Skip to main content

Mijn vrouw en ik gebruiken beide een Chromebook.  We hebben een gezamenlijk emailadres en mijn vrouw gebruikt daarnaast een eigen emailadres. Daarover het volgende

  1. De weergave van KPNWebmail is verschillend.
  2. Webmail toont over een lange tijd terug emailberichten op het emailadres van mijn vrouw maar 14 dagen

Hoe stel laat ik in de webmail alle ingekomen berichten weergeven, dus langer dan 14 dagen.

Mijn vrouw gebruikt ook een  tablet om haar email berichten via webmail te bekijken.

  

Ik heb even meegekeken op mijn eigen webmail, maar kan daar niets vinden. Ik zie wel dat nieuwsberichten in een ander tabblad worden getoond dan normale mails. Misschien zit daar nog een verschil.

Ook het volgende is interessant om te weten.

Verschil POP en IMAP

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Welk protocol de voorkeur geniet, ligt volledig aan jou.


Het email adres van uw vrouw zal ook op een pc ingesteld staan, bijvoorbeeld in Outlook. Hierbij zal gekozen zijn voor POP3 protocol. Met daarbij de instelling: berichten 14 dagen op de server bewaren.

Verwijder dan dus dat 2de vinkje. Dan word er niets meer verwijderd.


De berichten moeten dan wel terug te vinden zijn op de tablet of pc. Als ze daar worden verwijderd, zijn ze automatisch ook weg van de KPN server. Kunt u dit is nakijken?


Beste Nick83 

de instelling op de PC stond idd op POP3, vewijderen na 14 dagen. Ik hoop dat hiermee het euvel is opgelost.

 


Succes verder.


Reageer