Skip to main content

Bij het weergeven van een ontvangen email van mij komt bij de ontvanger naast mijn naam tussen haken < en > mijn accountnaam te staan. Kan die verwijderd worden door instellingen aan te passen. Ik vind dat hinderlijk. Met vriendelijke groet, jan de bonth 

Hallo @disney plus 

 

Als je met accountnaam je e-mailadres bedoeld dan is dat normaal, dat kan je niet verwijderen.

Of staat daar het hoofd mailaccount terwijl je een alias (extra e-mailadres) gebruikt?
Dat is wel te wijzigen.

Is dat via webmail of via een mailprogramma en indien het laatste, welke mailprogramma gebruik je?

 


De weergave tussen de < en > is mijn email account bij KPN. Mijn email adres is anders. Ik gebruik outlook. Ik heb een nieuwe computer vandaar dat ik met wat instellingen worstel.  


De weergave tussen de < en > is mijn email account bij KPN. Mijn email adres is anders. 

In Outlook bij de instellingen kunt u gewoon overal uw emailadres (alias?) gebruiken. U hoeft niet het adres van het hoofdfaccount te gebruiken. 


In outlook kan je dat wijzigen via Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren

In het venster wat dan opent kiezen voor E-mailaccounts

Dan het account kiezen wat je wilt wijzigen en op Wijzigen klikken.

Het E-mailadres kan je dan wijzigen naar het juiste e-mailadres (dat is wat getoond wordt tussen <>), wat onder Aanmeldingsgegevens staat kan je ongewijzigd laten.


Het email account is dan het account waar alle email ontvangen wordt. De aliassen zijn dan zelf te kiezen begrijp ik.  Ga het zo instellen en proberen. Ik laat nog weten of het me gelukt is. In elk geval voor nu al hartelijk dank en en fijne avond.

 


Het lukt me nog niet.

Onder de kop IMAP accountinstellingen zie ik mijn emailaccountnaam staan van mijn email account bij KPN. Ik kan deze ook vinden bij de gegevens van KPN. Dit is het adres wat tussen de < en > aangegeven wordt bij binnen gekomen email berichten van mij bij anderen.

Bij algemene instellingen kan ik twee velden vullen: Uw naam; ik denk dat ik daar mijn emailadres in moet vullen. Verder een veld met account naam: mijn vraag is wat moet ik daar invullen?

Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de opslag van mijn emailadres in CONTACTEN?


Dat zijn niet de Instellingen waar ik naar verwees want hier kan je niet het goede e-mailadres invullen op de juiste plek.

Volg het pad naar de juiste instellingen wat ik opgaf en wijzig het daar.

In outlook kan je dat wijzigen via Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren

In het venster wat dan opent kiezen voor E-mailaccounts

Dan het account kiezen wat je wilt wijzigen en op Wijzigen klikken.

Het E-mailadres kan je dan wijzigen naar het juiste e-mailadres (dat is wat getoond wordt tussen <>), wat onder Aanmeldingsgegevens staat kan je ongewijzigd laten.

 

Het heeft niets te maken met je e-mailadres in jouw contacten.


Plaatjes erbij?

In outlook kan je dat wijzigen via Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren

In het venster wat dan opent kiezen voor E-mailaccounts

Dan het account kiezen wat je wilt wijzigen en op Wijzigen klikken.

 


Het E-mailadres kan je dan wijzigen naar het juiste e-mailadres (dat is wat getoond wordt tussen <>), wat onder Aanmeldingsgegevens staat kan je ongewijzigd laten.

 


Bij algemene instellingen kan ik twee velden vullen: Uw naam; ik denk dat ik daar mijn emailadres in moet vullen. Verder een veld met account naam: mijn vraag is wat moet ik daar invullen?

Bij “Uw naam”moet je jouw eigen naam invullen. Bijv. “Disney Plus". Dan ziet de ontvanger dat een email van “Disney Plus” afkomstig is. Bij account naam vul je de gebruikersnaam in van jouw (KPN) emailaccount in. Dus bijv. disneyplus@kpnmail.nl en dat emailadres wordt dan niet getoond aan de ontvanger.

Bij het weergeven van een ontvangen email van mij komt bij de ontvanger naast mijn naam tussen haken < en > mijn accountnaam te staan. Kan die verwijderd worden door instellingen aan te passen. Ik vind dat hinderlijk.

Stuur eens een email aan jouwzelf. Gebeurt dit dan ook ? Dan kun je zien of het dan ook gebeurt. Het kan ook aan het emailprogramma van de ontvanger liggen.


Beste Mensen,

De weergave is aangepast. Gister geen tijd maar vandaag even goed alles bekeken. De uitleg van nick83 met het plaatje en de verwijzing naar “Profielen beheren” was voor mij de sleutel. Dank aan allen voor de hulp. Fijn wekend en nogmaals dank. Jan


Reageer