Skip to main content

Vandaag op glasvezel KPN afgesloten. Wil nu mijn emailadres wijzigen, wisseling van provider, Hoe ga ik te werk? 

@Theodoara een emailadres wijzigen van Ziggo naar KPN gaat niet. Je krijgt bij KPN een nieuw mailadres (eindigend op kpnmail.nl). De mail van Ziggo zal wellicht nog even (max. 6 maanden denk ik) in de lucht blijven. Je zult al je contacten moeten inlichten over je nieuwe mailadres.


De mail van Ziggo is tot 6 maanden na beëindiging van het Ziggo-abonnement nog toegankelijk. Daarna is het over en uit. 


Goedemiddag dank voor uw reacties. Echter ik heb gelezen dat KPN een emailadres afgeeft na 3 dagen van afsluiten contract glasvezel. En het “oude “emailadres nog 6 maanden gebruikt kan worden. 

Nu mijn vraag kunnen deze 2 emailadressen dus de oude en de nieuwe via KPN NAAST elkaar lopen?

Graag hoor ik van u, vr gr 

 


Goedemiddag dank voor uw reacties. Echter ik heb gelezen dat KPN een emailadres afgeeft na 3 dagen van afsluiten contract glasvezel. En het “oude “emailadres nog 6 maanden gebruikt kan worden. 

Nu mijn vraag kunnen deze 2 emailadressen dus de oude en de nieuwe via KPN NAAST elkaar lopen?

Graag hoor ik van u, vr gr 

 

Wat bedoelt u met "naast elkaar lopen"? Ze kunnen beide tegelijkertijd actief zijn. U zou alle mail die via Ziggo binnen komt door kunnen sturen naar het nieuwe KPN mailadres. Dat zal dus voor maximaal 6 maanden zijn omdat Ziggo dan vervalt. U heeft dus 6 maanden de tijd om alle personen en instanties op de hoogte te brengen van uw nieuwe KPN mailadres.


Precies de reden waarom ik al jaren een Gmail account heb. Er zijn nog veel meer gratis mail providers. Ik ben ook regelmatig van provider gewisseld. Nooit gezeur met mailadressen.


Precies de reden waarom ik al jaren een Gmail account heb. Er zijn nog veel meer gratis mail providers. Ik ben ook regelmatig van provider gewisseld. Nooit gezeur met mailadressen.

Klopt. Ik gebruik er zelfs eentje waarvoor ik betaal. 


Precies de reden waarom ik al jaren een Gmail account heb. Er zijn nog veel meer gratis mail providers. Ik ben ook regelmatig van provider gewisseld. Nooit gezeur met mailadressen.

Dit adviseer ik ook veelal aan klanten als er gevraagd wordt omtrent het aanmaken van mailadressen. Het lijkt iets kleins maar voor een hele hoop mensen is het toch wel een drempel om over te stappen naar KPN of juist van KPN naar een andere provider. Net als @Edje040 betaal ik ook voor mijn mail, ik gebruik Office365 inclusief de Office-licenties en OneDrive opslag maar er zijn genoeg gratis aanbieders op de markt die uitstekende diensten leveren.

Qua gratis dienstverleners ben ik erg fan van Proton Mail, iets minder bekend maar veiligheid en privacy staan daar zeer hoog in het vaandel. Er zijn wat limieten maar het voordeel is wel dat je als gebruiker niet het product bent van zo'n dienst, wat bij veel andere gratis maildiensten als Gmail en Outlook wel het geval is. Hiermee doel ik op de gebruikersdata die verkocht wordt aan adverteerders.


Ook op de mailserver van kpn is het tegenwoordig mogelijk om een eigen domein te gebruiken. Wat voldoende is, is een eigen domein registreren bij bijvoorbeeld mijndomein.nl en de gewenste aliassen bij jouw kpn mail accounts vast te leggen.

 


Ook op de mailserver van kpn is het tegenwoordig mogelijk om een eigen domein te gebruiken. Wat voldoende is, is een eigen domein registreren bij bijvoorbeeld mijndomein.nl en de gewenste aliassen bij jouw kpn mail accounts vast te leggen.

 

Ik heb een eigen domein bij Soverin (via Freedom) met 5 mailadressen en daarbij wat aliassen. Dat kan ik dus gaan koppelen aan KPN? Toch eens even goed inlezen. 


Ook op de mailserver van kpn is het tegenwoordig mogelijk om een eigen domein te gebruiken. Wat voldoende is, is een eigen domein registreren bij bijvoorbeeld mijndomein.nl en de gewenste aliassen bij jouw kpn mail accounts vast te leggen.

 

Ik heb een eigen domein bij Soverin (via Freedom) met 5 mailadressen en daarbij wat aliassen. Dat kan ik dus gaan koppelen aan KPN? Toch eens even goed inlezen. 

Maar die hoef je natuurlijk niet te koppelen, immers daarbij heb je al 5 emailadressen en een mailserver waar je gebruik van kunt maken.

Ik heb zakelijk mijn domeinen en email bij mijndomein.nl ondergebracht.

Privé heb ik ook mijn domeinen bij mijndomein.nl ondergebracht maar nu zonder emailabonnement. Één van die domeinen heb ik gekoppeld aan mijn kpn mail accounts.


@Theodoara 

Je kunt in jouw emailprogramma en de KPN webmail heel goed 2 emailadressen van 2 verschillende providers tegelijkertijd gebruiken.

Hoe je jouw emailprogramma inricht hangt ook af van of je POP of IMAP wil gebruiken/gebruikt.

Je kunt ook alle email die bij Ziggo opgeslagen zijn naar de KPN emailservers kopieren of verplaatsen.


Dank iedereen voor de reacties. In computertaal ben ik helemaal niet thuis. Denk dat ik de problemen waar ik tegenaan loop door een “echte “ computerdeskundige moet laten oplossen. Door alle invoer die ik inmiddels heb geprobeerd loop ik nu vast, kan geen mails meer laten uitgaan en de ontvangsten verdwijnen als SPAM. Tevens per abuis een POP3 aangemaakt die ik niet meer kan verwijderen, Dus al met al een zooitje. Maar zal  weer goedkomen na bezoek deskundige. Nogmaals dank  vr gr 


Hallo @Theodoara, met de computerdeskundige komt het vast allemaal helemaal goed. Zo niet, dan kun je hier altijd jouw vragen kwijt. Zoals je ziet staat de KPN community klaar om vragen te beantwoorden. 💪