Skip to main content

Sinds begin deze week kan ik in mijn webmail geen berichten meer terugkijken van voor 18-8-2022. hoe kan dit? 

Hallo @bbschouten 

 

Heb je soms pas een email programma ingesteld op een PC, laptop of mobiel apparaat en daarbij voor het POP protocol gekozen?

Met POP wordt mail opgehaald van de server en afhankelijk van de instellingen daar na een x aantal dagen verwijderd (standaard meestal 14 dagen).

Dit zou dat alleen in het Postvak IN moeten gebeuren, staan in je Verzonden map nog wel alle berichten?


ik kan mij niet herinneren dat ik een nieuw email programma heb ingesteld, maar bij de instellingen stond het vinkje aan bij van de server verwijderen na 14 dagen…

Is dit nog te hertellen?


Dat kan je alleen herstellen door in je email programma alle mails te exporteren, dan het account opnieuw instellen maar dan als IMAP account en dan alle mails weer te importeren.

Hoe je dan het handigst aanpakt is afhankelijk van het mail programma dat je gebruikt.

 

Bij IMAP blijven alle mails op de server tot je ze verwijderd in het mailprogramma of in de webmail.

Op alle apparaten die je via IMAP instelt zie je dan dezelfde mails, dus b.v. ook die in de Verzonden map staan bij webmail.


ik kan mij niet herinneren dat ik een nieuw email programma heb ingesteld, maar bij de instellingen stond het vinkje aan bij van de server verwijderen na 14 dagen…

Is dit nog te hertellen?

Hallo @bbschouten de mail ouder dan 14 dagen ben je dan definitief kwijt, of er moet in de prullenbak van de webmail nog iets staan.

 


Goedemiddag @bbschouten! Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @GeSp en @JanD je al voorzien hebben van een antwoord. We hebben daarna niets meer van je vernomen, ik hoor graag of ik nog iets voor je kan doen. 


het probleem is opgelost.

dank voor jullie input!