Skip to main content
  jacquelineenharrie Zojuist  

Ik zocht een goede browser waar kpn webmail goed op draait. Mij werd Google Chrome geadviseerd.
Wat een ramp was dit want wanneer ik mijn webmail wilde openen begon alles te knipperen en het duurde zo'n tien minuten voordat ik eindelijk op de pagina was. Nu gebruik ik als browser Edge en dat gaat een stuk beter. Het enige nadeel is dat ik hiervan geen snelkoppeling naar mijn bureaublad kan maken dus moet ik eerst naar Edge dan knp webmail typen en dan naar inloggen. Weet iemand hoe ik rechtstreeks naar een koppeling naar mijn bureaublad kan? En weet iemand waarom kpn webmail het zo slecht doet op Google Chrome?
Vriendelijke groet Jacqueline

Hoe oud is uw pc of laptop? Staat er Windows 10 op?


mijn computer is vijf jaar oud en er staat inderdaad windows 10 op.


Hoi @jacquelineenharrie, wat gek dat de webmail zo slecht werkt in Google Chrome. :confused:  Ik gebruik zelf ook Chrome voor de webmail en ik heb geen problemen. Wat als je alle cookies verwijdert in Chrome? Gaat het dan beter? 

Voor Edge is het inderdaad niet mogelijk om een pictogram op je bureaublad te maken, maar je kunt wel een rechtstreekse link in je Windows Start menu zetten. Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de pagina die je op wilt slaan.
  2. Ga naar de 3 puntjes rechts bovenin > meer hulpmiddelen > deze pagina vastmaken aan start
  3. Kies daarna voor ‘Ja’ en dan heb je een tegel voor KPN Webmail in je startmenu! Dat ziet er dan zo uit: 

Edit: Het is wél mogelijk om een snelkoppeling op je bureaublad te maken voor Edge, met dank aan @AndreWrdn:

Natuurlijk kun je wél een directe link naar de inlogpagina van webmail op je bureaublad plaatsen!

Op het bureaublad klik je rechts, kies Nieuw en kies dan voor Snelkoppeling.

In dit scherm moet het adres ingevuld: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp (copieer van de adresbalk bij het aanlogscherm), Kies daarna een naam. Dit resulteert in een koppeling naar het aanlogscherm voor webmail!

 

En: dit is de koppeling die onafhankelijk is van de webbrowser (als Chrome als standaard is ingesteld werkt dat ook!). Alleen is bij mij Edge standaard, vandaar het plaatje in de koppeling


Hallo Sanne,

Hele goede tip van je want nu kan ik de webmail direct starten vanuit het start menu. Zo leer ik nog steeds wat bij.  Bedankt voor je meedenken.

Vriendelijke groet,

Jacqueline


Fijn dat dit ook goed werkt. :grin: Graag gedaan! 


Tot zo ver ik het weet zijn er voor Chrome ook verschillende extenties beschikbaar, maar daarmee kan de browser ook trager worden. Maar zo te zien gebruik je nu de tip van @Sanne_M waarmee je Chrome niet meer nodig hebt.


Natuurlijk kun je wél een directe link naar de inlogpagina van webmail op je bureaublad plaatsen!

Op het bureaublad klik je rechts, kies Nieuw en kies dan voor Snelkoppeling.

In dit scherm moet het adres ingevuld: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp (copieer van de adresbalk bij het aanlogscherm), Kies daarna een naam. Dit resulteert in een koppeling naar het aanlogscherm voor webmail!

 

En: dit is de koppeling die onafhankelijk is van de webbrowser (als Chrome als standaard is ingesteld werkt dat ook!). Alleen is bij mij Edge standaard, vandaar het plaatje in de koppeling.


Hé kijk, zo leer je nog eens wat. Top tip, bedankt @AndreWrdn:smile: Ik pas mijn antwoord aan. 


Reageer