Skip to main content

Hi,

 

Na wat zoeken lijk ik (nog) niet de het juiste antwoord op mijn vraag te vinden :(

Gisteren heb ik mijn eigen domein gekoppeld aan de maildienst van KPN, dat is prima gelukt. Enige wat ik nergens kan vinden is welke waarden je in de DNS “moet” zetten voor het SPF, DMARC en DKIM record.

Is deze informatie ergens te vinden, op de KPN site, maar ook op het forum kan ik niet echt iets vinden als het gaat om officiële records. Heb al wel in de DNS zitten snuffelen, maar zie dat telfort.nl andere records heeft dan kpnmail.nl.

KPN + Telfort SPF

v=spf1 include:spf.ews.kpnxchange.com ?all

 

KPN DMARC

v=DMARC1; p=none; adkim=s; aspf=r; rua=mailto:dmarc-rua@kpnisp-rua.safemailtest.nl

 

Telfort DMARC

v=DMARC1; p=none; rua=mailto:rua.dmarc.telfort.nl@kpnmail.nl

 

Zijn dit de records die ik ook zelf in mijn DNS kan zetten, of… zijn er andere records die ik dien te gebruiken?

Voor de goede orde, ik wil alleen gebruik maken van de KPN-servers. Ben dus niet op zoek naar een oplossing voor mailen vanaf een eigen mailserver.

Alvast bedankt je reactie :)

Hier ben ik weer. Mijn mail met eigen domeinnaam via de kpn-mailserver werkt nu goed op webmail en iphone.

Maar: ik probeer dat mailadres met eigen domeinnaam nu ook in Outlook voor windows tot te voegen en dat lukt niet. Ik kan in Outlook weliswaar alle mail die onder mijn bestaande kpn-mailaccount valt ontvangen, dus ook de mail met eigen domeinnaam (die is immers een alias van mijn kpn-mailaccount). Maar ik kan het mailadres met eigen domeinnaam niet toevoegen aan Outlook, niet automatisch en niet handmatig. Dat is nodig om vanaf dat adres mails te versturen. De mededeling van Outlook is dan: “Er is iets misgegaan en uw account is niet ingesteld in Outlook. etc” Het toevoegen lukt wel van mijn andere aliassen met kpnmail als domeinnaam.

Ik hou me aanbevolen.


Als je alleen een domain gekocht heb, heb je nog geen mail server. Maar je kunt niet inloggen met je domain user op de kpn server? Je schrijft dat het een alias is, maar eindigt die alias op kpn? 

 


Ik heb mail via KPN. Daarnaast heb ik recent een eigen domein gekocht en dat in mijn mailaccount bij KPN geïntegreerd. Dat kan, zie eerdere bijdragen hierboven.

Nu heb ik bij KPN het mailaccount naam@kpnmail.nl met als aliassen: alias1@kpnmail.nl en naam@eigendomein.eu

Versturen naar en van naam@eigendomein.eu werkt inmiddels op de webmail en de iphone, dankzij tips in dit forum. Nu nog Outlook.

Een hele tijd terug heb ik in Outlook voor Windows naam@kpnmail.nl en naam@kpnmail.nl als account toegevoegd. Gewoon mailadres en wachtwoord opgegeven, geen enkel probleem. Heb het nog een keer opnieuw geprobeerd, het werkt gewoon. Nu wil ik ook naam@eigendomein.eu toevoegen zodat ik in Outlook ook vanaf dat adres kan mailen. Maar dat lukt dus niet terwijl ik het op dezelfde manier doe en het lukt ook niet handmatig met alle juiste IMAP instellingen en poortnummers etc. van kpnmail.


Nu wil ik ook naam@eigendomein.eu toevoegen zodat ik in Outlook ook vanaf dat adres kan mailen. Maar dat lukt dus niet terwijl ik het op dezelfde manier doe en het lukt ook niet handmatig met alle juiste IMAP instellingen en poortnummers etc. van kpnmail.

Dat is vreemd, het zou geen probleem mogen zijn om jouw eigen domein ook in Outlook als account in te stellen.

Zelf heb ik mijn ik@wjb4all.nl emailadres ook gewoon als account in de Outlook app op mijn tablet en telefoon in kunnen stellen.

En als ik dat kan dan moet jij dat dus ook kunnen.

Plaats hier anders eens screenshots van de instellingen die je gebruikt.


Je hebt DMARC met een reject of quarantaine policy ingesteld op je domein. Zoals boven uitgelegd gaat dit niet goed werken. Het juiste SPF record toevoegen helpt, maar nooit echt goed.

 

Indien je dit toch wil doen kan je “include:spf.ews.kpnxchange.com” toevoegen aan je SPF.

dag denis, hieronder schreef ik al dat de mail vanaf het eigendomein nu werkt. helaas was de vreugde kort en krijg ik inmiddels toch allerlei mails terug. allemaal ivm “smtp error” of iets met dmarc policy. ik heb inderdaad de indruk dat dat gebeurt bij automatische forwards. je schreef hier al iets over. is daar verder echt niets aan te doen? kan ik niet nog iets anders toevoegen aan de instellingen van mijn eigen domein? 


Kan je hier eens jouw dmarc record delen?


Kan je hier eens jouw dmarc record delen?

Zo zien mijn instellingen bij mijn.host eruit. Ik heb de instructies van kpn op de verificatiesite voor het toevoegen van een eigen domain aan de kpn mailserver gevolgd. En ik heb een SPF record van DennisABD toegevoegd.


Je hebt in jouw dmarc record p op reject staan en dat is de reden dat mails niet afgeleverd worden.

Ik heb mijn dmarc record als onderstaand:

"v=DMARC1; p=quarantine; adkim=s; aspf=r; rua=mailto:abc@xyz.nl"

Om te testen zou ik in het dmarc record de p vlag eerst op “none” zetten en misschien moet hij daar zelfs wel op blijven staan.


Je hebt in jouw dmarc record p op reject staan en dat is de reden dat mails niet afgeleverd worden.

Ik heb mijn dmarc record als onderstaand:

"v=DMARC1; p=quarantine; adkim=s; aspf=r; rua=mailto:abc@xyz.nl"

Om te testen zou ik in het dmarc record de p vlag eerst op “none” zetten en misschien moet hij daar zelfs wel op blijven staan.

wjb, veel dank wederom voor het meekijken en de tip! vooralsnog lijkt het te werken