Skip to main content

Een aantal emails van de verzenders van email-berichten die ik op mijn whitelist heb gezet, komen toch in de SPAm-folder terecht.

Het betreft in ieder geval:

admin: e-mail voorbeelden verborgen.

 

Ik wist niet dat er een "whitelist" bestond überhaupt? Is dat nieuw ofzo? U bedoelt toch wel op een functie van de webmail? Of gebruikt u een programma op de pc om uw mail te ontvangen? 


Hallo @Jaap van 't Veen 

Bedoel je met whitelist de instelling “Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders”? Deze optie in Instellingen → Beveiliging  heeft geen invloed op het SPAM filter, maar zorgt er alleen voor dat externe afbeeldingen altijd geladen worden..


“Vertrouw altijd de e-mailberichten van de volgende verzenders”

Geeft dat niet het5 idee van een ‘whitelist’??

Als het dat niet is, bestaat er dan een andere mogelijkheid om afzenders uit te zonderen van de SPAM-folder ??


bestaat er dan een andere mogelijkheid om afzenders uit te zonderen van de SPAM-folder ??

Nee.

Je kunt mail uit de spamfilter verplaatsen naar Postvak IN. Daarmee leer je het spamfilter dat het geen spam is. En als dan andere mensen dat ook doen, dan zal het op den duur niet meer aangezien worden voor spam.


Dat kan je wel zo interpreteren @Jaap van 't Veen maar het is niet het geval.
Alleen door mailtjes te verplaatsen van SPAM-map naar Postvak IN vertel je het spamfilter dat het geen SPAM is. Omgekeerd vertel je door verplaatsen van Postvak IN naar SPAM aan het spamfilter dat het wel SPAM is.
Als voldoende mensen dat doen zal het spamfilter daarvan leren en zijn gedrag aanpassen.


Omslachtige ‘oplossing'.