Skip to main content

Hallo, 

Kan iemand mij misschien zeggen welk certificaat er word gebruikt voor de mailserver? De reden hiervoor is dat ik op mijn android 11.0 toestel van samsung geen outlook draaiend krijg omdat er geen goedkeuring komt van de mailserver, nu vragen ze bij de helpdesk van microsoft welk specifiek certificaat er gedraaid word. Volgens de info van kpn draaien zij alle certificaten. Nu willen zij daar weten welke ik specifiek gebruik zodat outlook ook herkent gaat worden op android 11.0. Overigens ging het op mijn oude toestel met android 10.0 prima en werkt nog steeds goed?

De Outlook app op de mobiel heeft volgens mij altijd al voor problemen gezorgd. Je kan denk ik beter een andere mail app gebruiken.


Hoi Nick83,

Dat weet ik maar dat weten ze nog niet goed genoeg bij Microsoft, en daarom heb ik gezegd dat ik dat probeer uit te zoeken? Dus helaas aan jouw antwoord heb ik niet zo heel veel, toch bedankt.


 


Oke, bedankt wjb. Ik ga kijken of Microsoft hier nu iets mee kan.


Neem dan deze ook even mee want volgens mij lijkt hier iets mis te gaan.

Bij een SSL scan op poort 587 lijkt TLS niet gesupport te worden.

Mijn vorige bericht was een SSL scan op poort 465.


Oke wjb, deze stuur ik er gelijk achteraan. Bedankt!


Hallo wjb,

Ik heb meermaals geprobeerd om het juist in te voeren maar helaas blijft de smtp server zoeken naar een goede authenticatie en kom ik nog steeds niet toe om mijn mailadres van kpn toe te voegen? Wel heb ik ook antwoord van de helpdesk van Microsoft, die nu alles gaan doorsturen naar collega's in de V.S. , ik wil bewerkstelligen dat het gesodemieter met outlook een keer op gaat houden. De hoop is natuurlijk dat wij met elkaar dat ook voor elkaar gaan krijgen?


Ook op mijn zakelijke e-mail account, ondergebracht bij mijndomein.nl kan ik binnen de Outlook app op Android geen smtp verbinding opzetten op poort 587. 

Gelukkig kan ik bij mijndomein.nl wel poort 465 gebruiken.

Dit heeft tussen 22 maart en 23 april ook bij KPN gewerkt (zie dit bericht en dit bericht) echter sindsdien is het bij zelfs niet meer mogelijk om handmatig poort 465 in te stellen.

Dit ligt niet aan de Outlook app immers ik kan in de Outlook app poort 465 nog wel instellen voor mijn zakelijke e-mailaccounts die bij mijndomein.nl ondergebracht zijn.

 

Het zou KPN sieren poort 465 in ieder geval (tijdelijk) weer mogelijk te maken zodat we in ieder geval een work-around hebben. Helaas heb ik niets meer van @Denise_ gehoord sinds dit bericht.

 

En om alles nog wat "leuker" te maken :confounded: ... op mijn Android telefoon, geconfigureerd op 22 maart, draait alles ook vandaag nog prima maar op mijn Android tablet niet meer omdat ik na een update van de Outlook app mijn kpnmail account opnieuw heb ingesteld.

Als ik nu een mail verstuur in Outlook op mijn tablet dan komt deze uiteindelijk in de map concepten te staan. Vervolgens start ik de Outlook app op mijn telefoon, open de concepten map en verstuur vandaaruit de mail alsnog.


Precies wat je zegt, ik begrijp exact ook jou frustratie. Maar ik ga er zoals gezegd mee door waarom dit problemen geeft? Nog bedankt voor je snelle reactie.

Have a nice, and stay cool?


Het zou KPN sieren poort 465 in ieder geval (tijdelijk) weer mogelijk te maken zodat we in ieder geval een work-around hebben.

@wjb Het is niet KPN die poort 465 weer dichtgezet heeft; het is Microsoft die onze workaround niet meer toelaat. :slight_frown:  Zoals ik ook al in andere topics heb aangegeven, zijn wij hierover meermaals met Microsoft in gesprek gegaan. Microsoft heeft dit probleem op de backlog gezet en daarmee ons in de wachtkamer geparkeerd. We kunnen nu niet meer dan wachten op een oplossing vanuit Microsoft. 


@Denise_  Bedankt voor je antwoord, volgens de helpdesk hebben zij het probleem doorgestuurd naar de VS in de hoop dat er wat gaat gebeuren ? Ik zou met een weekje wel bericht krijgen daarvan? Uiteindelijk weten ze bij de helpdesk allang waarom het ging, maar heb eerst nog alle vragen moeten beantwoorden, vandaar mijn vraag op het Forum. Het lijkt nergens naar, dat zij dit allang wisten ? Ik blijf toch mijn klacht naar voren brengen.


Het zou KPN sieren poort 465 in ieder geval (tijdelijk) weer mogelijk te maken zodat we in ieder geval een work-around hebben.

@wjb Het is niet KPN die poort 465 weer dichtgezet heeft; het is Microsoft die onze workaround niet meer toelaat. :slight_frown:  

Dat is NIET WAAR immers ik kan gewoon nog poort 465 gebruiken op mijn zakelijke email account die bij mijndomein.nl is ondergebracht.

Daarnaast heeft mijn Android telefoon (en die van mijn hoogbejaarde ouders) gelukkig ook gewoon nog een verbinding op poort 465 met de smtp server van KPN. Het enige wat bij KPN niet meer lukt is een nieuwe aansluiting op poort 465 creëren, bestaande aansluitingen draaien gewoon probleemloos door. Voor mijn zakelijke account via mijndomein.nl is het geen enkel probleem om een nieuwe aansluiting op poort 465 te creëren.

 

Jouw reactie staaft opnieuw mijn gedachte dat de communicatie tussen KPN en Microsoft sterk te wensen overlaat. :confounded:


Ik vind het jammer dat je mijn woord niet geloofd. De workaround werkt sinds een update van de Outlook app niet meer terwijl wij niets hebben veranderd.

Ik quote mezelf vanuit een ander topic over hetzelfde onderwerp:

Ik snap je volledig, @wjb. Het is frustrerend dat de problemen al zo lang spelen. Ik zou ook heel graag een oplossing willen. Uit de reactie van het e-mail team begrijp ik dat zij in de wachtkamer bij Microsoft zitten. Microsoft geeft toe dat het probleem bij hen zit. Zij werken ook aan een oplossing, zeggen ze. Microsoft kan alleen geen oplostijd geven. Wel geven ze het advies om regelmatig de app te voorzien van een update, omdat het probleem met een toekomstige update verholpen zal worden. :rolling_eyes: Op dit moment kunnen we niet meer dan wachten tot Microsoft het probleem oplost, tot grote frustratie van ons e-mailteam. Mocht je extra pressure willen geven, dan kan je een ticket indienen bij Microsoft. Hoe meer tickets daar binnen komen over hetzelfde probleem, hoe sneller ze het probleem zullen oppakken, hopelijk.

En:

wjb schreef:

Ik heb al maanden een ticket bij Microsoft lopen en helaas krijg ik daar precies hetzelfde antwoord. Ik maak daarnaast elke week opnieuw melding bij de support afdeling van Outlook en telkens krijg ik hetzelfde antwoord.

Wat ik vraag is dat KPN de druk zo hoog mogelijk probeert te maken door Microsoft dagelijks te bestoken en wellicht zelfs samen met Ziggo Microsoft hier op aan te spreken.

En wij hebben precies hetzelfde. Vergeet niet dat KPN voor Microsoft een kleine partij gebruikers is. KPN is Nederlands, Microsoft is internationaal. We komen daardoor niet snel hoger op de lijst, hoeveel druk we ook geven. :confused:


Ik vind het jammer dat je mijn woord niet geloofd. De workaround werkt sinds een update van de Outlook app niet meer terwijl wij niets hebben veranderd.

@Denise_, Maar dat is wat anders dan jouw uitspraak dat Microsoft die workaround niet meer toelaat immers dat is onjuist. Die "workaround" (het gebruik van poort 465) is bij mijn zakelijke email provider immers anno vandaag gewoon nog mogelijk.


@wjb , @Denise_  Vandaag na de laatste update van outlook android 11.0 is het bij mij weer mogelijk om een account toe te voegen met de poorten 993 en de smtp van 587. Dit ging nu zonder problemen en werkt weer prima bij mij? Heeft heel veel geduld en ergernis gekost, maar de vraag is of dat ook zo blijft?

Hartelijk dank voor de support van jullie beiden.

Have a nice weekend.  :wink:


@wjb , @Denise_  Vandaag na de laatste update van outlook android 11.0 is het bij mij weer mogelijk om een account toe te voegen met de poorten 993 en de smtp van 587.

Klopt, Microsoft heeft gisteren versie 4.2131.1 van de Outlook app uitgerold en daarmee zijn na TIEN maanden de problemen eindelijk verholpen.