Skip to main content
Vraag

Werkt KPN Cloud met besturingssysteem Linux?

• December 11, 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

We worden aangeraden minder afhankelijk te worden van opslag in buitenlandse servers en buitenlandse software om ongewenste inmenging te voorkomen. Het lijkt me dan ook zinvol om KPN Cloud ook toegankelijk te maken voor Linux en niet via een OneDrive (Microsoft!) oplossing. Ik zie tot nu toe echter nog geen oplossing om KPN Cloud via een mnt te koppelen aan Linux. Dus mijn wens is: creëer een oplossing om KPN Cloud (met opslag op Europees grondgebied) in een (niet censureerbare) Linux omgeving te kunnen openen als een verkenner-achtige applicatie.

3 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 11, 2025

Dag ​@PjotrV :

KPN Cloud benaderen via WebDAV

WebDAV is een communicatieprotocol dat gebruikt kan worden om bestanden van en naar een server te verplaatsen. Maak je gebruik van een besturingssysteem waarvoor geen KPN Cloud app is (zoals Linux) of wil je liever een eigen app voor bestandsbeheer gebruiken, dan kun je KPN Cloud ook via WebDAV bereiken.

Om via WebDAV met KPN Cloud te verbinden gebruik je de URL: https://share.kpnmail.nl/drive

Inloggen doe je met je e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord. 

• December 11, 2025

...

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@PjotrV, welkom op de community. Het stukje wat Dicksooo kopieert komt uit onze Kennisbank: 

Daar wordt ook uitgelegd waar alles wordt opgeslagen, op servers in Nederland 😉