Skip to main content

Goedendag,

Recent webhosting voor particulier aangevraagd. Alleen heb ik tot op heden geen gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Krijg ik die nog??

Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,

Fred Geschiere

kl.nr. *****

 

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangevuld ter verduidelijking

Hallo @FredGes47 , bij wie heb je dat aangevraagd? Voor consumenten wordt het niet (meer) aangeboden. Alleen nog zakelijk en als je een zakelijke klant bent kun je beter even informeren bij de zakelijke helpdesk.

 


Oh, da’s dan heel jammer, stond nog wel in de advertentie van KPN.

Ben kort geleden overgegaan van Xs4All ( standaard met webruimte voor klanten) naar KPN, in de KPN winkel bevestigde ze mij de mogelijkheid en toonde de pagina waar dit stond met de particuliere GB ruimte, tevens dat ik telefonisch contact moest opnemen. Zo gedaan. Geen naam op geschreven van de dame (helpdesk), moest het even uitzoeken maar kwam later met een antwoord dat een andere collega, andere afdeling haar had bevestigd dat ik nu gebruikers naam en wachtwoord toegestuurd zou krijgen. Helaas tot op heden dus niet. En zo ik nu begrijp gaat het dus ook niet meer gebeuren. 

 


Er is wel particuliere webruimte bij KPN. Maar er is geen scripttaal zoals PHP beschikbaar. Ik weet niet hoe dat bij XS4ALL geregeld was?


Er is wel particuliere webruimte bij KPN. Maar er is geen scripttaal zoals PHP beschikbaar. Ik weet niet hoe dat bij XS4ALL geregeld was?

En dat noem ik dan ook geen webhosting, je krijgt als particuliere klant van KPN wat webruimte beschikbaar om bestanden op te slaan of een eigen webpagina, maar hosten doet KPN niets.

 


Dit is wat ik bij Xs4All ter beschikking had. Ik kon dit gebruiken om een presentatie Lightroom aan familie te tonen. Weet dat het geen echte website betreft. Bij Website Hosting krijgt u tot 2 GB schijfruimte, tot 100 GB dataverkeer per maand en 50 aparte mailboxen met een onbeperkt aantal e-mailadressen.

Wat betreft de scripttaal ?? weet ik niet.

Particuliere webruimte bij KPN wel beschikbaar, misschien was mijn vraag dan niet duidelijk?


Ja oke, dat is dan ook wat ik bedoel, webruimte. Excuus.

maar om in te loggen heb ik dan toch gebruikersnaam en wachtwoord nodig? Zo ging het wel bij Xs4All. Pasdan kon ik met een FTP inloggen en bv. foto’s tonen.


Het is wel gewoon hosting. Je kunt er en volwaardige website in maken. Maar zonder interactie. Maar bijv. een contactformulier kan niet. Want PHP wat nodig is om op de achtergrond de gegevens te verwerken, die is er niet. Je kunt er geen webshop in maken ofzo. WordPress kan ook niet.


We praten langs elkaar heen. Als je Lightroom kent van Photoshop dan kun je de geselecteerde foto’s in een webpagina tonen. Moet je wel over een gebruikersnaam en wachtwoord beschikken om de webruimte te kunnen gebruiken.


We praten langs elkaar heen. Als je Lightroom kent van Photoshop dan kun je de geselecteerde foto’s in een webpagina tonen. Moet je wel over een gebruikersnaam en wachtwoord beschikken om de webruimte te kunnen gebruiken.

En dat is dan feitelijk een website. Die dan gehost word door KPN. Als daar geen PHP voor nodig is, dan kan dat gewoon.


Hoe kan ik die ruimte dan gebruiken?

 


Originele antwoord januari 2020

Hoi Fred, welkom op het forum! De anderen hebben al wat informatie gegeven. Ik voeg daar graag wat aan toe. Je krijgt bij KPN inderdaad ook webruimte om een eigen homepage te kunnen maken. Voor je die kunt gebruiken moet dit door ons geactiveerd worden. Ik zie hier dat dit al is gebeurd, dus je kunt er nu gebruik van maken.

Het adres van je homepage is home.kpn.nl/gebruikersnaam, waar gebruikersnaam het eerste deel van je hoofd e-mailadres is (tot aan de @). Je kunt je bestanden uploaden met een FTP-programma. Hiervoor gebruik je de volgende gegevens:

  • serveradres: ftp://home.kpn.nl
  • poort: 21
  • gebruikersnaam: je volledige hoofd e-mailadres
  • wachtwoord: het wachtwoord van je hoofd e-mailadres

 

Toevoeging juli 2023

Sinds eind 2020 is het niet meer mogelijk om homepageruimte te laten activeren. Per 12-09-2023 stoppen KPN Homepages in hun geheel. Meer informatie daarover in dit topic: 

 


Beste Erik, goedemiddag. Super, hartelijk dank voor de genomen acties.

Ga het binnenkort eens proberen.

Met vriendelijke groet,

Fred


Hoi,

Ik wil graag een eigen homepage. Kunjij die activeren? email: ***

 

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy


Hoi,

Ik wil graag een eigen homepage. Kunjij die activeren? email: ***

 

Dat doet KPN niet meer. Sinds ongeveer een jaar (iets minder dan een jaar denk ik) is KPN daar mee gestopt.