Skip to main content
Beantwoord

Welke prijs voor E-mail Only is juist?

• January 5, 2026
  • 15 reacties
  • 240 keer bekeken

Kort geleden ben ik overgestapt naar Ziggo. Ik zou hierna nog 6 maanden gebruik kunnen maken van mijn email adressen. Afgelopen week kreeg ik bericht dat mijn email adressen zouden komen te vervallen maar dat ik dat kan voorkomen door over te stappen naar een email only abonnement. Als je op internet zoekt naar “KPN EMAIL ONLY” zie je de prijs van €7,50 per maand staan. Echter toen hier vandaag over belde kreeg ik van de betreffende medewerker te horen dat de prijs €37,50 per maand bedraagt. Wie is hier abuis?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Robo Digibeet ,

Ik lees hierboven 7,50 en 7,95.

Maar het juiste antwoord is 7,75.

Bron:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail

Ik ben geen klant meer van KPN. Kan ik mijn e-mailadres houden?

Ja, dat kan! Als je geen klant meer bent, blijft je e-mail nog zes maanden actief. In deze periode kan je geen aanpassingen doen, zoals het veranderen van je wachtwoord. Vlak voordat de 6 maanden aflopen, ontvang je van ons een herinneringsmail.

Wil je jouw KPN e-mail houden of iets aanpassen? Voor €7,75 per maand blijf je bereikbaar zonder zorgen. Plan makkelijk een belafspraak in en wij regelen de rest.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@Robo Digibeet de prijs van email only was inderdaad eerst €7,50 per maand en is nu €7,95 per maand. 

Die €37,50 per maand is echt niet goed.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 5, 2026

De prijs van e-mail only is € 7,50. Gewoon nog een keer bellen naar mijn idee. 

Waar die € 37,50 vandaan komt. 

Maar goed. 7,50 erbij voor e-mail, weg voordeel van overstappen naar mijn idee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2026

Ik was van plan om zsm weer terug te keren naar KPN en dan weer gewoon m’n oude email adressen te kunnen gebruiken. Maar met de genoemde prijs hiervoor komt zelfs het terugkeren naar KPN te vervallen. 
PS

prijsverschil per maand voor dezelfde diensten tussen KPN en ZIGGO bedraagt €42 per maand gedurende 12 maanden. Dus ook met de extra kosten voor email only blijft er nog aardig prijsverschil over. 

• January 5, 2026

Als je terug keert naar kpn krijg je het eerste jaar welkomskorting. Ik kan me niet voorstellen dat je in dat jaar duurder uit bent dan bij Ziggo. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Hallo ​@Robo Digibeet ,

Ik lees hierboven 7,50 en 7,95.

Maar het juiste antwoord is 7,75.

Bron:

Ja, dat kan! Als je geen klant meer bent, blijft je e-mail nog zes maanden actief. In deze periode kan je geen aanpassingen doen, zoals het veranderen van je wachtwoord. Vlak voordat de 6 maanden aflopen, ontvang je van ons een herinneringsmail.

Wil je jouw KPN e-mail houden of iets aanpassen? Voor €7,75 per maand blijf je bereikbaar zonder zorgen. Plan makkelijk een belafspraak in en wij regelen de rest.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 5, 2026

Aan Marlon992

ik wilde weer overstappen maar maar moet eerst mijn huidige contract uitzitten 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

—- OPLOSSING —- volgens een andere medewerker

de genoemde prijs van €7;50 is voor 1 account; ik had totaal 5 accounts, dus wordt de prijs €37,50.

Ik vind dit een verklaring die ik nergens op het internet kan terugvinden maar kan er niets tegenin brengen.

allen bedankt voor het meedenken.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 6, 2026

de genoemde prijs van €7;50 is voor 1 account; ik had totaal 5 accounts, dus wordt de prijs €37,50.

Ik vind dit een verklaring die ik nergens op het internet kan terugvinden maar kan er niets tegenin brengen.

Dat is niet de oplossing ​@Robo Digibeet . Die medewerkers moeten beter weten !!

Binnen een KPN internet abonnement kan je tot 6 e-mailaccounts aanmaken. Als jij vertrekt naar een andere provider kan je de volledige e-mail om laten zetten naar één KPN E-mail Only abonnement. Dat kost dan € 7,75 per maand voor al jouw 5 accounts bij elkaar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 6, 2026

Gewoon nogmaals contact opnemen met de klantenservice. Leg uit dat je een e-mail-only-abonnement wil voor 7,75 per maand. Hopelijk krijg je nu een medewerker te spreken die er verstand van heeft. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

RBxx

bedankt voor je reactie. Ik ga het morgen proberen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Robo Digibeet, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht is! Wat hierboven geschreven wordt klopt wel, in een e-mail only abonnement zitten 5 mailboxen met daaronder ruimte voor 5 aliassen inbegrepen. Zoals je t beschrijft staan er nu 5 losse abonnementen met ieder een mailaccount en dat is natuurlijk zonde. (tenzij je 25 mailaccounts hebt)

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

@Thomas van KPN 

Ik wordt door de antwoorden hierboven in verwarring gebracht. Wat is nu de werkelijke situatie ?

1)) bij een normaal KPN internetabonnement zijn 6 gratis emailboxen met 10 aliassen elk inbegrepen. Geldt dit ook voor een “Email Only" abonnement ? Ik had begrepen van wel.

2)) 7,75 of 7,50 Euro per “Email Only” abonnement ?

(Misschien moet je dit even intern navragen ? En misschien moet de KPN ook de relevante webpagina's  bijwerken met de juiste / dezelfde informatie zodat ze allemaal dezelfde informatie vermelden ?)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 7, 2026

@Thomas van KPN 

Ik wordt door de antwoorden hierboven in verwarring gebracht. Wat is nu de werkelijke situatie ?

2)) 7,75 of 7,50 Euro per “Email Only” abonnement ?

Hoezo die vraag? Ik heb toch een link erbij geplaatst. 7,50 was de oude prijs, tegenwoordig is het 7,75.

Nogmaals de link: 

Heb je een andere vraag over e-mail?

Ja, dat kan! Als je geen klant meer bent, blijft je e-mail nog 6 maanden actief. In deze periode kan je geen aanpassingen doen, zoals het veranderen van je wachtwoord. Vlak voordat de 6 maanden aflopen, ontvang je van ons een herinneringsmail.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 7, 2026

@Thomas van KPN 

1)) bij een normaal KPN internetabonnement zijn 6 gratis emailboxen met 10 aliassen elk inbegrepen. Geldt dit ook voor een “Email Only" abonnement ? Ik had begrepen van wel.

Dit klopt, 6 e-mailaccounts met ieder 10 aliassen.
(bron: E-mail, webmail, e-mailaccount, e-mailadres: wat is wat? | KPN)
Alle 6 accounts en extra adressen (aliassen) gaan mee naar E-mail only.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oja ik haal de aantallen in de war, vroeger was het 5 e-mail adressen met ieder 5 aliassen.