt altijd, maar in Mail op de verschillende apparaten verschijnt met regelmaat: Can’t connect to the account “XS4ALL”.

Eerst op mijn MacBookPro en iPhone, maar dat is vanzelf genezen. Nu speelt het al een tijd op mijn iMac. Via dezelfde glasvezel van KPN. Geen nieuwe installaties. Hetzelfde wachtwoord, maar dat is het natuurlijk niet als er geen verbinding ontstaat met XS4ALL. Het lijkt op instabiliteit van het server-protocol, waardoor de handshake in de Imap procedures niet consequent uitgevoerd wordt. Op de Mac’s staat alles goed ingesteld (er is maar 1 simpel protocol voor Imap, zonder poort-instellingen en zonder encrypted capture protocollen, etc., dat zou vanzelf moeten gaan). De iMac heeft macOS 10.15.7 en de MacBook Pro heeft 12.5.1; kan me niet voorstellen dat het Imap protocol verschilt tussen die twee versies ;-)

Eerlijk gezegd: ik begrijp niet wat er aan de hand is, juist omdat de computers dezelfde Imap instellingen hebben en via dezelfde Wifi en glasvezel werken.

Heeft iemand een suggestie?


Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @ES010, welkom op ons forum!
Als je deze foutmelding krijgt maar de webmail wel goed werkt vermoed ik toch dat de oorzaak ergens op je macbook zit of een instelling ergens.

Ik heb het onderstaande even van onze website gehaald. Gebruik je deze instellingen?

Klant van XS4ALL? Check hieronder je IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.xs4all.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.xs4all.nl TLS (of SSL/poort 465 voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: XS4ALL e-mailadres invullen
Wachtwoord: XS4ALL e-mailadres invullen

Met een XS4all abonnement kun je ook altijd nog gebruik maken van de XS4all klantenservice op: 020 398 76 66. iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.